جاباما
۷۵۶۲۶۸
۲۰ نظر
۵۰۰۳
۲۰ نظر
۵۰۰۳
پ

سقف ارز مسافرتی ۵ هزار یورو شد

با ابلاغ بانک مرکزی امکان خرید ارز برای ۲۳ نوع مصارف خدماتی از صرافی‌های مجاز وجود دارد و مسافران می‌توانند تا سقف ۵۰۰۰ یورو برای سفر به کشور‌های خارجی ارز خریداری کنند.

خبرگزاری صدا و سیما: با ابلاغ بانک مرکزی امکان خرید ارز برای ۲۳ نوع مصارف خدماتی از صرافی‌های مجاز وجود دارد و مسافران می‌توانند تا سقف ۵۰۰۰ یورو برای سفر به کشور‌های خارجی ارز خریداری کنند.

با تصمیم هیئت دولت خرید و فروش ارز دوباره آزاد شد و صرافی‌ها به چرخه فعالیت بازگشتند. در راستای اجرایی شدن بسته سیاست ارزی بانک مرکزی دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز را اعلام کرد که براساس آن کلیه صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند نسبت به خرید ارز بصورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی اقدام کنند.

بر این اساس فروش ارز بصورت اسکناس ازجانب صرافی‌های مجاز معتبر بابت مصارف ارزی خدماتی با رعایت مقررات ارزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز است و صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند حداکثر پنج درصد از حواله‌های ارزی خریداری شده را تبدیل به ارز بصورت اسکناس نموده و در چارچوب مصارف خدماتی به فروش رسانند البته تمامی هزینه‌های نقل و انتقالات و تبدیلات ارزی به عهده مشتری خواهد بود.‏

مصارف خدماتی مجاز برای فروش ارز به ۲۳ مورد تقسیم‌بندی شده است که شامل مسافرتی، درمانی، دانشجویی و دانش‌آموزی، فرصت مطالعاتی، حق عضویت و حق ثبت‌نام در سازمان‌ها و مجامع بین‌الملی و محافل علمی وهزینه چاپ مقالات علمی، هزینه شرکت‌ در نمایشگاه‌های خارج از کشور، حق الوکاله دعاوی خارجی، هزینه اجاره و اشتراک شبکه‌های اطلاعاتی.

هزینه برگزاری همایش‌های بین‌المللی و اعطای جوایز جشنواره‌ها و مسابقات، هزینه انجام آزمایش‌های علمی و فنی، انتشار آگهی در خارج از کشور و دریافت گواهی بین‌المللی، هزینه خرید امتیاز پخش فیلم، هزینه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، هزینه‌های شرکت‌های اعزام‌کننده زائرین به عتبات عالیات و عمره مفرده.

ثبت‌نام در آزمون‌های بین‌المللی، هزینه حقوق و مزایای کارکنان شاغل در ایران، بابت رانندگان حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت، شرکت‌ در دوره‌های آموزشی و پژوهشی خارج از کشور، هزینه خدمات کنسولی سفارت‌خانه‌های خارجی، هزینه‌های ارزی شرکت‌های مسافرتی و گردشگری، هزینه‌های حمل، ترانزیت و توزیع محموله‌های پستی بین‌المللی برای شرکت‌های پستی و بابت تبدیل مانده ریالی ناشی از خرید ارز اتباع خارجی است.

بنابراین براساس اعلام بانک مرکزی مسافران می‌توانند با ارائه بلیط- گذرنامه- ویزا (در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند) تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها، از صرافی‌های مجاز ارز خریداری کنند. همچنین صرافی‌ها مجازند تا سقف معادل مبلغ ۱۰۰ یورو برای هر نفر بابت هزینه خدمات کنسولی سفارت‌خانه‌های خارجی، از جمله خدمات اخذ روادید و کنسولی ارز به متقاضیان بفروشند.

سقف ارز مسافرتی ۵ هزار یورو شد

سقف ارز مسافرتی ۵ هزار یورو شد

سقف ارز مسافرتی ۵ هزار یورو شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیز

      بهترین روش است که نروندپول ملت راتوآنتالیاودبی خرج کند ولی بهتر بودحداقل سالی یکبار داده می شد وبیشتر رانه؟

      پاسخ ها

      • امیر

        مشخصه از اون دسته آدمایی هستین که تا حالا از بیرون دهات تان جایی نرفتید ۰ حق دارید این حرفا رو بزنید۰

      • بدون نام

        افرین امیر

      • رضا

        با این اوضاعی که در کشورمان حاکم است ازقبیل مشکلات ازدواج جوانان و.....جادارد جوانان حداقل یک بار با ارز دولتی به مسافرت خارجی بروند و تا چشمشان دنبال زن وبچه مردم نباشد ازهمه جا که نمیشه این قشررا منزوی کرد

      • بدون نام

        آفرین کامبیز

      • ترسو

        ضرر و زياني كه ارز ٤٢٠٠ جهانگيري ! به مملكت و جيب مردم وارد شد رو كي ميده ؟
        اول ، اينو مشخص كنيد و بعدش بسته جديد ارائه كنيد !
        دير نيست كه گند اين بسته جديد هم بزودي در ميار !!!

      • بدون نام

        جوان ايراني شغل كه نداره زن خونه و درامد هم كه نمتونه تامين كنه مسافرتم نبايد بره !!!

      • بدون نام

        واقعا يعني نميفهميد ارز اين مملكت و كه مصرف ميكنه شركتها رانت خواران دولتي و بريز و بپاشهاي دولتي بابا ارز مسافر ميزان بسيار ناچيزي است كه به 80 ميليون تعلق ميگيره

    • بدون نام

      کلا ابن دولت ما بک چیز را خوب مدیریت میکنه ...اونم اینه که مبادا پولی تو جیب ملت بمونه

    • بدون نام

      داداش تازه اومدی شهر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی داشت

    • وحید

      فکر نکنم تاثیری داشته باشه دیگه دلار ارزون یه رویاست

    • بدون نام

      برای هر نفر 5000 یورو شد یا کلا برای هر خانواده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نفر

    • بدون نام

      ارز و آزاد كردن قيمت دلار و از 3800 رسوندن به 9500 حالا سقف خريد با كلي مدارك هم ميخوان ....!!!!! فكر نميكنيد با اين قانون احمقانه تون مردم بازم ميرن سراغ دلال ها كه خيلي راحت با اين قيمت ميتونن بخرن بدون مدارك و سين جين كردن كه براي چي ميخواي ؟ كجا ميخواي بري ؟ چيكار ميخواي بكني ؟؟

      تمام تصميماتتون از روي حماقت و آزمون و خطاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      با سلام ، آفرین به مرگ گرفتید !!!!@ که به تب راضی شویم .من باز نشسته با یک عمر کارکردن هرچه که داشتم یکبار آقای احمدی نژاد به نصف تقلیل داد . با این برنامه آن نصف اول به ۱/۴ تبدیل شد و حالا ممنون که ۵۰۰۰ یورو بزرگواری و مرحمت می فرمائید ، اما بفرمائید این بار پول اجنبی را که نه مرگ براو که شعار ماست ( چه قدر بالا میبرید؟ و پول ملی کشور عزیز ثروتمندانمان ایران را به چه میزان خاک بر روی آن می ریزید که بدانیم در کجای تصمیمات طلائی شما قرار داریم . البته روش محبت آمیز شما اینست که اگر چیزی را حتی بدلایل موجه گران کردید و انشائالله رفع معذوریت آن دلیل برطرف شد ، رسمتان نیست که به قیمت قبل برگردید .و موجب کسب اعتماد مردم شوید . ایران زادگاه مقدس ماست و ثابت کرده ایم و میکنیم که در جهت رفع تنگناها همواره با هر مصیبتی که باشد همکاری و فداکاری میکنیم که نمونه آن در حکومت مصدق است ، اما صداقت و یکرنگی با مردم عامل این همکاری خواهد بود . خداوند به همه ما کمک کند که فقط دروغ نگوئیم که تکرار این دروغها بدون شک عامل اصلی و غیر قابل انکار این مشکلات و بد بختی ها است . ترا بخدا جوانمردی کنید دیگر دروغ نگوئید چرا که مطمئن باشید همه دست شمای نازنین را بخوبی شناخته اند . به امید آن روز .

    • بدون نام

      اونا که پولو با تریلی میبرن چجوری میبرن سقف واسه اونا سقف کنانتینر چهل فوته

    • بدون نام

      با چه نرخي

    • بدون نام

      خیلی جالبه!!!!دلاررا۳۷۰۰رساندن ۱۲هزارتومان بعدخودشون کردند۹هزارتومان !!!!کلاهبرداری عامیانه وحرفه ای به این میگن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج