adexo3
۷۷۴۳۴۵
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

زنگ خطر گردشگری تهران به صدا درآمد

آمار گردشگران داخلی و خارجی شهر تهران نسبت به سال گذشته با کاهش بیش از ۵۰ درصدی مواجه بوده که از این موضوع به‌سادگی نمی‌توان گذر کرد و به‌نوعی زنگ خطری برای صنعت گردشگری شهر تهران محسوب می‌شود.

خبرگزاری ایلنا: آمار گردشگران داخلی و خارجی شهر تهران نسبت به سال گذشته با کاهش بیش از ۵۰ درصدی مواجه بوده که از این موضوع به‌سادگی نمی‌توان گذر کرد و به‌نوعی زنگ خطری برای صنعت گردشگری شهر تهران محسوب می‌شود.

دلاور بزرگ‌نیا (رئیس سازمان میراث فرهنگی استان تهران) درباره آمار گردشگرانی که امسال وارد تهران شدند، گفت: در شرایط کنونی آمار گردشگران ما نسبت به همین هنگام در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. به‌عنوان مثال آمار گردشگران خارجی که از ابتدای امسال تاکنون وارد تهران شده‌اند؛ ۳۰۲ هزار و ۲۱۶ نفر بوده است. در صورتی که این آمار در سال گذشته ۶۲۶ هزار و ۱۹۵ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین در بخش گردشگران ایرانی که در این مدت وارد تهران شدند، شاهد آمدن ۲۱۱ هزار و ۳۶۸ نفر بودیم. در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۵۱۴ هزار و ۸۹۹ نفر بوده است.

براساس این گزارش و با توجه به توضیحات دلاور بزرگ نیا، میزان گردشگران ورودی شهر تهران از ابتدای سال ۹۷ تاکنون نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در بخش گردشگران خارجی با کاهش ۵۱.۷۳ درصدی و در بخش گردشگران داخلی با کاهش ۵۸.۹۵ درصدی مواجه شده است که قطعا این روند در ادامه می‌تواند صنعت گردشگری را با مشکلات جدی مواجه کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان تهران در ادامه صحبت‌های خود به کاهش ضریب اشغال اقامتگاه‌های رسمی تهران اشاره کرد و توضیح داد: ضریب اشغال اقامتگاه‌ها رسمی تهران که شامل هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، همچنین مهمان‌پذیرها و مکان‌های رسمی دیگری است؛ در سال گذشته ۵۱.۶ درصد بوده که امسال به ۴۹.۴ رسیده و باتوجه به شرایط موجود قابلیت کاهش بیشتری را هم دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی خود ایرانیها همه در حال فرار از این کشور سرتاسر گرونی وفقر وبیکاری وهزارناهنجاری دیگه از قبیل دزدی واحتکار وکلک وفریبن چه انتظاری از خارجیها دارید بیان، اون تعدادی هم که میان برا چپاول ثروت وحق السهم ومایختاج ماست که با بی ارزش شدن پول ملیمون برا اونا یک سوم ویک چهارم شده نه چیزی دیکری ،شایدم میان که از روحیه داغون ما انرژی بگیرن وخداشونو شکر کنن که موقعیت فلاکت بار ما رو ندارن وبه زندگی امیدوار بشن،هه

    • بدون نام

      اینا چی حالشونه ، سوریه و یمن و لبنان شرق افریقا و افغانستان و چسبیدن .

    • بی سرزمین

      زنگ خطر فقر. بیکاری .فحشا .گرانی .از بین رفتن غرور ملی .اعتیاد .مسکن کی به صدا درمیاد تااصلا کنتور اون قسمت بالا زده !

    • بدون نام

      شرایط را فراهم کنید عراقیهای زیادی هجوم می آورند برای دیدن تهرانیها.

    • بدون نام

      خوب با این گرانی گردش گر ایرانی بیاید . تهران گران .
      از کجا بیاورند که هزینه نوشابه دو هزار تومانی ۴ هزار تومان .
      لنت پراید پارسال ۳۵ هزار تومان یک ماه قبل ۷۰ هزار تومان الان ۹۰ هزار تومان .
      بعد چرا مردم سفر نمی کنند . چون هزینه سفر یک هفته ای بدون تشریفات غیر ضرور برای خانواده چهار نفره پارسال ۲ میلیون امسال ۵ میلیون شده است . حالا خودتان پیدا کنید پرتقال فروش را .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج