adexo3
۷۸۳۰۲۱
۲۰ نظر
۵۰۱۱
۲۰ نظر
۵۰۱۱
پ

ماجرای رشد سریع مرغ در ۴۲ روز چیست؟

رئیس اداره دامپزشکی نوشهر گفت: تزریق هورمون در دام و طیور شایعه فضای مجازی است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره دامپزشکی نوشهر گفت: تزریق هورمون در دام و طیور شایعه فضای مجازی است.

حمزه بواسحاقی در گفت‌وگویی اظهار کرد: مازندران اگر چه در صنعت پرورش طیور و آبزیان رشد خوبی داشته اما همچنان در تولید و پرورش گاو و گوسفند سنتی عمل می کند.

وی با بیان اینکه عملکرد سنتی در پرورش گاو و گوسفند، نقش مهمی در ادامه دار شدن مشکلات این صنعت همانند پایین بودن سطح بهداشت، افزایش بروز بیماری‌ها و پایین بودن راندمان تولید و درآمد پایین دارد، تصریح کرد: برای ارتقای صنعت دامپروری و صنعتی شدن آن باید تلاش شود چرا که نتیجه آن افزایش بهره‌وری، تولید و تمایل به گسترش دامپروری و در نهایت اشتغالزایی است.

رئیس اداره دامپزشکی نوشهر در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث تغییر ژن در دام، طیور و اثرات بد هورمونی شدن طیور می شود، خاطرنشان کرد: اینکه امروز شک استفاده از هورمون در اذهان مردم ایجاد شده است به دلیل رشد سریع مرغ در طول ۴۲ روز است اما به نظر می رسد عدم اطلاع رسانی دقیق و شایعه سازی‌های فضای مجازی موجب این امر شده است.

وی با اشاره به رشد سریع مرغ در این مدت، تصریح کرد: به کارگیری تغذیه صحیح بر اساس روش های علمی، صنعتی شدن پرورش دام، طیور و بهبود و اصلاح شرایط بهداشت از عوامل اصلی رشد سریع است و در نتیجه مردم باید بدانند که افزایش سرعت رشد به دلیل استفاده از هورمون ها امکان پذیر نیست.

نقش پررنگ مکمل‌های خوراک دام و طیور در کیفیت تولید

بواسحاقی با بیان اینکه استفاده از مکمل های خوراکی دام و طیور بر اساس قانون مشکلی ندارد، گفت: استفاده از مکمل های خوراکی دام و طیور به منظور افزایش تولید، با انجام فعالیت های اصلاح نژادی و توجه به تغذیه مناسب برای نتیجه گیری از این اصلاح نژاد بسیار مهم است. علاوه بر توجه به ترکیب و کیفیت نهاده های غذایی دام، نقش مکمل های مختلف از جمله مکمل های معدنی، ویتامین و آنزیمی بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: تحقیقات مختلف در این زمینه بیانگر بهبود رشد و افزایش راندمان تولید پس از مصرف مکمل است بنابراین با توجه به اینکه تولید مکمل های موجود بر اساس مجوزهای سازمان دامپزشکی و مراجع ذیربط است، نقش آن در افزایش تولید قطعی است و استفاده از این مکمل ها بلامانع محسوب می شود.

کاهش مصرف دارو موجب افزایش کیفیت دام و طیور می شود

رئیس اداره دامپزشکی نوشهر در پاسخ به این پرسش که آیا رابطه میان سرمایه‌گذاران در بخش دامپروری و دامپزشکان موجب رونق تولید می‌شود، بیان کرد: دامپزشکان با ارائه برنامه‌های بهداشتی به منظور ارتقای بهداشت و کاهش بروز بیماری های دامی نقش مهمی در افزایش بهره‌وری، تولید و جلوگیری از بیماری‌های دامی و خسارات اقتصادی به سرمایه های دامی کشور دارند. بهبود بهداشت و در نتیجه کاهش مصرف دارو موجب افزایش کیفیت تولید و در نتیجه سلامت جامعه خواهد شد.

بواسحاقی ادامه داد: صادرات منوط به افزایش کیفیت و کاهش هزینه تولید است بنابراین تحقق این امر، به نظارت دقیق دامپزشکی و بهره گیری تولیدکنندگان از این کارشناسان بستگی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان با استفاده از نظرهای دامپزشکان در مراحل مختلف تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی ضمن کسب درآمد مناسب می‌توانند بقای خود را در چرخه تولید و اقتصاد تضمین کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سانسورچی

      یک مرغ درخانه تا وزن آن به یک کیلو برسد یک سال تا هشت ماه زمان میبره ولی در مدت 40روز. وزنش بیش از دو کیلو اما مزه این با آن هم زمین تا آسمان غرق می کند

    • محمدمهدی عسکری

      آره جون خودت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باور کنید درست میفرمایند
        اینقدر به همه چیز مشکوک نباشید

    • و

      آقای عزیز با صنعتی کردن پرورش گاو مردم را بیکار نکنید همان روشهای سنتی خوب انتها شما بیماریها را کنترل کنید .این نظر که دامداری صنعتی بشه وبه یک عده خاص گردن کلفت پولدار داده شود کار ی بس اشتباه است .مثل پرورش مرغ که از مردم روستا گرفتن ودادن به یک عده وبسیاری مردم هم بیکار شدن .

    • بدون نام

      ما که دیگه مرغ خیلی کمتر مصزف می کنیم
      تاقیمت بیاد پایین

    • ادمای چند قطبی

      هیچ میدونستین برای رشد سریع مرغ بهشون تریاک میدن؟؟؟

    • و

      مرغ صنعتی فقط شکم پر کن است .وخاصیتی ندارد بهترین گوشت .از بره است .

    • بدون نام

      آره تو راس میگی!!!

    • بدون نام

      همش حرف مفته...غلط کردین که بدون تزریق آمپولهای هورمونی میشه ۴۲ روزه مرغ را برای فروش عرضه کرد...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قیمت هورمون ها اونقدر زیاده که استفاده ازش توجیه اقتصادی نداره و اصلا استفاده نمیشه

    • بدون نام

      و چهل روز تاریکی مطلق و فقط خوردن باعث رشد آنها می شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نور مطلق
        نه تاریکی

    • بی نام

      چرا بقیه جانداران به این سرعت رشد نمی‌کنند چه تغذیه ای به این سرعت عمل میکنه به بقیه جانداران زمین هم بدید اثرش را ببینیم جلوگیری از هدر رفت زمان میشه روی انسان هم عملیاتی میشه

    • یاحسین

      ۴۲ روز برای مرغ ۳ کیلو به بالاست والا ۲۰ روزه میدن بیرون هرکی هم میگه دروغه یک سری به مرغ داری بزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اطلاعات شما درست نیست
        حداقل ۴۰ تا ۴۲ روز دوره پرورش طول میکشه

    • روشن بین

      سلام دوستان.من دامپزشک هستم و الان هم دانشجوی تخصص رشته بیوشیمی.
      صحبت های ایشان کاملا صحیح است،مهمترین نکته ای که ایشان نگفتند تا فهم موضوع آسان شود این است که:هورمون ها جز مواد دارویی بسیار گران هستند،از طرفی در کوچکترین مرغداری های ایران حداقل 10 تا20 هزار جوجه نگهداری می شود.چه صرفه اقتصادی است که بتواند توجیح کننده تزریق ویال های حداقل ده هزارتومانی هورمون به این همه مرغ باشد.اگر کل تولید هورمون رشد دنیا رو که به روش مهندسی ژنتیک تولید می شود یک جا جمع کنید حتی برای یک دوره تزریق یک مرغداری کافی نیست.اصلاح نژاد،رژیم غذایی پر کالری و غنی از ویتامین باعث رشد سریع مرغها می شود.از طرفی مرغها به شکل ما انسان ها خواب ندارند،معمولا در مرغداری ها 23 ساعت در طول شبانه روز روشنایی است و غذای زیاد که مرغ دائم در حال خوردن است.در یک مرداری مرغها هیچ فعالیتی نمی کنند چون با تراکم بالا در کنار هم هستند و جا برای حرکت ندارند که این خود دلیل دیگر وزن گیری سریع آنها است.در پایان احتمالا همه شما در اقوام و نزدیکان شخصی را می شناسید که خود مرغدار باشد یا در صنایع مرتبط کار کند،از آنها بخواهید یک روز به همراهشان به یک مرغداری صنعتی بروید و خود از نزدیک قضاوت کنید و مطمئن شوید.سلامت باشید ان شاءالله.

    • بدون نام

      خودتی فقط تنها حرفی که باید بهت گفت همینه که خودتی بازم خودتی

    • فلاني

      ميگه ميشه

    • مهدی

      من جوجه ام تازه به دنیا اومده چه دارویی باد بهش بدم تا زمانی که یه مرغ بشه

    • ارکان

      سلام میشه اون خوراکی که به اون مرغها که پرورش میدنکه ۴۲ روز میاد بازار ماهم بدونیم ممنون میشم۰

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج