۷۷۸۱۷۲
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

مظاهریان:

دولت‌ها قادر به کنترل قیمت مسکن نیستند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دخالت دولت برای کنترل بازار مسکن نتیجه عکس می‌دهد گفت: نقش دولت در بازار مسکن باید معطوف به سیاست‌گذاری باشد و اجرا به بخش خصوصی واگذار شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دخالت دولت برای کنترل بازار مسکن نتیجه عکس می‌دهد گفت: نقش دولت در بازار مسکن باید معطوف به سیاست‌گذاری باشد و اجرا به بخش خصوصی واگذار شود.

حامد مظاهریان در هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران اظهار کرد: در ایران معمولا این گونه است که هر اتفاقی می‌افتد همه انتظار دارند دولت دخالت کند. اما دولت‌ها باید پای خود را کنار بکشند و اجازه دهند تا بخش خصوصی به کنترل بازار بپردازد. البته دولت باید نظارت کند اما تولید باید از طریق بخش خصوصی انجام شود.

وی افزود: در ۴ سال گذشته بازار مسکن، مصرفی بود ولی طی یک سال گذشته نیاز سرمایه‌گذاری خود را نشان داد که دلیل روشنی هم دارد. خاصیت بازار مسکن این است که کنترل قیمت در آن میسر نیست زیرا اصلا کالای همگنی نیست که بتوان راجع به کنترل آن صحبت کرد.

وی افزایش قیمت مسکن را ناشی از نوسانات اقتصاد کلان دانست و گفت: دولت‌ها نباید در بازار مبتنی بر سرمایه‌گذاری دخالت کنند ولی دخالت آن‌ها باید معطوف به بازار مصرفی باشد. هرچه سیاست‌های محدود و کنترلی ایجاد کنیم ممکن است یک کار پوپولیستی انجام دهیم اما در نهایت این مردم هستند که با کمبود مسکن مواجه می‌شوند. دولت تنها باید زمانی در بازار دخالت کند که تعادل به هم بخورد.

وی با بیان اینکه مسکن مهر بعد از ۱۱ سال هنوز به اتمام نرسیده یادآور شد: اگر دولت اجازه داده بود که مسکن مهر از طریق بخش خصوصی انجام شود به هیچ وجه ۱۱ سال طول نمی‌کشید.

وی با اشاره به مدل تامین مسکن در ژاپن و فرانسه گفت: دولت ژاپن می‌گوید هر کس شغل دارد باید مسکن خود را تامین کند و هر کس کار ندارد دولت خود را برای تامین مسکن او مسئول می‌داند. در فرانسه نیز مسکن اجتماعی رایج است و دولت می‌گوید هر کس که مالیات نمی‌دهد، توجه من برای مسکن اجتماعی جلب می‌شود زیرا کسی که مالیات پرداخت نمی‌کند معنایش این است که درآمد ندارد اما در ایران نمی‌توان چنین الگویی را پیاده کرد چون اگر فردی را پیدا کنیم که مالیات نمی‌دهد ممکن است به شمال تهران برسیم و ببینیم که فرار مالیاتی اتفاق افتاده است.

وی مدل تامین سرمایه مسکن اجتماعی در فرانسه را از طریق بانک توسعه‌ای عنوان کرد و گفت: سیاست‌گذاری بخش مسکن در فرانسه یک بانک توسعه‌ای دارد که ۷۰۰ میلیارد یورو گردش سرمایه آن است. هر کس در این بانک سپرده داشته باشد شامل معافیت مالیاتی خاصی می‌شود و بانک مجاز است تا سود جزئی به سپرده‌ها بیش از سایر بانک‌ها پرداخت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت وسیاست گذاری ! کشور ما رو امدادهای غیبی نگه داشته ،

    • بدون نام

      الان مستاجران توان خرید و اجاره خانه ندارند و دارند از تهران فرار میکنند و ازداواج کم و در عوض بیکاری و طلاق زیاد و در نتیجه فساد و جرم و جنایت رو به افزایش است و جامعه رو به نابودی است و فقط خانه دارها میتوانند خانه بخرند که بسیار اندک هستند و در نتیجه به چه علت نمیگذاری دولت در کنترل قیمت مسکن عمل کند، ای مردک متوهم فرصت طلب سود جوی کاذب هرگز به ان نرسیدنی و ...... ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!؛.

    • بدون نام

      دولت چی هست یه ده دوازه نفرن دارن واسه اینده شون پول قسمت میکنن حالا ما هم یه خاکی میریزیم سرمون

    • بدون نام

      از بس بی عرضه‌اند قادر به هیچ کاری نیستند فقط به فکر اختلاصند به فکر پیشرفت و رفاه نیستند

    • بدون نام

      در کدام کارش موفق بوده که این دومین باشد. ارز مرغ روغن و.........

    • بدون نام

      دولت قادر به چی هست؟!

      پاسخ ها

      • جواد

        فقط دزدی از مردم

    • بدون نام

      دولت بازار کنترل کنه..مسکن پیشکش

    • مهران

      یعنی عملا بازار را بدهید دست دزدان غارتگر اون سامانه یک پارچه املاکتان چه شد

    • و

      واقعا که دولت باید از مسکن پای خودرا کنار بکشد و نظام اسلامی به جوانانی که مسکن ندارند زمین رایگان بدهد .وبا این کار جلوی گرانی زمین را بگیرد .وبگذارند که خودمان کار کنیم .چرا باید جوانان بی خانه باشند .ایران عزیز برای ساخت مسکن دشت وصحرا خیلی دارد وشهرکهای مدل ایرانی درست کنند و بی خانه ها صاحب خانه شوند ایکار دیگر به رییس جمهور امریکا کار ندارد .

    • بدون نام

      قادر به کنترل چی هست ؟

    • بدون نام

      حکومت باید از جیب خودش مشکل مسکنو حل کنه والا کاری از دست کسی ساخته نیست مردم دارن قیمت زمینو با دلار حساب میکنن آجر سیمان گچ ماسه و قیرو دارن با دلار حساب میکنن

    • بدون نام

      مسکن یک مشکل ماست دولت در هیج زمینه ای کنترل نداره اگر دولت فقد شعار بده و تضمینی برای بهبودی شرایط زندگی ما نداشته باشه ما این حکومت نا کار امدو نمی خوایم یه مشت ادم مفت خور دورهم جمع شدن و روز به روز ما فقیر تر میشم واونها دارا و دولت مند تر

    • بدون نام

      راست میگه دولتی که قادرنیست جلوی قاچاق گوجه روبگیره شمامیخوایدقیمت مسگن روکنترول کنه

    • بدون نام

      دولت کریمه ومقدسه قیمت مصالح ساختمانی راکنترل بکنه خودبخود قیمت مسکن بشدت افت می کنه اما خوددولت خوب فهمیده اگه دو دیگه مردم دررفاه بودند بایستی غزل رفتن رو می خوندند

    • بدون نام

      از خزعبلات تو اینجوری برمیاد که نیازی به مدیرانی مثل تو در مسکن نداریم. چون وقتی نباشید مسکن نجومی گران نمیشه و در بی مدیری حتی یک ریال هم مسکن رو کسی نمی خره!!!

    • بدون نام

      این آقا یا نفهم یا خودشو به نفهمی زده. عوامل مختلفی روی قیمت یک کالا میتونه اثر داشته باشه. وقتی یک کلایی مثل مسکن به اندازه کافی وجود داره مثل خونه های خالی زیادی که از ماهها یا سالها پیش در تهران وجود داره و کسی هم با قیمتهای سال پیش آنهارو نمی خرید با کمک باصطلاح همین مدیران انحصار ایجاد کرده و قیمتهارو نجومی هم بالا می برند تا بتوانند این خونه های کم ارزش رو به قیمت نجومی به خلق الله بفروشن. انحصار یکی از ترفندهایی است که میتوان با آن با وجود وفور کالا آنرا با چندین برابر قیمت بفروش رساند! امری که در بخش مسکن بکمک این مدیران اتفاق افتاده است!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج