۷۹۴۰۳۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

نماینده مجلس: آمریکا پُتک بر آهن سرد می‌کوبد

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه «آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد نارضایتی شدید مردم در پی اعمال تحریم‌ها هستند»، گفت: آمریکا از ترس تحت الشعاع قرار گرفتن بازار نفت و افزایش قیمت آن نسبت به مستثنی کردن ۸ کشور از تحریم‌های نفتی علیه ایران اقدام کرده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه «آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد نارضایتی شدید مردم در پی اعمال تحریم‌ها هستند»، گفت: آمریکا از ترس تحت الشعاع قرار گرفتن بازار نفت و افزایش قیمت آن نسبت به مستثنی کردن ۸ کشور از تحریم‌های نفتی علیه ایران اقدام کرده است.

جلیل رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: آمریکایی‌ها در اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه ایران با مشکلی مواجه شدند و آن مخالفت متحدان آنها با این تحریم‌ها بود. قبلا هم اروپا و هم متحدان منطقه‌ای آمریکا از تحریم حمایت می‌کردند ولی الان که متوجه شدند کار آمریکا مبنای عقلی، حقوقی و اقتصادی ندارد حاضر نیستند ضرر و زیان بدهند و همین فشارها باعث شد آمریکا نسبت به مستثنی کردن ۸ کشور از این تحریم‌ها اقدام کند.

وی اضافه کرد: در واقع آمریکایی‌ها از ترس اینکه بازار نفت تحت الشعاع قرار گیرد و قیمت نفت بالا برود و از سوی دیگر روابط اقتصادی‌شان با متحدانشان خراب شود و یا تبادلات اقتصادی‌شان با کشورها دچار مشکل شود، تخفیفی قائل شدند و برخی کشورها را از تحریم ایران معاف کردند. البته آنچنان تبصره و تک ماده‌ای در این معافیت‌ها قرار دادند که معافیت به مفهوم واقعی نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: به عنوان مثال آمریکایی‌ها هندی‌ها را به رقم کوچکی از خرید نفت و بعد از تهاتر و دادن کالا و محدود سازی روابط با ایران محدود کردند ولی این عقب نشینی آمریکا هم از ترس بالا رفتن قیمت نفت و هم از ترس از دست دادن متحدانشان بوده است.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه «آمریکا آخرین تلاش‌ها را در مقابل ایران انجام می‌دهد»، افزود: آمریکا پی برده که با تحریم یک جانبه آن هم در این انزوا و تنهایی که حتی متحدان آمریکا حاضر به حمایت نیستند نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و تنها به جنگ و اثرات روانی تحریم در ایران و به نوعی فروپاشی اجتماعی و اقتصادی و اختلاف درون جامعه ایران دل بسته است وگرنه آمریکا می‌داند تحریم‌های اقتصادی حتی بدتر از این ایران را به زانو درنیاورده و آمریکایی‌ها پتک بر آهن سرد می‌کوبند.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی همچنین گفت: عمده تلاش آمریکایی‌ها این است که آثار روانی تحریم باعث نارضایتی شدید مردم شود و مردم که پشتوانه دولت و حاکمیت هستند، رودرروی آنها قرار گیرند و جوی از دلسردی بین مردم باعث شود فشار مضاعف به مسئولین وارد شود و مسئولین با انداختن توپ در زمین یکدیگر و ایجاد شکاف و اختلاف سیستم‌ تصمیم‌گیری را زمین‌گیر کنند؛ کاری که آمریکا در قبال حزب کمونیست روسیه انجام داد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به نظر من به هر میزان در داخل فضای اجماع داخلی از نظر سیاسی ایجاد شود و گروه‌ها و طیف‌های مختلف در پی تخریب هم نباشند و به دنبال همفکری باشند و بخش عمده‌ای از برنامه‌ریزی‌های اقتصادی ما دقیق تر و منظم تر باشد فشار کمتری به مردم وارد می‌شود و می‌توانیم از این مرحله گذر کنیم در غیر این صورت آثار روانی و اقتصادی آن جامعه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قبلا هم تحریم ها کاغذ پاره بود کم شعار بدید

    • بدون نام

      نماینده بی کفایت گرانی رکود اقتصاد وهزاران گرفتاری درجامعه قابل تحمل است ولی نماینده دروغگو وبی اختیار وپاچه خار مثل شما نمایندگان که از ترس عدم تایید برای دوره بعد جزر اوره

    • بدون نام

      اره عمه جونتم روی این حرف تاکید نمود

    • بدون نام

      فرمایش شما صحیح اول حقوقت را با من بازنشسته فوق لیسانس که ۲۸۰۰ میگیرم همطراز کن بعد هندوانه زیر بغل ما بده خجالت خوبه حقوق حق ماشین و منزل و دفتر و و سر از ۳۰۰۰۰۰۰۰ میزنه از طرف مردم حرف نزن

    • بهزاد سالاری

      بشینید و فقط حررررررف برنید شما نماینده مردم هستین واقعا؟ چیکار کردین برای مردم جز حرف زدن؟کی عمل میکنید پس؟واقعااا کسی نهادی قدرتی وجود نداره از اینا بازخواست کنه که به کدوم وعده و حرفاتون عمل کردین ک الان بی نیازید از همجا ؟ دقیقا تو چی خود کفا هستین؟ قوطی رب,قوطی اب معدنی,خودرو,دارو,گوشت مرغ ,بنزین ,مصالحه ساختمانی,تجهیزات پزشکی,پوشاک,پوشک ؟؟؟؟؟ خب گور بابای امریکا انگلیس فرانسه هرجای ک شما میگید ولی مشکل کمبود نیاز مردم برطرف کنید واقعا گرونی و کمبود نمیبینید؟بعد رجز خانی کنید لات خونه که نیست جنگ اقتصادی جنگ مغزهاست ,با بلوف زدن کاری پیش نمیره اول ثابت کنید عمل کنید خود مردم میدونن دیگ کی حق میگه کی ناحق

    • بدون نام

      در اقدامی بی‌ سابقه آمریکا ۶۵ هواپیما،۵۰ بانک، شرکت ملی نفتکش و ۲۰۰ شخصیت و صدها شرکت ایرانی در لیست تحریم قرار داد.

      وقتی ما ده تن اورانیوم غنی شده ، ۲۰ هزار سانترفیوژ فعال، صدها تن آب سنگین و غنی سازی ۲۰ درصد رو داشتیم هم این مقدار تحریم نبودیم

      با ما چه کردی قهرمان دیپلماسی؟!‌

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این کار قهرمان دیپلماسی نیست بلکه کار قهرمانان ضد دیپلماسی است و....

    • بدون نام

      خوب شما هم دارید همون آهن‌رو داغ میکنید

    • saeed

      دقیقا این حرف یعنی چی ؟ یعنی شما اعتقاد داری تحریمها ورق پاره ای بیش نیست!!!! . عمو یه بسته قرص لوودوپا واسه پدرم که پارکینسون داره تا قبل از تحریم سی هزار تومن می خریدم الان تو ناصر خسرو ۵۰۰ هزار تومن گیر نمیاد این دارو واسه پدرم یه داروی حیاتیه کدوم پتک کدوم آهن .

    • شکیبه

      گرم میشویم کم کم . قدری صبر بایدت

    • اسد

      ولی پتکش بدجوری سنگین است وداغ است که آهن سرد را شکل می دهد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه شما هم شدی نماینده اینقدر بی اطلاع از وضع مملکت بر و یه سری به بازار بزن بعد بگو امریکا در مانده است ببین قیمت چی شده آخه کی به شما رای داده و........

    • علیرضا

      آقای رحیمی ، لطفاً از جانب مردم مایه نگذارید .

    • بدون نام

      اره جون عمت پتک تو سر ای ملت روزگار سیاه است

    • محمد

      یه ذره صبربکنید ویه کمی به فکرمردم گرسنه باشید.انشاالله خداظالمان راخودش نابودمیکند.

    • ساسان

      پتک بر سر ما میزند .آهن سرد که شما آقایون هستید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج