۷۵۴۹۹۸
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

بسته جدید ارزی دولت، امشب رونمایی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی برای رونمایی بسته جدید ارزی دولت امشب به تلویزیون می رود.

خبرگزاری تسنیم: قرار است عبدالناصر همتی امشب با حضور در برنامه زنده گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه بسته جدید ارزی دولت را رونمایی و جزییات آن را اعلام کند.

یادآور می شود، معاون اول رئیس جمهور روز گذشته گفته بود یکی از موضوعات جلسه شورای عالی اقتصادی، سیاست‌هایی بود که بانک مرکزی برای بخش ارز کشور پیش‌بینی کرده که کلیات آن مورد تأیید قرار گرفت و روز دوشنبه رونمایی می‌شود.

از زمانی که رئیس کل بانک مرکزی تغییر کرد و عبدالناصر همتی به برج میرداماد رفت مردم و بازاری ها منتظر برنامه های رئیس کل جدید برای مدیریت بازار ارز بودند و البته هنوز هم هستند.

همتی گفته که از روزی که در بانک مرکزی مسئولیت گرفته شبانه روز تلاش می کند تا بهترین تصمیم و برنامه ارزی را مهیا کند.

او قبلاً و در روز معارفه خود در بانک مرکزی هم گفته بود که برنامه های ارزی خود را اماده کرده و به رئیس جمهور داده و منتظر تایید اقای روحانی است.

برهمین اساس، هم برنامه های رئیس کل جدید بانک مرکزی با چکش کاری هایی در دولت همراه شد و بناست امشب بعنوان بسته جدید ارزی رونمایی شود.

از بسته جدید ارزی خبرهای مختلفی بیرون آمده است که البته هیچ کدام هنوز تایید رسمی نشده است؛ یکی از موضوعات مهم که قاعدتاً در بسته جدید ارزی است، آغاز به کار بازار دوم ارز به شکلی متفاوت با بازار فعلی است.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس قبلاً گفته بود که همتی با تقویت بازار ثانویه موافقت کرده بنابراین بازار ثانویه باید بعد از رونمایی بسته جدید، به شکلی متفاوت و کاملتر از شرایط کنونی به فعالیت خود ادامه دهد.

گفته می شود خرید و فروش دلار و بازگشایی صرافی ها نیز در این بسته دیده شده است و عملاً عنوان قاچاق و عملیات مجرمانه از این بخش برداشته خواهد شد.

فعالان بازار پیش بینی می کنند در صورتی که خرید و فروش دلار آزاد شود، علاوه بر دلارهای صادرکنندگان، حجم زیادی از دلارهای خانگی نیز روانه بازار شود. و همین امر به کاهش قیمت ارز در بازار کمک می کند.

یکی از خبرهای تایید نشده از بسته جدید ارزی دولت این است که ارز دولتی از ۴۴۰۰ تومان فعلی به ۸۵۰۰ تومان افزایش پیدا می کند.

این احتمال موجب شده تا برخی از صرافی ها بگویند که دلار در بازار غیررسمی هم با تصمیم دولت، کاهش پیدا کند و به رقمی نزدیک ۸۵۰۰ تومان برسد.

برهمین اساس، مردم و بازاری ها تصور می کنند که قرار است نرخ دلار در بازار غیررسمی به ۸۵۰۰ تومان برسد از همین رو از خرید و فروش ارز دست برداشته و در انتظار کاهش قیمت ها و البته اعلام جزئیات بسته جدید ارزی هستند.

امروز اما خبری به نقل از رئیس مجلس از سوی یکی از نماینده های مجلس در محافل خبری مطرح شد مبنی براینکه دولت تصمیم گرفته در بسته جدید ارزی به رانت ارز مسافرتی پایان دهد.

این خبر موجب شد تا بازار هم فوراً واکنش نشان دهد و موید آنهم این که قیمت دلار در شهرهای مرزی هرات، سلیمانیه و مشهد به زیر ۱۰ هزار تومان رفت و قیمت طلا نیز کاهش یافته است.

بازار ارز و سکه و البته مردم منتظر هستند تا سریعتر دوشنبه شود و از بسته جدید ارزی باخبر شوند چراکه ادامه مسیر قیمتی در این بخش منوط به تصمیم های تازه دولت در حوزه ارزی است.

بعید به نظر می رسد دولت اشتباه های قبلی را در بسته جدید ارزی هم تکرار کند و این امیدواری در مردم ایجاد شده که دولت بعد از اشتباه قبلی خود در تدوین سیاست غلط ارزی، راهکاری برای برون رفت از وضعیت فعلی تدوین کند.

هر چند کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر تعللی در تشکیل بازار دوم دلار نبود و این بازار در کنار لار ۴۲۰۰ تومانی از همان ابتدا تشکیل می شد امکان حرکت دلار به بالای ۷۰۰۰ تومان نبود اما بلاتکلیفی بازار غیررسمی و عمق بسیار کم آن در کنار هدررفت میلیارد ها دلار از منابع ملی با دلار ۴۲۰۰ تومان باعث فرار نرخ به بالای ۱۰ هزار تومان شد.

این متن به نقل از یک اقتصاددان در فضای مجازی دست به دست می شود که چرا بوراکراسی دولت در اتخاذ تصمیم های غلط اقتصادی سرعت عمل بالایی دارد اما در تصحیح خطا بسیار کند است؟ و حتی تصمیم اتخاذ شده را با چند هفته تاخیر نهایی می کند؟ دولت تصمیم اشتباه را شبانه اعلام کرد ولی برای اعلام تصمیم صحیح مدام امروز و فردا می کند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      به خاطرکه فردادوراول تحریمهاشروع میشه واینم گزاشتش امشب بگه که مثلا ببین منم حریفت میشم وکم نمیارم بایدمنتظرباشن ودیداون موفق میشه یاشماکه استاددورزدن مردم هستین

    • کارمند

      وقتی مملکت بسته ومنزوی باشد هر بسته ی ارزی وهر کاری بکنندتاثیر موقت بر بازار خواهد داشت.غول تورم مثل سال۹۰ تا ۳۰۰درصد رشد نکند آرام نخواهد شد

    • کارمند

      وقتی مملکت بسته ومنزوی باشد هر بسته ی ارزی وهر کاری بکنندتاثیر موقت بر بازار خواهد داشت.غول تورم مثل سال۹۰ تا ۳۰۰درصد رشد نکند آرام نخواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی بیشتر از سال ۹۰ هم رشد می کند . مطمئن باش...

    • بدون نام

      علی برکت ... نمیریم صلوات

    • بدون نام

      ی جوری میگه انگار میخواد رو دست تمام اقتصادهای دنیا را بزنه ... میخواید جلو فروپاشی را بگیرید ... همین

    • سلام سانسورچی

      خوب خدارو شکر خیالم راحت شد.یک میلیون حقوق گرفتم فردا برم یک شانه تخم مرغ و یه گوشی موبایل بخرم

    • بدون نام

      خدا به داد برسه! یا خود خود خدا!

    • تاج کبیر

      اگه ارز دولتی بشه8500دربازار آزاد 2برابر میشه

    • بدون نام

      بنظر مردم هدررفت ميلياردها دلار از پول مردم نياز به محاكمه مقصرين نداره؟؟؟

    • بدون نام

      بنظر مردم هدررفت ميلياردها دلار از پول مردم نياز به محاكمه مقصرين نداره؟؟؟

    • میثم بروجردی

      پیشاپیش به اون نور چشمی هایی که قراره در طرح جدید میلیادی سود کنن تبریک و تهنیت عرض مینمایم.

    • مهدی

      امکان حرکت دلار به بالای 7000 تومان نبود !!! یعنی خودشون هم رازی بودن دلار ازاد 7000 تومن باشه !! اینا عجب ادمایی هستن دیگه ..

    • بدون نام

      به نظر من اگر قرار باشه بسته ارزی جدید رو اعلام کنند باید مرد و مردونه نرخ دلار رو همون نرخ واقعی که بوده و هست اعلام کنند و به مردم بگویند نرخ دلار از امشب معادل ۱۲۲۶ تومان میباشد و در عوض یارانه نقدی رو کاملا قطع کنند و همه مردم هم راضی هستند از این حرکت انقلابی ... به امید نرخ دلار ۱۲۲۶ تومانی

    • م ا

      امشب میاد میگه ماکارهارا درست کردیم ودلارهم ۸۵۰۰تومان ووفور جنس داریم خیال همه راحت دلار ۸۵۰۰تومان بسته جدید ارزی رونمایی شد

    • بی نام

      دلار در بازار ثانویه بین 8 تا 10هزارتومان در نوسان پایین تر
      نمیشه

    • بدون نام

      دستتون درد نکنه از این همه فکر واندیشه و از این که چقدر برای مردم دلسوزی کردید اون مفسدهایی که دلار گرفتند ذخیره کردند خودتون بودید که حالا قیمت گذاری میکنید 8500 بسیار بیجا کردید که قیمت دلار باید این بشه اگر خودتون ذی نفع نبودید همان 4200رو می‌گذاشتید یک عده افراد دزد وپست از هرج ومرج شدن دراین مملکت سواستفاده میکنن قیمتو میبرند بالا، شما سران دولت هم ذی نفع وشریک اون ها هستید قیمت میزنید 8500 پدر مردم رو درآوردید خدا انشاالله برکنده کنه همه مقصر آن این برنامه‌ها رو، ومردم ازشرتون راحت شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج