۷۵۵۰۱
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

اطلاعات جدید درباره دادستان ترور شده زابل

صبح امروز دادستان زابل در یک حمله تروریستی به شهادت رسید. اتفاقی که به گفته مسئولان امنیتی استان سیستان و بلوچستان به دلیل اقدامات قضایی و اجرای عدالت در حوزه سیستان، افتاده است.

مجله مهر: صبح امروز دادستان زابل در یک حمله تروریستی به شهادت رسید. اتفاقی که به گفته مسئولان امنیتی استان سیستان و بلوچستان به دلیل اقدامات قضایی و اجرای عدالت در حوزه سیستان، افتاده است.

حادثه ترور موسی نوری قلعه‌نو زمانی رخ داد که او حوالی ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح امروز، به محل کار خود می رفت. مهاجمان که هنوز هویت آنها مشخص نشده است، خودروی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل را مقابل بیمارستان «امیرالمومنین(ع)» این شهر متوقف کردند و سپس آنها را با اسلحه کلاشنیکف به رگبار گلوله بستند که باعث شهادت دادستان و راننده اش شد.

اطلاعات جدید درباره دادستان ترور شده زابل

تصویر پیکر موسی نوری قلعه‌نو بعد از ترور

بلافاصله بعد از این حادثه جلسه اضطراری شورای تامین سیستان برای شناسایی و دستگیری عوامل ترور ، تشکیل شد و از طرفی دیگر سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم از پیگیری این حادثه در این کمیسیون خبر داد.

او درباره این حادثه گفت:‌ ترور ناجوانمردانه دادستان متدین، متعصب و دلسوز شهرستان زابل را قویاً محکوم و آن را پیگیری می‌کنیم. قطعاً این قبیل جنایت‌ها از سوی یک‌سری افراد خودفروخته و عامل دست بیگانه با توجه به شروع ماه محرم، به وقوع می‌پیوندد تا در جامعه به‌قول خود ایجاد شکاف کنند که خوشبختانه دست آنان برای همگان رو شده است.

اطلاعات جدید درباره دادستان ترور شده زابل

خودروی دادستان زابل بعد از ترور

بسیاری پس از انتشار این خبر، ترور به به حادثه سراوان و اعدام هایی که بلافاصله بعد از آن در زندان زاهدان انجام شد، ربط دادند. اما حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان این موضوع را رد کرد و گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با اعدام‌های اخیر ندارد. این حادثه در منطقه سیستان و زابل توسط اشرار این منطقه اتفاق افتاده و ماهیت آن با اشرار منطقه بلوچستان متفاوت است.

از سوی دیگر معاون سیاسی- امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان درباره دلیل احتمالی این ترور گفته است: شهادت دادستان زابل متاثر از اقدامات قضایی و اجرای عدالت در حوزه سیستان است که قانون‌گریزان اجرای عدالت را برنمی‌تابند.

موسی نوری قلعه‌نو متولد ۱۳۵۵ در زاهدان بود و فوق لیسانسش را در رشته جزا و جرم شناسی گرفته بود. پیش از سمت دادستانی زابل، دادستان شهرستان هیرمند بود و بازپرسی دادگستری شهرستان زابل را برعهده داشت.

از شهید نوری یک فرزند پسر یکساله به یادگار مانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس اسم راننده رو چرا نمي گين.اون بنده خدا هم شهيد شده.

    • مرگ بر آمريكا

      خدا رحمتشون كنه ، و خدا لعنت كنه اين اشرار بلوچ و پاكستاني رو ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج