۷۸۷۹۵۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

درام اجتماعی ، پیشنهاد الوند برای نجات سینما

استقبال بالای مردم از فیلم‌های کمدی و توجه کمترشان به آثار جدی اجتماعی، از جمله مسائلی است که گلایه برخی سینماگران را به‌دنبال داشته است.

روزنامه ایران: استقبال بالای مردم از فیلم‌های کمدی و توجه کمترشان به آثار جدی اجتماعی، از جمله مسائلی است که گلایه برخی سینماگران را به‌دنبال داشته است. نگرانی اغلب آنان هم از این بابت است که فیلم‌های جدی در این روند قربانی آثار نه چندان باارزش شوند.

درام اجتماعی ، پیشنهاد الوند برای نجات سینما

با این حال سیروس الوند، نظر دیگری دارد و حتی تأکید دارد که گرفتاری سینمای امروز نه به‌خاطر فیلم‌های کمدی، بلکه بواسطه ساخته‌های مبتذل و بی‌ارزش است. او حتی در تصدیق گفته‌هایش به برخی کمدی‌های سینمای ایران همچون «اجاره‌نشین‌ها»، «لیلی با من است»، «مارمولک» و «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» اشاره کرده و آنها را آثاری قابل تأمل در این حوزه عنوان کرده است.

او در همین رابطه گفته است: «اگر فیلم در اینگونه سبک کمدی ساخته شود اشکالی ندارد، اما آنچه من امسال در بین فیلم‌ها می‌بینم، یکی از یکی مبتذل‌تر است.» او تنها راه نجات سینمای کشور را در این دانسته که درام اجتماعی، خود را به مردم نشان دهد، در غیر این صورت سینما از زندگی مردم و جامعه روز به روز بیشتر فاصله می‌گیرد و سینما به افیونی تبدیل می‌شود که فقط مردم با تماشای آن بخندند.

الوند که خودش هم این روزها در تدارک ساخت یک فیلم اجتماعی است، گفته:«یک فیلم خوب اجتماعی و خانوادگی می‌تواند همیشه و در هر شرایطی خود را نجات دهد و الان خوشحالم که دو فیلم «تنگه ابوقریب» و «مغزهای کوچک زنگ زده» خود را بخوبی نشان دادند و تماشاچی نسبت به تماشای آنها از خود رغبت نشان می‌دهد؛ همین خود یک روزنه امید است و تصور می‌کنم امسال آخرین سال کمدی مبتذل است و سال ۹۸، سال درام اجتماعی باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج