۷۵۵۷۵۵
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

ارز مسافرتی رانت نبود، مسافران سرگردان شدند

حذف ارز مسافرتی یا رساندن قیمت آن به میزان نرخ آزاد شاید برای کنترل و کاهش مصرف ارز مناسب باشد و جلوی خیلی از تخلفات را بگیرد اما کاش در بین همه توجهات به مسافران هم توجه می‌شد.

«حرمت‌اله رفیعی» رییس هیات‌مدیره انجمن آژانس‌های مسافرتی در گفت‌و‌گو با روزنامه «صبح‌نو» از نوع وضعیت بعد از ارز مسافرتی می‌گوید: «امیدواریم ارزی که برای صنف و صنعت گردشگری درنظر بگیرند در رویه نظر کارشناسی و قیمت مناسب محاسبه کنند تا لطمه‌ای به این صنعت وارد نشود، از اول هم با روش قبلی اختصاص ارز مخالف بودم و امیدوارم اصلاحیه آن به صنعت گردشگری هم به لحاظ حیثیت آسیبی وارد نکند و هم کیفیت چرخه صنعت را افزایش دهد.»

او تاکید می‌کند: « چطور ۳۰۰‌دلار را یکباره هزار دلار کرده و بازار سیاه کثیفی را برای سودجویی راه‌انداخته‌اند. بارها گفتیم که این ارز، ارز مسافرتی نبوده و دفاترمان را تبرئه کردیم از این موضوع و متاسفانه همان کسانی که این کار را در دولت راه انداختند در مصاحبه‌های خود می‌گفتند که باید با دفاتر مسافرتی برخورد شود.»

حذف ارز مسافرتی یا رساندن قیمت آن به میزان نرخ آزاد شاید برای کنترل و کاهش مصرف ارز مناسب باشد و جلوی خیلی از تخلفات را بگیرد اما کاش در بین همه توجهات به مسافران هم توجه می‌شد.

اکبر غمخوار(عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی) هم در گفتگو با ایسنا متذکر شد: «ارز مسافرتی» رانت نبود، رانت را آن‌هایی ایجاد کردند که با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا وارد می‌کردند و آن را با نرخ آزاد به مردم می‌فروختند و سود میلیاردی به‌دست می‌آوردند. بهتر است جلو چنین رانت‌هایی گرفته شود، نه ارز مسافرتی که رقم قابل توجهی نداشت و به صورت کمک به مردم پرداخت می‌شد.

با این پیش‌بینی کرد که سفر خارجی با آزادسازی صرافی‌ها و تثبیت بازار ارز ارزان‌تر خواهد شد، گفت: بر این باوریم که تقاضای سفر خارجی حتی با وجود اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی و انتقال ارز مسافرتی به بازار ثانویه، شاید به تعویق افتد، اما هرگز از بین نمی‌رود. بسته جدید ارزی نیز اگرچه گروهی را که در آستانه سفر قرار دارند متضرر می‌کند، اما سفر خارجی را پس از گذشت یک دوره زمانی ۱۰ تا ۲۰ روز، ارزان‌تر خواهد کرد.

غمخوار توضیح داد: نرخ دلار و یورو ثانیه به ثانیه در حال کاهش است و انتظار می‌رود تا چند روز آینده به ثبات برسد و کمتر شود که طبیعتا روی نرخ تورها و هزینه سفرهای خارجی تاثیر می‌گذارد. مثلا توری که امروز با ارز ۹ هزار و ۵۰۰ تومانی فروخته می‌شود، پس از مدتی نرخ آن شاید به هفت هشت هزار تومان برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسافرت در دنياي امروز يكي از ضروريات زندگي بشري است تا جايي كه حتي در كشورهاي پيشرفته استفاده از مرخصي و تعطيلات اجباري است و نتيجه ان در سلامت و روحيه و بهره وري افراد اشكار ميشود با توجه به نااميدي و روحيه بد مردم در اين شرايط حذف ارز مسافري در واقع يعني حذف مسافرت خانواده ها اونم سالي يك بار بود كه اثرات مخرب ان بيش از پس انداز ارزي است ....
      ضمنا امار مسافرت ايرانيان نسبت به ساير كشورها بسيار پايين است ....
      اين تصميم گيري هم مثل همان تصميم اعلام جرم خريد و فروش ارز اشتباه ميباشد ..!!
      متاسفانه تصميمات بجاي اين كه از روي كارشناسي و علمي و تحقيقي باشه بصورت آزمون و خطا بر روي موش هاي آزمايشگاه ( ملت ) انجام ميشه كه بعد از مدتي متوجه ميشوند اشتباه بوده ..!!!!
      در حوزه اقتصاد اونم در سطح يك كشور تصميمات بدون عقل باعث اسيب هاي بزرگي به ملت ان كشور ميشود

    • بدون نام

      از همان اول پرداخت ارز مسافرتی اشتباه بود و تعدادی افراد را از روستاهای اطراف با مبلغی ناچیز در بدترین هتل‌های کشورهای اطراف می بردند و ارز آنها را خود می گرفتند

    • بدون نام

      ارز مسافرتی رانت نبود ولی یک عده کارهای میکنند وبه دیگران هم باعث میشوند.

    • بدون نام

      کاش در بین همه توجهات به مسافران هم توجه می‌شد................مردم کمترین اهمیت را در ... دارند ...خط قرمزشون اینه که مردم نباید نفس راحتی بکشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین این خط قرمز را خوب اومدی

    • همراه

      با هوشمندی کاری کردند که دلار هفت هشت هزار تومان ارزون بنظر بیاد ، عجب افکار سیاه و کثیفی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جو روانی و رسانه ای که بعد از این سیاست ارزی راه انداختن موجب شد وگرنه این سیاست ارزی همون سیاست ارزی قبل از عید بوده و عملا تغییری ایجاد نشده

    • بدون نام

      کدوم صنعت یک عده داشتن با این ارز کاسبی میکردن

    • بهمن

      ترز مسافرتی رانت نبود؟؟؟؟واقعا متاسفم از این دیدگاه تون .هر کس میخواد بره خارج میتونه بره بازار ازاد و ارز بخره .چرا باید دلار و یورو نصف قیمت بدن به یک عده ای که وضعشون خوبه و میتونن یفر خارجی برن ....اگر ندارن خوب نرن سفر خارج ،مگه مجبورن ؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج