۷۶۲۴۹۸
۳۷ نظر
۵۰۰۳
۳۷ نظر
۵۰۰۳
پ

ساز دوباره گرانی خودرو‌های داخلی کوک شد

در حالی شورای رقابت از احتمال افزایش مجدد قیمت خودروها خبر داده که دقیقا دو ماه قبل مجوز گرانی ۵.۶ تا ۷.۱ درصدی خودروهای داخلی را صادر کرده بود.

خبرآنلاین: در حالی شورای رقابت از احتمال افزایش مجدد قیمت خودروها خبر داده که دقیقا دو ماه قبل مجوز گرانی ۵.۶ تا ۷.۱ درصدی خودروهای داخلی را صادر کرده بود.

رضا شیوا هفته سوم خردادماه در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت را برای سال ۹۷ تایید کرده و به این ترتیب، به طور متوسط خودروهای ساخت داخل شرکت ایران‌خودرو که مشمول قیمت‌گذاری هستند، مجوز افزایش ۷.۸ درصدی را دریافت کرده‌اند. برای خودروهای سایپا هم به طور متوسط افزایش ۷.۰۱ درصدی تعیین شده است. در بخش خودروهای مدیران خودرو نیز به طور متوسط افزایش ۵.۶ درصدی مورد تایید مرکز ملی رقابت قرار گرفته است.

حالا پس از گذشت حدود ۲ ماه، دوباره شورای رقابت خبر از افزایش مجدد قیمت خودروها داده است. رضا شیوا با ذکر این نکته که قیمت‌ها را نباید بی‌ضابطه افزایش داد، اعلام کرد: قرار است هفته آینده در شورای رقابت بحث کنیم و شاید به این جمع‌بندی برسیم که از بانک مرکزی بخواهیم سبد خودروهایی را که برای آن دستور‌العمل قیمت ارائه می‌کنیم، میزان تغییرات را در این چند ماه اندازه‌گیری کنیم و با توجه به درصد تغییرات و فرمول‌هایی که داریم، به قیمت خودروها اضافه می‌کنیم و این کار، علمی و منطقی است.

به گفته وی، در شرایط کنونی باید نظارت کامل را بر روی همه موارد داشته باشیم. میزان افزایش تورم بر هر نوع خودروی تولید داخل را به طور جداگانه از بانک مرکزی استعلام می‌گیریم و متناسب با آن به قیمت خودروها اضافه می‌کنیم.

رییس شورای رقابت با اشاره به اینکه وقتی اقتصاد از حالت تعادل خارج می شود، فرمول‌ها هم با حالت عادی متفاوت است، تاکید کرد: در فرمول، تورم بخشی را در نظر می گیریم و بهره‌وری ۲ درصد به نفع مصرف‌کننده را از آن کسر می‌کنیم و بهبود کیفیت خودروها را هم در قیمت‌گذاری در نظر می‌گیریم. اگر کیفیت بهتر شده باشد، ۳ درصد اضافه و اگر بهتر نشده باشد، ۳ درصد کم می‌کنیم.

اما در شرایطی ساز گرانی دوباره کوک شده است که عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داده که در جلسه اخیر با وزارت صنعت، ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو تصویب شده است. در این میان، برخی فعالان بازار معتقدند که اعلام احتمال افزایش مجدد قیمت خودرو، باعث می‌شود که شوک دوباره‌ای به بازار خودرو وارد شود و اندک خودرویی هم که در بازار موجود بود، جمع شود.

آنها بر این باورند متاسفانه برخی این نوسانات بازار را به گردن فروشندگان و دلالان می‌اندازند، در صورتی که این کارخانه‌های خودروسازی هستند که با عرضه نکردن خودرو، قیمت‌ها را این چنین افزایش دادند.

رصد بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت خودرو طی روزهای گذشته در بازار روند صعودی به‌خود گرفته است؛ به نحوی که قیمت خودروی استپ‌وی با رشد ۸ میلیون تومانی، نسبت به هفته گذشته به ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است.

علاوه بر این، قیمت پراید ۱۱۱ هم با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی با قیمت ۳۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۲ میلیون تومانی با قیمت ۵۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی با قیمت ۶۴ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ GLX با افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی با قیمت ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین ساندرو اتوماتیک با افزایش ۳ میلیون تومانی با قیمت ۱۰۱ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. پژو پارس اتوماتیک نیز با رشدی ۵ میلیون تومانی نسبت به ابتدای هفته هم اکنون حدود ۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی نژاد

      دولت روحانی قرار بود فقر مطلق تا پایان دولت دوازدهم از بین ببرد حالا با افزایش نرخ دلار می خواهد فقیر ها را کلا بکشد تا به وعده انتخاباتی خود عمل کرده باشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای احمدی نژاد که اومدی از آب گل آلود ماهی بگیری دولت احمدی نژاد استارت همه بدبختیها رو زد اون همچین پاک و منزه نیست , مدیران نالایق این دولت هم راهش رو ادامه دادند

    • بدون نام

      در عجبم که این دوتا خودرو مونتاژ کن دست کیا هست که هیچکس تو این مملکت زورش بهشون نمیرسه

    • بدون نام

      مردم نخرید. مثل چند سال پیش که نخریدید و اینها به التماس افتاده بودن.

    • بدون نام

      یه پادشاهی باوزیرش حین شکاردرجنگل گم شده بودبه وزیرگفت شب است هواسردچیزی پیداکن بیار بکشم روم،وزیررفت پالان پیداکردآورد پادشاه گفت اسمش رونیارولی خودشوبیار رواندازه.قضیه کشورما هم همینه اقتصاد مملکت در دست پادشاهان پول وقدرت واربابان بی رحم است ولی اسمش رونمیبریم بلکه میگیم مسئول

    • یاسین

      مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      اگه مدیریت خودروسازی را به دست عده‌ای دیوانه می دادند ، حال و روزش بهتر از این بود ، چون حداقل دروغ نمی گفتند و دزدی نمی کردند .

    • بدون نام

      تنها راه چاره ادب کردن مافیای خودرو فقط نخریدن این آشغالهاست , مردم نخرید تا ادب شوند نخرید نخرید

    • حجت

      تا خودرو خودشو با ارز ۱۰تومنی هم تراز نکنه
      وضع همینه

    • هوشیار

      هر چه رای بیشتر -گرانی بیشتر.پس من که دیگه از این ببعد رای نخواهم داد.

    • بدون نام

      برو گورت را گم کن احمق.خودروهای داخلی چی دارند که این همه دارین اونها را گران میکنید.خجالت بکشید.جمع کنید بابا کاسه کوزهاتون را

    • بدون نام

      واله مردم توسیر کردن شکمشون موندن وبا این تخصیص ارز موج بیکاری جدیدی کشور رو فرا خواهد گرفت وکدام قشر متوسط وضعیفی این ماشینهای بی کیفتی مثل پراید را با این قیمتهای نجومی توان خریدشو داره مگر درامدها چقدر اضافه شده پول ملی ما از هر کشور جنگ زده وهیچی نداری بی ارزشتر شده ودرامدها هم وحشتناک کاهش پیداکرده بعد اقایون هی میگن ماشین رو گرون کن بابا درشو تخته کن که مردم راحت بشن

    • بدون نام

      بازم تورم ....؟ از دید دولت تا کی ؟؟؟؟؟

    • صبا زندی

      این یا رو خودشم نمیدونه چی میگه از یه طرف میگه نباید قیمت هارو غیرمنطقی افزایش داد از طرف دیگه میگه با فرمول بندی هامون به قیمت خودرو ها اضافه می کنیم مردمو واقعا چی فرض می گنن؟ شایدم درست فرض می کنن یعنی اون هاییکه می دون برای پراید سی و خرده ای میلیونی ثبت نام میکن همون گاگولایی هستن که اینآقایون دلشون می خواد.

    • بدون نام

      تیترهای تکراری

    • بدون نام

      وقتی ارز دولتی برای واردات قطعات تخصیص پیدا کرده است گرانی دوباره ظلم به ملت است
      خودرو سازها با بالا بردن قیمت خودرو به صورت کاذب در بازار سعی در بالا بردن قیمت کارخانه دارند
      چرا رئیس جمهور در این مورد ورود پیدا نمی کند و آرامش را به بازار بر نمی گرداند
      یعنی قدرتی بالاتر از اینها در این مافیا نهفته است .

    • زرومند ظهرابی

      همین شیوا پدر مردم دراورد خدا لعنتش کنه

    • بدون نام

      ساز پاره شدن مردمم شکست دیگه سیماش پاره شد

    • بدون نام

      لعنت به این شورای رقابت دزد
      هیچ وقت به فکر مصرف کننده نبوده و خواهد بود

    • وحید

      خیلی غلط کردید ک دوباره میخواهید گرانشان کنید با این ارابهاتان ، سالی چند بار باید گران شن، رو کدام منطق رو کدام قانون عقب مانده ای جهان شیشمی ی کم ب کشورهای دیگه نگاه کنید، ن دولتمان دولته ن مردممان مردم، چیزی ک گران میشه نخرید نمیمیرید

    • بدون نام

      واقعا اگه مسه قدیم بود ک هنوز کارتای اعتباری نیومده بود باید با ی گونی پر از پول بر میداشتی میرفتی واسه خرید ی ماشین جللخالق واقعا دیگه ادم حرفش نمیاد...

    • بدون نام

      حقوق کارگرهارو هم مثل خودرو محاسبه میکردن بد نمی شد یعنی پراید سی میلیون یعنی بریم؟ بمیریم بهتره

    • بی نام

      هینطور برید بالا بالا بالا بالا بالا ولی امیدوارم آه این مردم بدبخت که خونشون رو میمکید دامنتون رو بگیره با کله به زمین بخورید.

    • ازدحام

      چقدر میخواهید به این مردم بقول خودتان نجیب ظلم کنید بخدا ماها که تو مردم هستیم مردم از این اوضاع بی نظارتی خیلی ناراحتند بالاخره ما گفتیم ولی اگر چاره ای نکنید امادگی هر گونه اسیب زدن باشید مردم در حا انفجار وانزجار هستن .نگی که نگفتی

    • بدون نام

      میشه یه گزارش تهیه کنید از اینکه چرا ایرانخودروی دزد صفت دعوتنامه ها رو صادر نمیکنه.کاغذ هم نداره؟

    • بدون نام

      نتیجه حمایت از کالای داخلی همین است

    • یاسر

      آخه چی تولید میکنیم که هیچ گردنش میکنید لگن ...

    • بی نام

      تو این مملکت از یه ماه قبل از تحریم کلیه اجناس بلا استثنا اگه کسی سراغ داره بگه بدونیم از دو تا چهار برابر گرون شده این یعنی چی پس تو این مملکت ما چی تولید میکنیم که نیاز به دلار نداره اقایون خودرو ساز بعد از چهل ساز دله میسازی برا همین دله هم قطعه از خارج وارد میکنی

    • بدون نام

      بزودی زود پراید 50میلیون.علی برکت الاه

    • بدون نام

      هر کی بخره واقعا ب خره

    • بدون نام

      درمقطعی که گرانی و تورم کمر مردم را خم کرده دولت بی تدبیر خود به افزایش تورم دامن میزند تا از آب گل آلود ماهی بگیرد واخبار گرانیها را با آب و تاب بیشتر به رخ مردم میکشد . وای بر گرانفروشان و کم فروشان!!!!!!

    • بدون نام

      کدوم روحانی و کدوم دولت؟ ...- اخه خودشون همچین پولایی رو به این حلبی ها میدن که این همه مردم و باهاشون به کشتن میدن؟ در عجبم بااین همه فشار و تورم این ملت چرا سر عقل نمیان و تا گرونتر میشن بیشتر متقاضی خرید دارن خاک بر سر این ملت!!!

    • بدون نام

      ای مسعولین بی لیاقت به فکر مردم باشید شما دارین مردم رو با این کاراتون روانی میکنید تا دیر نشده وضعو سر وسا مون بدین مردم دارن تبدیل به تی ان تی میشن اگه منفجر شدن همه چیزو نابود میکنن

    • کارمند

      تا وقتی پراید پنجاه میلیون نشود خودروسازان آرام نخواهند گرفت

    • ب

      هر کی خودرو بخره خرررررررررره

    • م

      فقط دنبال رسوایی جنسی مسئولان آمریکایی باشید خودتون که تو اقتصاد رسوای عالم هستید

    • بدون نام

      عرضه نکردن خودرو توسط کارخانه به مردم ،مخصوصأ ثبت نام کنندگان خیانت است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج