adexo3
۷۸۸۶۵۹
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

اعمال تحریم‌ها از ۱۳ آبان خلاف دستور لاهه است

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: اعمال و ادامه تحریم های آمریکا از چهارم نوامبر (۱۳ آبان) خلاف دستور موقت صادر شده از دیوان بین المللی دادگستری است و اعلام آن از سوی آمریکا نقض دیگری از سوی آن دولت است.

خبرگزاری ایرنا: معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: اعمال و ادامه تحریم های آمریکا از چهارم نوامبر (۱۳ آبان) خلاف دستور موقت صادر شده از دیوان بین المللی دادگستری است و اعلام آن از سوی آمریکا نقض دیگری از سوی آن دولت است.

لعیا جنیدی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران، افزود: آمریکا بر اساس دستور موقت صادر شده از سوی دیوان بین المللی دادگستری باید در مورد لغو تحریم های دارویی، غذایی، بشردوستانه و هوایی وظیفه خود را انجام دهد.

وی یادآور شد: در دستور موقت صادر شده از سوی دیوان بین المللی دادگستری بندی قید شده که به هر دو طرف دستور می دهد، وضعیت موجود را تشدید نکنند اما در زمان حاضر به نظر من از جانب آمریکا حداقل دو یا سه نقض مهم دیگر نیز اتفاق افتاده است که با این بند در تناقض قرار دارد.

جنیدی درباره خروج آمریکا از عهدنامه مودت اظهار داشت: قبلا هم گفته ام، آنها می توانستند در حالت عادی اعلامیه بدهند ولی بعد از طرح دعوای ایران در دیوان بین المللی دادگستری و به ویژه بعد از صدور قرار موقت دادگاه بین المللی درست نیست که این اعلام را داشتند که این مساله خود نقض قرار موقت صادر شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: بر اساس دستور موقت صادر شده، دولت آمریکا نباید وضعیت را تشدید کند و از این جهت وظیفه دارد تا تحریم های چهارم نوامبر را نیز اصلاح کند و موکلف است، تحریم های را که ادعا کرده بود، رفع کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس جلوش رو بگیرید اگر میتونید.

    • بدون نام

      اگه امریکا میخواست ب حرف کسی گوش بده الان ابر قدرت دنیا نبود...

    • بدون نام

      آمریکا علنن میگه من اصلا دادگاه لاحه رو قبول ندارم .اون وقت یکی از این مسئولین میاد میگه تحریم های آمریکا بر خلاف حکم دادگاه لاحه است . خدا وکیلی با کیا داریم میریم سیزده بدر .

    • احمد

      شما ها خلاف همه چیز هستید

    • بدون نام

      ایشالا اینهایی که طرفدار امریکا هستند سرطان بگیرند و برای پیدا کردن دارو مستاصل بشن تا دیگه زیر هر خبری عقده گشایی نکنند

      پاسخ ها

      • محمود

        مشکل طرفداری از آمریکا نیست چون مشخصه که چرا دنیا عاشق خاک امریکاس مشکل سیاست مدارای داخلی و سیاست مدارای آمریکاس و این سیاست کثیف تو همه جوامع هست شکلش فقط فرق میکنه

    • Ali

      حالم بهم میخوره از حرف زدنشون . ماشالله دهنشون خوب کار میکنه ولی مغزشون نه

    • بدون نام

      دکتر روحانی که میگفت هرچی تحریم بوده قبلا انجام شده و اتفاق تازه ای قرار نیست رخ بده پس چرا حقوقدانش گفته تحریم ها از ۱۳ابان خلاف قانون هست؟

    • لی لا لی

      کی میتونه

      پاسخ ها

      • محمد

        دنیا، دنیای زور. است. دستور لاهه کیلو چنده

    • بدون نام

      امریکا حرف اول واخر را در جهان می زند دادگاه لاهه و ایران کیلوی چند،اگه روحانی قدرتش را دارد تحریم را یک روز عقب بیندازد.

    • بدون نام

      از دید آمریکا ،لاهه کیلو چنده؟

    • بدون نام

      خدایا تحریم نفتی بشیم ماکه چیزی برا باختن نداریم ولی بزار بی لیاقتی های خیلی ها معلوم بشه یا خدا بزار مردم بریزن تو خیابون ها خیلی وقته مردم سکوت کردن

    • بدون نام

      بهتر است ،ایران دوباره به دادگاه لاهه در صورت تحریم امریکا شکایت کند.

    • رستمی

      ما در این چند سال تحریم نوبودیم بقول دکتر احمدی نژاد یک مشت کاغذ پاره الان در دولت روحانی تازه خیلی از تحریمها برداشته شده ولی تنش وتب ان را در فضای مجازی خودمان بیشتر از تحرم کننده کردیم ببا یکی بیاد یک جنازه در ایران نشون بده که بعلت تحریم دارویی ویا قحطی گرسنگی مسکن پوشاک وغیره از بین رفته ولا بلا اگر ما در کشور خودمان یک دل ویک صدا باشیم در عرض چندماه خود ترامپ چهل بار میگه غلط کردم وپشیمانم از سیاستم اون با این ترفندهاش داره از کشورهای پولدار وتوسعه نیافته دار باج خواهی میکنه شما نمی بیند امربکاه در هیچ کشوری تا بحال سرمایه گذاری نکرده که اون کشور اینده رشد داشته باشه فقط جنگ طراحی میکند وتنش بعد فقط اصلحه میفروشد اخر روزی اقیانوس هم مصرف شود خشک میشود اقای بن سلمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج