جاباما
۷۵۴۳۲۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

در ۱۱ سال اخیر؛

گرما جان بیش از ۲۳ هزار ایتالیایی را گرفت

۲۳ هزار و ۸۸۰ نفر در ۱۱ سال اخیر و در ۲۳ شهر ایتالیا بر اثر موج شدید گرما، جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری ایرنا: ۲۳ هزار و ۸۸۰ نفر در ۱۱ سال اخیر و در ۲۳ شهر ایتالیا بر اثر موج شدید گرما، جان خود را از دست دادند.

گرما جان بیش از ۲۳ هزار ایتالیایی را گرفتانجمن محیط زیست ایتالیا روز جمعه اعلام کرد که از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۶ میلادی موج شدید گرما در ۲۳ شهر ایتالیا جان ۲۳ هزار و ۸۸۰ تن را گرفت.

بخش اپیدمیولوژی بهداری استان مرکزی لاتزیو نیز اعلام کرد که تنها در شهر رم از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون ۷۷۰۰ نفر جان خود را بر اثر موج شدید گرما از دست داده اند.

این در حالی است که هم اکنون در ۱۸ شهر ایتالیا زنگ خطر گرمای آفریقایی تا ۴۰ درجه نواخته شده و این کشور در حالت وضعیت قرمز بسر می‌برد. با توجه به شرجی بودن هوا در ایتالیا نیز دمای هوا بیشتر محسوس است. موج گرما، زمانی که دمای هوا در طول روز بالای ۳۵ درجه و در طول شب بالای ۲۵ درجه است، می‌تواند تاثیرات بسیار منفی بر روی سلامت انسان، بویژه سلامت سالمندان و بیماران داشته باشد.

گرما در مناطق شهری، اثر تاثیر آسفالت و تردد خودرو‌ها و استفاده از سیستم‌های تهویه، از ۴ تا ۵ درجه افزایش پیدا می‌کند. این نشان دهنده اهمیت سیاست‌های انطباقی است چرا که شناخت دقیق مناطق شهری چه از نظر گرما و چه از نظر بارندگی می‌تواند برای نجات جان شهروندان و محدود کردن خسارات اساسی باشد.

'ادواردو زانکینی' نایب رئیس ملی انجمن محیط زیست ایتالیا اظهار داشت: برای کاهش خطرات جانی و جلوگیری از موج شدید گرمای کنونی نیاز به اتخاذ سیاست‌های جدید برای شهرها، منابع و هماهنگی ملی برای کمک به شهرداران در قبال این پدیده بی سابقه است. ایتالیا نیز باید همانند سایر شهر‌های اروپایی اقداماتی برای کاهش تاثیرات منفی گرما در فصل تابستان و سیلاب‌ها در فضا‌های شهری اتخاذ کند جاییکه امروز آسیب پذیر بوده و اکثر مردم در آنجا زندگی می‌کنند.

سازمان جهانی بهداشت عقیده دارد که گرما می‌تواند شرایط جسمانی بویژه در بیماران قلبی و تنفسی و روانی را بدتر کند. پزشکان و مقامات بهداشتی دولت باید آماده مقابله با موج گرمای تابستانی و پیامد‌های آن بر روی سلامت مردم باشند. هر سال دمای بالای هوا بر روی سلامت بسیاری از مردم بویژه سالمندان و نوزادان تاثیر منفی دارد.

قابل ذکر است که طی سال‌های اخیر همواره بر شدت گرما در ایتالیا افزوده و از سوی دیگر از بارندگی‌ها نیز کاسته شده است. سیستم ملی حفاظت از محیط زیست (SNPA) طی گزارشی در خصوص تغییرات اقلیمی مربوط به سال ۲۰۱۷ اعلام کرد: سال ۲۰۱۷ میلادی دومین سال پس از سال ۱۹۶۱ از نظر خشکسالی بود و بارندگی‌ها ۲۲ درصد کاهش یافتند. بهار و تابستان سال گذشته (۲۰۱۷) نیز تحت تاثیر تغییرات اقلیمی، با گرمای کم سابقه روبرو شد که دومین رکورد پس از گرمای سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) محسوب می‌شود. همچنین دمای سطح دریا‌ها نیز تا ۲.۲ درجه بالاتر از حد عادی رسید. خشکسالی در سال ۲۰۱۷ به تمام ایتالیا ضربه زد و منجر به مشکلات بسیاری از نظر مدیریت منابع آبی در بسیاری از استان‌ها شد.

گفتنی است که ایتالیا حتی در فصل زمستان گذشته نیز با گرمای کم سابقه‌ای مواجه شده بود. دمای هوا در شهر‌های مختلف از جمله رم در دی ماه گذشته به حدود ۲۰ درجه رسید که در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بود. مرکز هواشناسی اپسون علت این پدیده کم سابقه در دی ماه را نفوذ باد گرم جنوب مدیترانه اعلام کرد که خود باعث تعجب شهروندان ایتالیایی و گردشگران شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش چهل درجه بعد ما توی خوزستان توی گرمای بالای پنجاه درجه زیر آفتاب آنهم گاهی وقت ها بازبان روزه کار میکنیم بعد جالبیش اینجاست هوای اینجا بخاطر اینکه تعطیل نشه همیشه چهل و نه درجه اعلام میشه فقط روزهای جمعه راستش و میگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج