۷۶۳۳۲۰
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

حذف ۴ فرآیند اداری که مردم را کلافه می‌کرد

در آخرین جلسه هیات مقررات زدایی به ریاست وزیر اقتصاد چهار فرآیندی بروکراسی زائد حذف شد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: در آخرین جلسه هیات مقررات زدایی، چهار حذف موثر انجام شد که هم برای کارآفرینان و هم برای مردم مهم است.

بر اساس این گزارش، در مورد اول یکی از مهمترین روندهای بروکراتیک در جریان معاملات مسکن مربوط به مالیات بر نقل و انتقال مسکن است که براساس تصميم جديد وزارت اقتصاد، مقرر شد از این پس نیازی به حضور در مراکز مالیاتی برای پرداخت مالیات نقل و انتقال مسکن نباشد و مردم می توانند در ادارات ثبت اقدام به دریافت میزان مالیاتشان و پرداخت آن کنند. بنابراین سه مرحله روند از این فرآیند حذف می شوند.

بنابراین سازمان ثبت اطلاعات مورد نیاز را به سازمان مالیاتی ارائه می‌دهد. سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری شرکت پست و شهرداری، امکان تعیین بلوک و ردیف براساس دفترچه ارزش معاملاتی املاک برمبنای کدپشتی را برای سازمان امور مالیاتی کشور از طریق وب‌سایت فراهم می‌کند.

این گزارش می افزاید، سازمان مالیاتی هم پس از محاسبه میزان مالیات، عدد آن را به صورت برخط به سازمان ثبت ارسال کرده و پس از پرداخت نهایی در سازمان ثبت توسط مالک، بازهم به صورت برخط تایید از طرف سازمان مالیاتی ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش، تصميم دوم مربوط به تعاوني ها مي شود. ۲۵۰ هزار تعاونی در کشور وجود دارد. این تعاونی‌ها پس از ثبت مکلف بودند برای انجام تغییرات دیگر بازهم مجوزهای لازم را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب‌ کنند. اما از این پس دیگر نیازی به اخذ مجوز در مورد ثبت تغییرات وجود ندارد.

این گزارش حاکی است، هيات مقررات زدايي به رياست كرباسيان با تغییر کارمزد خدمات سازمان استاندارد بابت صدور گواهی انطباق برای کالاهای وارداتی (۸ در هزار ارزش گمرکی کالای وارداتی) موافقت كرد.

براين اساس سازمان استاندار موظف است به منظور اصلاح‌ آیین‌نامه‌های و دستورالعمل‌های مرتبط با کارمزد خدمات خود با رویکرد کاهش هزینه‌ها، ظرف یک ماه مستندات مربوط به قیمت تمام شده انواع خدمات خود (جایگزین مضربی از ارزش کالا) را به سازمان حمایت و وزارت اقتصاد اعلام کند.

همچنین، سازمان حمایت هم ظرف دو ماه و قبل از نهای شدن لایحه بودجه، قیمت تمام شده پیشنهادی سازمان استاندارد را بررسی و پس از تصویب جهت طرح در شورای عالی استاندارد به سازمان استاندارد ارسال می‌کند.

در این گزارش تاکید شده که زمان اجرا و همچنین تخصص بودجه نباید مانع از عدم اجرای مصوبه هیات مقررات زدایی شود.

همچنين براساس نظر وزارت اقتصاد با توجه به شیوه تعیین کارمزد ثبت سفارش به صورت وجه جداگانه از حقوق ورودی برمبنای مضربی از ارزش کالا و لزوم اصلاح برمبنای قیمت تمام شده خدمات، ضمن توجه به اینکه کنترل واردات ( به منظور حمایت از تولید داخلی) براساس تعرفه مصوب اعمال خواهد شد، پس از ارائه مستندات قیمت خدمات از سوی سازمان توسعه تجارت و تصویب آن در سازمان حمایت متن مصوبه توسط سازمان حمایت به دبیرخانه هیات ارسال می‌شود تا پیشنهاد اصلاح مصوبات هیات وزیران از سوی وزارت اقتصاد به مرجع مورد مذکور ارسال شود.

در پایان این گزارش آمده است، تسهيل فضاي كسب وكار و مبارزه با فساد از مهمترين اهداف وزارت اقتصاد به شمار مي آيد. برهمين اساس طي يكسال گذشته ٥٠٠ مجوز زائد فضاي كسب وكار حذف شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از فردا ثبت به بهانه اینکه ما زحمت مردم را کم کردیم مبلغی کارمزد میگیره تازه منت هم میزاره

    • بدون نام

      با سلام ای کاش میشد به مسولین امور مالیاتی بگید فکری هم به حال این اظهار نامه مالیاتی بکنن واقعا مردم اذیت میشن ایا بهتر نیست بجای اینکه مردم به اداره دارائی مراجعه کنند انها به مردم مراجعه کنن مثل اب برق گاز هر سه ماه برگ مالیات به هر واحد صنفی تحویل شود حد اقل خیلی از بار ترافیکی کم میشود .

    • ترکاشوند

      Morteza Torkashvand:
      سلام
      پس از 18 ماه دوندگی بالاخره امروز رفتیم محضر برای عقد قرارداد فی مابین بانک سینا و بنده و شرکت ‌شهرکهای کشاورزی جهاد
      9 قرارداد تنظیم کرده بودند حدودا 80 صفحه هی امضاء کردیم 40 میلیون تومان محضردار گرفت 60 میلیون تومان هم صندوق ضمانت شد 100 تومان از وام 2 میلیارد کم کردم گذاشتم تو فرمول وام 8% شد 13% مثلا وام 18% را قرار بود با وساطت بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی 8% بگیریم در متن قرار داد هم اسمی از این دو بنیاد نیامده بود تمام محاسبات هم بر اساس وام 18% به اضافه 6% در صورت تاخیر 24% اگر این 100 تومان را از اصل وام کم کنیم می شود 13%
      گفتیم خوب کی پول را بگیریم رئیس شعبه بانک گفت:بروید در سایت سازمان مالیاتی و بر اساس فاکتوری که گذاشته به شرکت پیمانکار مراجعه و این فاکتور را تکمیل و ما به حساب ایشان میریزیم
      فرم را تهیه کردم دیدم به مبلغ قرارداد 10% مالیات تکلیفی اضافه می شود و به جمع آن 9% مالیات ارزش افزوده جمعا می شود 20%
      یعنی اینکه از 2 میلیارد فاکتور 400 میلیون‌ آن می شود مالیات
      حال اگر این 400 تومان را هم از وام کم کنیم و سود آنرا حساب کنیم می شود 30% حال در صورت تولید می توانیم از پس سود آن برآییم
      با توجه به اینکه قیمت آهن گلخانه سال گذشته 3500 تومان بوده و الان 8000 تومان و تجهیزات دیگر 120% گرانتر شده، ما می توانیم طرح توجیهی که سال گذشته به بانک ارائه نمودیم امسال ییاده کنیم؟
      امروز با رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس آقای کیخا صحبت می کردم گفتم: دولت و مجلس سر ساز را برعکس گرفته و فوت می کنند به جای اینکه بگویند هر شرکت فروشنده و پیمانکاری، سازه و ساختمان و تجهیزات مورد نیاز کشاورزان و گلخانه داران را تامین نماید آن فاکتور از پرداخت هرگونه مالیات معاف می باشد تا موانع تولید را برداشته و قیمت تمام شده تولیدات کشاورز پایین بیاید و توان تولید را داشته باشد و از خیر آن نگذرد و به سمت شهر نرفته و به دلالی و شغل کاذب روی نیاورد می گویند کشاورز تو برو با هر بدبختی که هست تولید بکن بعد که خواستی بفروشی چون دیگر پول نداری و نفسهای آخرت را داری می کشی و با هر قیمتی حاضری آنرا به دلالها بدهی آن دلال آدم خوبی است در فاکتورهایت رقم مالیات را اضافه نکن چون دلال پول ندارد از تو بخرد و می رود از خارج می آورد

    • رضا

      عزیزان کار خیلی عالی انجام دادید.
      کشور سبکبال میشود از شر قوانین دست و پاگیر و تاریخ گذشته

    • ناشناس

      وزراء ايران چرا به مرخصى ساليانه نميروند؟
      خستگي كاري بعضى از انها در چهره و سخنان شان نمايان است .

    • ع.. رحمت خواه

      اقاى وزير بعد از اينكه رييس بانك مركزى ايشان تدبيرى انديشيدند كه بازار سياه شرم اور سكه ايجاد شد و پس از دستگيرى و بازداشت افرادي كه سكه جمع ميكردند و روزهاى بعد با افزايش قيمت عجيب ميفروختند فرموده بودند:
      [ از انها ماليات خواهم گرفت ] و من كمك كردم و گفتم [ ماليات بر دزدى ! ]

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج