۷۹۰۱۲۶
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

مهلت پذیرش چک‌های قدیمی تمام شد

از امروز، ششم آبان ماه چک‌های قدیمی در بانک‌ها پذیرش نمی‌شوند، مگر بانک صادرکننده دسته چک.

خبرگزاری ایسنا: از امروز، ششم آبان ماه چک‌های قدیمی در بانک‌ها پذیرش نمی‌شوند، مگر بانک صادرکننده دسته چک.

از پایان شهریور سال گذشته و با راه‌اندازی سامانه صدور یکپارچه چک (صیاد) قرار شد چک‌های متحدالشکل جدید صادر و استفاده شود. در این میان صاحبان دسته چک فرصت داشتند دسته چک‌های قبلی را تا اردیبهشت امسال در بانک‌ها تعویض کنند و دسته چک صیادی بگیرند.

اما بعد از مدتی با توجه به جاماندن بانک‌ها و مردم از مهلت تعیین شده، این زمان تا شهریور ماه تمدید شد تا صاحبان دسته چک بتوانند چک‌های قدیمی را تغییر دهند.

با این حال گستردگی این طرح و شرایطی که بر آن حاکم بود، موجب شد بار دیگر بانک مرکزی این زمان را تا آبان امسال تمدید کند که بر این اساس از امروز (ششم آبان ماه) مهلت تمام شد و دیگر تمدیدی در کار نیست؛ از این رو دارندگان دسته چک قدیمی دیگر نمی‌توانند آن را در یک بانک غیرمرتبط ارائه کنند و تبادل چک‌های غیرصیادی در سامانه چکاوک ممنوع است.

در دستور بانک مرکزی به بانک‌ها تاکید شده که چک‌های غیر صیادی صرفا با حضور مشتری به بانک صادرکننده چک قابل دریافت خواهد بود و چک‌های عادی غیرصیادی سایر بانک‌ها در هیچ کدام از شعب بانک مربوطه برای ثبت در سامانه چکاوک قابل واگذاری نیست.

چک‌های صیادی به دنبال مسائلی که برای دسته چک ایجاد می‌شد و به ویژه آمار بالای چک‌های برگشتی در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت تا بتواند کمکی به اصلاح رویه و روال صدور دسته چک کند و در مهم‌ترین مولفه‌ها، یکسان‌سازی دسته چک‌ها و بالا بردن امنیت چک در آن اجرایی شد.

چک‌های صیادی از این قابلیت برخوردار هستند که گیرنده آن می‌تواند قبل از دریافت چک از پیشینه فرد صادرکننده استعلام بگیرد و با اطمینان بیشتری آن را قبول کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درست بنظر نميرسد که کم کاری بانکها را هم بر گردن مردم بیچاره نهاده شود، اگر بانک ها درست عمل میکردند این حال و روز اقتصاد مملکت نبود به هر گوشه ای که نگاه میکنی ضعف بانک و راه فرار هایی از مسئولیت دیده میشود، حال علاوه بر نالایقی و بی سلیقگی و مهارت بانکداری در وجهه دزدی و کلاه برداری و اختلاس به رتبه اول رسیده اند،

    • بدون نام

      اونایی که. چند سال پیش چکی که از مشتری گرفتن و هنوز نتونستن. چک را وصول کنند تکلیفشون چیست یعنی اونا چکا دیگه قابل پیگیری نیست

    • بدون نام

      اونایی که. چند سال پیش چکی که از مشتری گرفتن و هنوز نتونستن. چک را وصول کنند تکلیفشون چیست یعنی اونا چکا دیگه قابل پیگیری نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج