۷۷۶۱۴۴
۱۴ نظر
۵۰۱۰
۱۴ نظر
۵۰۱۰
پ

حذف رمز دوم کارت‌های بانکی عملی می‌شود

طبق زمان‌بندی بخش‌نامه الزامات رمز پویا، بانک‌ها از تاریخ ابلاغ آن، تا اول آذرماه فرصت دارند برای ترغیب مشتریان بانکی به استفاده از رمز‌های یک‌بارمصرف در تراکنش‌های مبتنی بر رمز دوم کارت اقدام کنند.

خبرگزاری میزان: پیشرفت تکنولوژی با تمام مزایا و ایجاد راحتی برای افراد خطراتی را نیز به همراه دارد که در این بین شبکه بانکی مستثنی از این امر نبوده است.

در سال‌های اخیر با تغییر بانکداری سنتی به بانکداری الکترونیکی در کنار صرفه جویی در زمان و بهبود خدمات آمار کلاهبرداری‌ها از مشترکان تا حد زیادی بالا رفته است به طوریکه روزانه شاهد شگرد‌های جدید کلاهبرداری از طریق بانکداری الکترونیک هستیم وسیستم بانکی برای صیانت از حساب و اطلاعات مشتریان باید جلوتر از هکر‌ها و کلاهبردار‌ها قدم بردارد.

حذف رمز دوم کارت‌های بانکی عملی می‌شود

در این میان یکی از روش‌هایی که می‌تواند در ایمن سازی دسترسی کاربران به سیستم‌های الکترونیکی نقش به سزایی داشته باشد استفاده از رمز‌های یک بار مصرف یا OTP است.

رمز یک بار مصرف درست نقطه مقابل رمز‌های ثابت قرار دارد و فقط برای یک بار استفاده تعبیه شده و روشی ساده و موثر برای مقابله با سواستفاده‌های اینترنتی محسوب می‌شود.

یکی از مهمترین اهداف استفاده از رمز‌های یک بار مصرف ناممکن کردن دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات اشخاص است به طوریکه رمز‌های ثابت یا ایستا در سال‌های اخیر با صرف زمان و بی دقتی اشخاص از سوی افراد غیرمجاز مورد سواستفاده قرار می‌گرفت.

با این تفاسیر فراگیر شدن استفاده از رمز‌های یک‌بارمصرف می‌تواند نقش مؤثری در کاهش جرائم مالی به‌خصوص در بحث برداشت‌های غیرمجاز ایفا کند و در این بین بانک مرکزی باهدف افزایش امنیت تراکنش‌های مبتنی بر کارت بخش‌نامه الزامات رمز‌های پویا (OTP) را ابتدای شهریورماه سال جاری به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

لازم به ذکر است که طبق زمان‌بندی بخش‌نامه الزامات رمز پویا، بانک‌ها از تاریخ ابلاغ آن، تا اول آذرماه برای ترغیب مشتریان بانکی به استفاده از رمز‌های یک‌بارمصرف در تراکنش‌های مبتنی بر رمز دوم کارت فرصت دارند.

گفتنی است از ابتدای آذرماه سال جاری رمز دوم ایستا و یک‌بارمصرف همزمان به مشتریان ارائه می‌شود و مسئولیت خطر‌هایی که به خاطر ایجاد نشدن زیرساخت بهره‌گیری از رمز‌های یکبار مصرف برای مشتریان رخ می‌دهد نیز بر عهده بانک و موسسات اعتباری خواهد بود.

براساس بخش نامه الزامات رمز پویا از ابتدای خردادماه سال ۹۸ رمز دوم تمام کارت‌های بانکی حذف خواهد شد و تمام مشتریان باید با استفاده از رمز‌های یکبار مصرف نسبت به انجام تراکنش اقدام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب یک جا برنامه ریزی را مشاهده کردیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا

    • AAAAAAA

      الان سرقت از کارتها ۳۰ در صده ولی زمانیکه رمز دوم‌را‌بردارید سرقت راحت تر میشه وبه ۷۰ درصد می رسه پس زودتر بردارید دزد ها در انتظار هستن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجا گفته رمز دوم حذف میشه؟
        درست متن را بخون، برای استفاده از رمز دوم از طریق موبایل برایت رمز دوم یکبار مصرف ارسال میشه و یکی دو دقیقه اعتبار داره.
        کاری که بانک ملی الان با برنامه اندرویدی داره انجام میده.

      • بدون نام

        بانک ملی الان با برنامه شصت داره هم رمز اول و هم رمز دوم را بصورت آنی و یکبارمصرف برای کارتهای بانک ملی ارائه میده.

      • بدون نام

        برنامه بانک ملی روی گوشی هوآوی جواب نمیده !!

      • AAAAAAA

        شما مطلب را وقتی خوب خواندی دم کن بخور زود تر متوجه میشوی.
        عبدالله بانک ملی کیلو‌چنده اینها میخواهند رمز دوم را‌بدارند نا‌راحت تر قبض ها را پرداخت کنی دیگر نام بامک‌ملی را‌نیار چون خاطره خوبی ازش ندارم.

    • محمدرضا بختیار

      چه خوب می شد اگر همگام با پیشرفت در عرصه و عصر دیجیتال مسئولین ما هم یک دهم میکرون یا چند کیلو بایتی مغزشون آپ دیت می شد و به حذف رمز دوم ربا خواری بانکی و تبعیض در ارائه خدمات بانکی و فساد بیداد از بطن سیستم بانکی را حذف می کردند و اینجاست که عزیزی گفت این ره به کجا می رود چنین شتابان جز آفت و خستگی گویی تحمل حماقت های گاه و بی گاه به سبب و بدون سبب تحمیلی از روز نو دارد!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این خواسته شما دیگه مثل خواسته علی بابا از چراغ جادوست

      • بدون نام

        مسئولان ما همشون سالم ونماز خونن
        پیشونیشون ندیدی وا

    • علی

      ساده اید ، اینها میخوان دستگاه های یکبار رمزشونو بفروشن ، برای یکبار رمز پیامکی هم از شما سالیانه پول می گیرن ...

    • ا

      با رمز دوم بسیاری مشکلات پرداختی برطرف می شود اگر بردارید مشکلات زیادی برای کاربران بوجود میاد شاید از اینکه کارخوبی انجام شده بدتان می آید و

    • فاطمه

      پول نیست که بخاد سرقت شه....حذف رمز دوم چه کاریه اخه

    • اسد

      خوب اگه گوشیت وکارت هردو دست دزدا افتاد چی؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج