اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۷۲۰۳۳
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

هشدار دادستان به قطعه‌سازان و خودروسازان

دادستان تهران به شرکت‌های قطعه سازی و خودروسازی هشدار داد و گفت: شرکت‌های قطعه‌سازی و خودروسازی حق ندارند کاری کنند که اولا انحصار ایجاد شود و ثانیا این انحصار منجر به کمبود کالا و توقف تولید خودرو شود.

خبرگزاری فارس: عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رابطه با پرونده‌های اخیر اقتصادی از برگزاری دو جلسه طی امروز در رابطه با شعب ویژه و همچنین خودروسازان خبر داد.

وی گفت: در این جلسه خودروسازان در رابطه با مشکلات تامین ارز با توجه به افزایش قیمت ارز، تامین قطعات با توجه به اینکه برخی شرکت‌های قطعه سازی قطعات را تحویل نمی‌دهند، انبارکردن خودرو‌های مختلف که مکررا از رسانه‌ها پخش شده بود و همچنین قیمت خودرو مسائلی را بیان کردند.

وی با بیان اینکه بخش تحریم به حوزه‌های بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی برمی گردد که دادستانی در این بخش کاری نمی‌تواند انجام دهد، ولی پیغام آن‌ها را به این دستگاه‌ها خواهد برد، به مشکلات مطرح شده مبنی بر تامین قطعات خودرو اشاره و تصریح کرد: برخی از شرکت‌های قطعه سازی در دادستانی پرونده دارند که این پرونده‌ها مفتوح است.

دادستان تهران افزود: این شرکت‌ها در گذشته سعی کردند با انحصار در تولید برخی از قطعات، امروز از این انحصار استفاده کنند که لازم است تاکید کنم که شرکت‌های قطعه سازی و خودروسازی حق ندارند کاری کنند که اولا انحصار ایجاد شود و ثانیا این انحصار منجر به کمبود کالا و توقف تولید خودرو شود.

جعفری دولت آبادی از وزارتخانه‌های مرتبط با این دستگاه‌ها خواست که به این بخش کمک کنند و خاطرنشان کرد: بخش قضایی این مسئله حتما رسیدگی خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که این شرکت‌های متخلف بخواهند روی خودروساز‌ها اثر بگذارند.

دادستان تهران در رابطه با بحث نگهداری و دپوی خودرو‌ها نیز اظهار کرد: چندین گزارش از رسانه‌ها در این زمینه پخش شد و همچنین بر اساس گزارش پلیس مبنی بر شناسایی دو انبار بزرگ نگهداری خودرو، روز چهارشنبه گذشته یکی از معاونین خود را به یکی از این انبار‌ها اعزام کردم و مطابق بررسی‌ها مشخص شد که در هر دو انبار خودرو‌هایی که قطعات آن‌ها ناقص است، نگهداری می‌شود.

وی از رسانه‌ها و همه دستگاه‌ها خواست که به اعتماد مردم در این بخش آسیب نرسانند و ادامه داد: در جلسه امروز تاکید شد که خودروسازان حق ندارند خودروهایشان را انبار کنند به دلیل اینکه امروز مردم از رسانه‌ها می‌شنوند که این خودروها در انبار‌ها برای گرانفروشی دپو می‌شود.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: توضیحاتی که خودروسازان امروز ارائه کردند تا حدی قانع کننده بود، ولی قطعا اگر گزارشی مبنی بر دپوی بی مبنای خودرو و بدون عرضه به دادستانی ارجاع شود، حتما در این بخش ورود و اقدام خواهیم کرد.

دادستان تهران در رابطه با توضیحات خودروسازان در مورد گران کردن خودرو نیز افزود: در این جلسه تاکید شد که در زمانی که تحریم و جنگ آمریکا علیه انقلاب اسلامی است نباید مردم که پشتیبان انقلاب هستند را با گرانی نابهنگام و چندباره مایوس کنیم.

وی با اشاره به توجیهات خودروسازان در این زمینه مبنی بر اینکه بخش دلالی است که به افزایش قیمت خودرو‌ها دامن می‌زند، از وزیر صنعت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان خواست که به این موضوع ورود کنند.

جعفری دولت آبادی گفت: دولت همانطور که وظیفه حمایت از تولید کننده و خودروساز را برعهده دارد باید از مصرف کننده نیز حمایت نماید تا بین حمایت از تولید کننده و حمایت از مصرف کننده تعادل برقرار شود و به گونه‌ای نباشد که مصرف کننده در برابر غول گرانی بی پناه باشد و از سوی دیگر اعلام شود که از تولید کننده حمایت می‌کنیم.

وی به مسئولان دولتی و خودروسازان توصیه کرد که بین حمایت از مصرف کننده و تولید کننده تعادل برقرار کنند و گفت: در شرایطی که مردم باید در این جنگ اقتصادی حضور داشته باشند و از آرمان‌های انقلاب حمایت کنند، نمی‌شود با گران کردن ناگهانی و شوک به بازار، آن‌ها را مایوس کرد.

جعفری دولت آبادی در ادامه به مباحث مطروحه در بخش اول جلسه در مورد شعب ویژه اشاره کرد و گفت: در بخش اول جلسه گزارشی از دستگاه‌های ضابطین در حوزه‌های مختلف از جمله ارز و کاغذ ارائه شد.

وی با اشاره به کشف انبار کاغذ در اطراف تهران و تشکیل پرونده در این زمینه، افزود: اخیرا یکی از متهمان این پرونده دستگیر شد.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: سه نفر از مقامات دستگاه‌های دولتی در ارتباط با پرونده‌های شعب ویژه، اخیرا و ظرف چند روز گذشته دستگیر شدند که با تکمیل تحقیقات در هفته‌های آینده اطلاع رسانی بیشتر صورت خواهد گرفت و این افراد بیشتر به حوزه ارز و مسائل مرتبط با کالا‌هایی که در پرونده‌‎های شرکت‌ها مطرح است، مربوط می‌شوند.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: یکی از آن‌ها نیز مرتبط با بانک مرکزی بود که بعد از تحقیقات توضیح خواهیم داد.

وی با اشاره به پرونده دختر یکی از وزرای سابق، گفت: این پرونده در دادسرای اقتصادی تکمیل و متهم آن بازداشت شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازهم دعوای زرگری و بده بستان با خودروسازان

    • بدون نام

      تو رو قرآن بلکه قوه قضاییه باد مردم و این دولتیهای پول پرست برسه

    • بدون نام

      خودروسازان خودشان هر کاری میخواهند میکنند و از هیچ کسی هم نمیترسند.

    • بدون نام

      قوه قضائیه در دو2جابا قدرت عمل میکندیکی در مقابل مهریه زنان که خیلی سریع مرد را دستگیر و روانه زندان میکند از ان طرف هم غیابی طلاق زن را جاری می سازندودیگر در برخورد با سیاسیون است که خیلی سریع ورود میکنند....

    • بدون نام

      معاونش رو فرستاده،خودروسازان پر جیبش پول کردند حالا گزارش دروغ داده که خودروها قطعاتشون خراب بوده!!!!!!!
      آخه اینها کی از مردم خودروی خراب پس گرفتند که شده دو انبار بزرگ؟!!!!!!!!!!

    • کارمند

      دوباره بازی با افکار عمومی شروع شد؟
      همه میدانند که کسی به این حرفها گوش نمیده چون خودی ها و دانه درشت ها در این منفعت سهیم هستند هیچ اتفاق مثبتی نخواهد افتاد .به نوعی دعوای زرگری برای قانع کردن افکار عمومی است
      مردم را گوش دراز فرض نکنید

    • بدون نام

      خودروسازان ایران یعنی ابرقهرمانان ،،فساد،،،
      پس بیهوده تقلا نفرمائید،

    • حمید معصومی نژاد

      بابا به والله ما بحران نداریم

    • ناشناس....

      دادستان هیچی نگو فردا برکنارت میکنن از کار

    • بدون نام

      اگر مشکل تولید دارید .
      این ثبت نام اخیر چه بود .
      فقط ابتدا پول مردم را می گیرید بعد ننه من غریبم در می آورید .
      خودتان را جای این مال باختگان قرار دهید .
      پول آنها دست شما خودرو سازان بی ارزش شد .

    • بدون نام

      اگر مشکل تولید دارید .
      این ثبت نام اخیر چه بود .
      فقط ابتدا پول مردم را می گیرید بعد ننه من غریبم در می آورید .
      خودتان را جای این مال باختگان قرار دهید .
      پول آنها دست شما خودرو سازان بی ارزش شد .
      ای خدا لعنت کند شما و حامیان شما را .
      کثافت ها زالو صفت ها .

    • بدون نام

      دولت در بخش خودرو لال مونی گرفته...رسمآ دارن کلاه برداری میکنن...کدو م قطعه سمند و پژو از خارج میامده که الان لنگ موندن...بمیرن...دارن دروغ میگن بخدا....طبیعیه که یک قطعه رو باز میکنن و میگن نداریم...برید انبار قطعات رو بازدید کتید..جریمه های سنگین ببرید براشون....این همه خودرو صفر از کجا میاد..همه رو تو بازار آزاد میفروشن

    • ابلى

      جناب دادستان اولا كه خودرو سازان و حتى وارد كنندگان انحصارا اين كالا در اختيار دارن و دوما هم احتكار كردن و هم دو برابر كردن پس شما به چى ديگه هشدار دادين بابا به خدا ما مردم مى فهميم كه چه خبره فقط فعلا زورمون نميرسه تمام كارخانجات ما در زمين دشمن بازى ميكنند چرا اقدام نميكنين

    • ایرانی

      برادر من مشتریان حاضرن خودرو دپو شده را که ادعا میشه کمبود قطعه دارن تحویل بگیرن فوقش قطعه برقی بیش از یک میلیون نمیشه ولی خودرو سازها دروغ میگن و دولت هم حمایت میکنه چون همه این مبالغ بحساب دولت واریز میشه تا هزینه های جاری تامین بشه صندوق بازنشستگی در ادوار گذشته خالی شده الان دولت از راه حقوق پرداخت میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج