جاباما
۷۹۵۱۵۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

احیای آرشیو عکس نیویورک تایمز با هوش مصنوعی

آرشیو روزنامه نیویورک تایمز دارای ۵ تا ۷ میلیون قطعه عکس کاغذی است که بسیاری از آنها بیش از یک قرن قدمت داشته و حاوی اطلاعاتی ارزشمند هستند.

خبرگزاری فارس: آرشیو روزنامه نیویورک تایمز دارای ۵ تا ۷ میلیون قطعه عکس کاغذی است که بسیاری از آنها بیش از یک قرن قدمت داشته و حاوی اطلاعاتی ارزشمند هستند.

حالا قرار است گوگل برای دیجیتالی کردن و همین طور تسهیل دسترسی به اطلاعات این عکس ها فناوری هوش مصنوعی خود را در اختیار روزنامه یادشده بگذارد.

احیای آرشیو عکس نیویورک تایمز با هوش مصنوعی

برخی عکس های موجود در روزنامه نیویورک تایمز، بسیار آسیب پذیر بوده و از سیل مهیب سال 2015 آمریکا نیز جان به در برده اند. برای حفاظت از این عکس ها تایمز دیجیتالی کردن عکس های یادشده و ذخیره سازی آنها بر روی خدمات کلود گوگل را آغاز کرده است.

علاوه بر این کار فناوری هوش مصنوعی گوگل ارتقا یافته تا مطالعه و ذخیره سازی دست نوشته های رو و پشت عکس های یادشده ممکن شود. بسیاری از این عکس ها حاوی اطلاعاتی مانند زمان و محل تهیه و خلاصه ای از خبر مرتبط هستند و حالا سیستمی برای سازماندهی و پردازش دست نوشته های عکس ها و اضافه شدن آنها به آرشیو دیجیتال آنها هم درنظر گرفته شده است.

خدمات هوش مصنوعی گوگل می تواند در آینده رویداد خبری مرتبط با هر عکس را هم به راحتی پیدا کرده و آن را با تصویر دیجیتال مرتبط سازد. این امر نگارش گزارش های خبری را برای خبرنگاران و گزارشگران ساده تر خواهد کرد. از این طریق شناسایی اشیا و اماکن و افراد موجود در هر عکس هم تسهیل می شود که طبقه بندی آنها را بر مبنای نقاط جغرافیایی و تاریخ و اشخاص ساده می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج