۷۹۱۹۸۸
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

استیصال آمریکا در قطع صادرات نفت ایران

 آمریکا که به دلیل تحریم های ضدایرانی موردانتقاد شدیدجهانی قرار گرفته است، تحت فشار متحدانش بار دیگر از مواضع خود عقب نشینی کرده و اعلام کرد در حال بررسی معافیت برخی کشورها از تحریم ها علیه نفت ایران است.

ایرنا: آمریکا که به دلیل تحریم های ضدایرانی موردانتقاد شدیدجهانی قرار گرفته است، تحت فشار متحدانش بار دیگر از مواضع خود عقب نشینی کرده و اعلام کرد در حال بررسی معافیت برخی کشورها از تحریم ها علیه نفت ایران است.

به نقل از ANI، «هدر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این خبرگزاری هندی گفت: ایالات متحده در میانه فرآیندی داخلی برای بررسی مستثنی کردن برخی کشورها از کاهش چشمگیر [خرید نفت از ایران] است. ما به صورت مورد به مورد با کشورها کار می کنیم.

با این حال،وی اظهار داشت که هدف آمریکا آن است که خرید نفت از ایران به صفر برسد. خبرگزاری ANI بااشاره به معافیت های آمریکا نوشت: هند یک گام به توافق با آمریکا نزدیک شده است؛ توافقی که به دهلی نو امکان می دهد خرید نفت از ایران را ادامه بدهد.

استیصال آمریکا در قطع صادرات نفت ایران

تارنمای بلومبرگ پنجشنبه به نقل از مقام های آگاه گزارش داد که کره جنوبی و هند درباره طرح کلی معافیت این کشورها از تحریم های آمریکا علیه ایران با واشنگتن به توافق رسیده اند. به گفته این مقام ها که نامشان ذکر نشده، هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده و بعید است پیش از اجرایی شدن تحریم های نفتی واشنگتن علیه ایران در 5 نوامبر (13 آبان) اعلانی در این باره صورت گیرد.

پیشتر نیز روزنامه «اکونومیک تایمز» به نقل از مقام های آگاه هندی خبر داد که آمریکا موافقت کرده است تا به این کشور در خصوص تحریم های ایران معافیت دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ماه سال جاری خروج کشورش از برجام را اعلام کرده و تحریم های لغو شده علیه ایران را بازگرداند.

دور اول این تحریم ها، 6 اوت (15 مرداد) اعمال شد و دور دیگر آن که عمدتا شامل تحریم صنایع نفت و بانکداری ایران است،4نوامبر(13 آبان)اعمال می شود. آمریکا گفته که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند؛ موضوعی که به گفته کارشناسان عملی کردن آن غیرممکن است.

ناکامی دیگر آمریکا در زمینه سوئیفت است که این کشور نتوانسته حتی بانک های آمریکایی را متقاعد کند دسترسی ایران به این پیام رسان مالی را قطع کنند.

تلاش ترامپ برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت باعث ایجاد اختلاف داخلی در دولت وی شده و اعضای ارشد دولت وی با این اقدام مخالفت کرده اند. از سوی دیگر کشورهای اروپای سعی دارند با ایجاد مکانیسمی تازه که مستقل از سوئیفت است و تحت تاثیر تحریم های آمریکا قرار نخواهد گرفت، روابط بازرگانی خود را با ایران حفظ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب الان دقیقا چیش گیر ما ملت فلک زده میاد جنسا رو که هزار برابر گرون کردین مردم رو زیر بار گرانی و تورم گذاشتین رتبه دزدی و اختلاستون تو جهان اوله تو تکذیب اخباری که واقعیت داره بازم تو دنیا اول هستید از خدا که نمی ترسید فقط نمیدونم آه ملت کی خرخره تون رو میگیره

    • بدون نام

      الان وقتشه ایران خودش صادرات نفتشو صفر کنه البته اگه عرضه پول درآوردن داره که نداره!

    • بدون نام

      نکشی امریکا رو ترمیناتور!

    • بدون نام

      باسلام ما که نفهمیدیم همه دنیا اشتباه می کنند و سردر گم شده اند ولی چرا در عوض ما روز به روز بدبخت تر می شویم اگه کسی راه حل این معما را می داند لطفا به بقیه هم یاد بدهد.

    • حسین

      خوبه توی همین اخبا شما معافیت های امریکا اعاام میشه...اسمش توی خبر دیگه میشه استیصال!!!!!!

    • مجید

      مداوم میگفتید آمریکا از برجام بیرون نمیره نمیره، نمیتونه بره، دیوار تحریم‌ها فروریخت و از این مزخرفات.
      الان هم مدام میگید صادرات نفت به صفر نمیرسه و نخواهد رسید و......
      غافلید از اینکه آمریکا هر کاری بخواد بکنه رو حساب و کتاب و برنامه است. اگه گفته میکنه مطمئنا میکنه

    • بدون نام

      اینارو ول کن آبجی حال خودت چطوره؟

      پاسخ ها

      • شکوفه

        خبر ازحال نیمی ازمردم ایران ندارید که پاه برهنه گرسنه وبیکار دراین شرایط سخت اقتصادی به گدایی افتادند ایرانی به ایرانی رحم نمی کند دودسته شدید یه دسته غارتگر بی دین که فقط به خودش واقوام خودش و...‌.‌دزدی بیت المال ویه عده ای که هیچ کاری ازشون برنمی یاد فقط تماشا می کنن امریکا چه کاره است شب وروز ما برعکس .نفرین ملت آه مظلوم وضعفا دامن ریا کاران ودزدان و...غیره را خواهد گرفت ..امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه .ازماست .که برماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج