۷۸۵۲۱۶
۱۹ نظر
۵۰۰۴
۱۹ نظر
۵۰۰۴
پ

احتمال اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان

عضو هیات رییسه مجلس گفت: طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان به صورت دو فوریتی در مجلس در حال تهیه است و بعید می دانم که این طرح در مجلس به صورت سه فوریتی مطرح شود.

خبرگزاری ایرنا: عضو هیات رییسه مجلس گفت: طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان به صورت دو فوریتی در مجلس در حال تهیه است و بعید می دانم که این طرح در مجلس به صورت سه فوریتی مطرح شود.

محمد علی وکیلی درباره اظهارات امروز محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران مبنی بر مطرح شدن طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان به صورت سه فوریتی در مجلس گفت: بعید می دانم این طرح به صورت سه فوریتی در مجلس مطرح شود زیرا حتی برای دو فوریتی مطرح شدن آن نیز نیاز به دو سوم آرای نمایندگان است.

وی افزود: برای مطرح شدن این طرح به صورت سه فوریتی زمینه اش وجود ندارد و بعید می دانم این اتفاق بیفتد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بر اساس نشست مشترک نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر تهران، کمیته ای تشکیل شد که در حال تهیه طرح دو فوریتی اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان است.

وکیلی یادآور شد: بر اساس این طرح بناست که مشکل افراد بازنشسته با تجربه از جمله قضات دیوان عالی کشور، وزارت اطلاعات ، شهرداران کلان شهرها حل شود تا مشکل بکارگیری آنان در دستگاه ها نیز حل شود.

به گزارش ایرنا، قانون منع بکارگیری بازنشستگان دوم مرداد امسال در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، ۲۳ شهریور به تایید شورای نگهبان رسید و رئیس جمهوری نیز اجرای آن را ۲۷ شهریور امسال ابلاغ کرد.

بر اساس این طرح ، بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای روسای قوا، معاون اول رئیس جمهوری، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس جمهوری ممنوع است.

مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر تهران اخیرا جلسه ای پیرامون بررسی حفظ افشانی به عنوان شهردار تهران داشتند، از این رو بنا شد کمیته ای متشکل از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر این موضوع را از طریق هیات رییسه مجلس و معاونت قوانین مجلس پیگیری کند.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران امروز در جمع خبرنگاران درباره اصلاح طرح دوفوریتی منع به کارگیری بازنشستگان که گفته شده قرار است در مجلس شورای اسلامی دنبال شود گفت: این طرح امکان دارد به صورت سه فوریتی نیز مطرح شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیدن با این قانون همه بیکار میشن حالا میخوان تغییر بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرامجلس قانون منع بازنشستگان تائید میکند وسه قوه آن راتائید میکند مگر شورای شهر زورشان بیشتراز آنها میباشد که وزیر شهرداری راازکسی که بازنشسته اعلام شده میخواهند باتائید شورای شهر آن برای پست شهرداری تاییدکنند ....

    • بدون نام

      آقا برای چی تو سازمانها جانشین پروری نشده است . اگر قانون دوباره باز نویسی شود مردم از سیستم نامید می شوند . یعنی قانون قبل بهتر از این پیشنهاد خواهد بود . لطفا آقای هاشمی از شگرد پدرش ( توجیه کردن ) استفاده نکنه که عواقب آن سالیان سال دامن مردم را بگیرد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ...اینقد تبصره بهش میزنن که اصل بی اثر میشه....یعنی کسی نداریم زیر 60سال شهردار بشه ...برید از خارج وارد کنید

    • محمدمهدی عسکری

      من نمی‌دونم این هاشمی چه نفعی براش داره که انقدر اصرار داره این پیری شهر دار بمونه. بابا مگه جوونا سرمایه این مملکت نیستن. پس ما چیکار کنیم خدا ریشه همتونو بخشکونه انشالله.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا مگر به جوانی دیگر تو یاسوج قحطی که وزیر کشور دم افشانی گرفته باندچکار میکنه

      • بدون نام

        خدا مگر به جوانی دیگر تو یاسوج قحطی که وزیر کشور دم افشانی گرفته باندچکار میکنه

    • بدون نام

      نمایندگان محترم خود شما روزی جوان بودید و جویای کار حالا که نماینده شدید و میترسید که رای نیارید در فکر بعد از نمایندگی خود هستید. به قانونی که خود شما تصویب کردید قبول ندارید ؟مگر کارشناسی نشده؟ چند بار میخواهید دستکاری کنید؟ ترا به خدا کمی به فکر جوانها باشید، جوانان ما دارند از بین میروند.

      پاسخ ها

      • مهدی

        اینا جویای کار نبودن داداش من اینا از قبل معلوم بود یه کاره میشن

    • بدون نام

      اصلا قابل توجیه نیست اصل قانون که تصویب شده دو بار اصلاحیه خورده هنوز جوهر ابلاغ اصلاحیه دوم خشک نشده میخوان دو باره اصلاح کنن این وهن مجلسه یعنی نمیتونن یه قانون ساده تصویب کنن که تند تند اصلاح لازم نداشته باشه

    • بدون نام

      این خانواده هاشمی چه ازجون مملکت میخواین به خاطریه شهردارمیخواین کل قانون ازبیخ خراب کنید

    • بدون نام

      اگه قانون دوباره عوض کنند یعنی اینکه افراد و سیاست مدارها و گروها قانون به نفع خودشون تنظیم میکنند نه قانون که باید روابط بین اشخاص را تنظیم میکنه ، به نظرم عراق دمکراسیش از ما پیشرفته تر ، چون نزدیک ۱۱ ماه بدون ریس جمهور و نخست وزیر موندن ولی بخاطر کار بلدی نخست وزیر فعلی نیامدن قانون بر اساس ایشان شایسته سالاری تیمش و گروهشون تغییر بدهند .

    • بدون نام

      خوب اصلا جمعش کنید ...

    • بدون نام

      برای افراد عادی که این ممنوعیت وجود داشت حالا اگر این استثناعها اضافه شود که دیگر فرقی با قبل ندارد

    • بدون نام

      همه که شدن استثنا پس قرار کی میزهای مدیریت رو ول کنن ....

      پاسخ ها

      • مهدی

        من و تو. میز کارگری تو شرکتمونو ترک میکنیم و اخراج میشیم.اینا که همه از هم اتو دارن نمیتونن ب هم ضربه بزنن و بیکار کنن حتما قانونو اصلاح میکنن.ببینین کی گفتم

    • بدون نام

      خانواده اشرافی رفسنجانی چرا ول کن قدرت نیستن....

    • بدون نام

      پس بگو هیچی.نمایندگان حدالاقل روی حرف خودشان یعنی منع به کارگیری بازنشستگان...‌‌‌ باشند یعنی اقای نمایندگان بدانید هیچ کس برای شما تره خورد نمیکند.روی حرف خودتان بایستید

    • بدون نام

      ازاول هم این طرح فریب افکارعمومی بود تاواقعیت درست مانند مبارزه بافساد که صوری است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج