۷۹۱۶۷۵
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

متهم: اگر به دلال‌ها ارز نمی‌فروختیم به صرافی حمله می‌کردند!

متهم ردیف پنجم پرونده صرافی‌های متخلف با اشاره به اینکه بانک مرکزی از ارائه دستورالعمل برای فروش ارز مداخله‌ای اجتناب می‌کرده است گفت: اگر به دلال‌ها ارز نمی‌فروختیم به صرافی‌هایمان حمله می‌کردند.

خبرگزاری تسنیم: مجید انصاری پیرسرایی متهم ردیف چهارم پرونده ۵ صرافی متهم به اختلال در نظام اقتصادی کشور که صبح امروز در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد در دفاعیات خود با اشاره به تغییر قیمت اعلامی ارز توسط بانک مرکزی گفت: این تغییرات قیمت باعث می‌شد که ارز را سریع در بازار بفروشیم که ضرر نکنیم. بانک مرکزی هر روز لیست فروش ما را می‌گرفت و اگر اشکالی در کار ما بود باید مانند یک صنف عمل می‌کرد و نمی‌گذاشت که کار به جاهای باریک بکشد.

وی با ابراز اینکه "در ۹ماهه اول سال ۹۶، بازرسان بانک مرکزی اظهار می‌کردند که می‌توانیم تا بیش از ۱۰ هزار دلار هم به مشتریان بفروشیم"، افزود: بعد از آن سهمیه صرافی‌ها پایین آمد و بیش از ۵۰ هزار دلار در هر نوبت به ما نمی‌دادند.

در ادامه وکیل متهم با بیان اینکه موکلش مجاز بوده در هر نوبت تا یک میلیون دلار از بانک بگیرد گفت: اما چون قادر به فروش نبوده بیشترین مبلغ دریافتی‌اش ۲۰۰ هزار دلار است که بلافاصله نیز آن را می‌فروخته است.

وی با اظهار اینکه موکلش کسبه جزء بوده و برای جلوگیری از ضرر باید ارز خود را سریع می‌فروخته است گفت: سابقه داشته که بانک مرکزی قیمت را در یک روز ۱۰ هزار تومان کاهش داده و موکل مجبور بوده به هر کس که از در داخل می‌شود ارز بفروشد تا ضرر نکند.

وکیل متهم سپس به عدم امکان شناسایی ۱۰۲۸ خریدار ارز توسط موکلش اشاره کرد و گفت: این در حالی بوده که بانک مرکزی هم سامانه متمرکزی برای این کار نداشته است.

نماینده دادستان در پاسخ به اظهارات وکیل متهم با ابراز اینکه این ۱۰۲۸ نفر مراجعه مستقیم به صرافی نداشته‌اند اضافه کرد: دلالان با کارت ملی اینها به صرافی مراجعه و اقدام به خرید ارز می‌کردند.

متهم نیز در پاسخ به نماینده دادستان با تصریح به اینکه بانک مرکزی منعی برای فروش ارز به افراد تکراری قرار نداده بود گفت: آنها می‌گفتند که ارز مبادله‌ای را برای تنظیم بازار تزریق می‌کنیم.

در ادامه این جلسه پیمان ارغوانی متهم ردیف پنجم پرونده نیز در دفاعیات خود گفت: طبق قوانین و دستورات بازرسان بانک عمل می‌کردم و تلاشم این بود که تخلفی نداشته باشم. طبق سنا عمل می‌کردم و امضاها و فاکتورهای آن نیز موجود است.

وی اقاریر سایرین علیه خود را کذب محض دانست و گفت: این اقرارها برای فرار خودشان از جرم است.

ارغوانی با بیان اینکه در مغازه‌اش تلفن شکایات وجود داشته گفت: به‌خاطر اینکه از عرضه ارز به دلالان اجتناب می‌کردم به مغازه‌ام حمله کردند با آنها درگیر شدم. شیشه مغازه‌ام را شکستند که کلانتری در جریان است.

وی از وزارت اطلاعات به‌خاطر تشکیل جلسه‌ای مفید در جمعه آخر سال ۹۶ تشکر کرد و گفت: ما غیر از آن آموزشی ندیدیم و ای‌کاش اگر تخلفی کرده بودیم همان اول به ما می‌گفتند.

وکیل ارغوانی نیز در دفاع از موکل خود با اشاره به اینکه بازرسان بانک مرکزی یا بانک‌های عامل عرضه‌کننده ارز بعضاً ارز را در کف بازار به‌میزان ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر می‌فروخته‌اند مدعی شد اینها صرافان را طمعه سودجویی خودشان قرار داده‌اند.

وی در ادامه افزود: کانون صرافان ایران مکاتبات متعددی با اداره صادرات ارزی بانک مرکزی و اداره نظارت این بانک برای اخذ شیوه‌نامه فروش ارز مداخله‌ای داشته است که به مکاتبات آنها پاسخ داده نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه نه اینا مخل بازار بودن و بازار رو اینا بهم ریختن و شما هم اینا رو دستگیر کردین
      پس چرا هیچ اتفاق مثبتی در بازار نیوفتاد و اوضاعش هی بد بدتر داره میشه؟
      تو رو خدا دست بردارید از این فیلم بازی کردنا

      ای بابا بگو حالا من چمه حرص الکی میخورم انگار حالا مثلا ریس جمهور وزیر یا یه کاره ای تو مملکت میاد پیام منو بخون که جواب بده.
      هرچی آدم ضعیف بدبخت مثل من میان اینجا فقط حرص الکی میخورن و روز به روز به سکته نزدیک تر میشن

    • نااشنا

      باید اقای سیف رو محاکمه کنند

    • AA00A000A

      تو گفتی و مردم باور کردن.

    • بدون نام

      چقدر به فکر مردم بوده ...

    • بدون نام

      همیشه یه بهانه هست با این کارا پدر مردمو در آوردید تقصیر دولته بی کفایته خدایا این دولتو از ما بگیر فقط هرج و مرج از دستش بر میاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج