۷۹۶۷۹۶
۱۶ نظر
۵۰۰۷
۱۶ نظر
۵۰۰۷
پ

مردان هم برای کوهنوردی به اذن همسر نیاز دارند؟

پس از منتشر شدن بخشنامه هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی مبنی بر لزوم اجازه همسر برای کوهنوردی زنان، محمدعلی شعبانی مدیر بخش حقوقی این هیات به توضیحاتی درباره‌ی این طرح پرداخت و گفت خانم‌ها در این اردوها به خارج شهر می‌روند و شب‌ می‌مانندد، برای حفظ خانواده نیاز به اجازه همسر است.

پایگاه خبری انصاف نیوز: پس از منتشر شدن بخشنامه هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی مبنی بر لزوم اجازه همسر برای کوهنوردی زنان، محمدعلی شعبانی مدیر بخش حقوقی این هیات به توضیحاتی درباره‌ی این طرح پرداخت و گفت خانم‌ها در این اردوها به خارج شهر می‌روند و شب‌ می‌مانندد، برای حفظ خانواده نیاز به اجازه همسر است.

شعبانی در مورد انگیزه چنین بخشنامه‌ای می‌گوید: «شکایت‌های زیادی به مراجع قضایی رسیده است که تورهای غیرمجاز، تحت عنوان طبیعت‌گردی خانم‌ها را به کوه هدایت می‌کنند و ارتباطات نامشروع ایجاد می‌شود. مبنای این بخشنامه این بوده که برای اقدامات پیشگیرانه حداقل از تورها و باشگاه‌های مجاز خواستیم این مقررات را رعایت کنند.»

او اضافه می‌کند: «خانمی که از یک خانواده بیرون می‌آید به کوه می‌رود و شب می‌ماند و در زیر یک چادر و در پناهگاه می‌خوابد اگر متأهل باشد آیا نباید شوهرش اجازه بدهد؟ اینها الزاماتی است که برای حفظ خانواده باید رعایت شود. قانون هم همین است.»

او با تاکید بر اینکه این قانون قدیمی است گفت: «رعایت این مقررات از قدیم جاری بوده و انجام می‌شده است. باشگاه‌های ما این را رعایت می‌کردند. ولی چند باشگاه هم رعایت نمی‌کردند. در فرم‌های بیست سال پیش هم اجازه همسر می‌خواستند.»

شعبانی در مورد عادی بودن چنین قوانینی می‌گوید: «در یک بازی فوتبال خانم و آقا باهم فوتبال بازی نمی‌کنند. یا برای خروج از کشور اجازه همسر لازم نیست؟ این هم چنین چیزی است. حتی در سال ۸۴ درمورد اردوهای دانشجویی هم مطرح شد که اجازه ولی برای دانشجویان دختر الزامی شود.‌»

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای کوهنوردی مردان هم اجازه همسر لازم است گفت: «خیر اینگونه نیست، البته بعضی باشگاه‌ها برای ثبت نام می‌خواهند کل اعضای خانواده موافقت کنند چرا که کوه به طور کلی خطرناک است. اما ما چنین قانونی نداریم.»

شعبانی می‌افزاید: «این بخشنامه را هیات کوهنوردی استان به باشگاه‌ها ابلاغ کرده است و از جای دیگری برای این کار دستور نیامده است. احساس نیاز شد که تاکید شود که این قانون رعایت شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      رابطه نامشروع فقط در زن اتفاق میافته مرد اگه بره کوه با تور و از این حرفا و زیر یک چادرو اینا مشکلی نیست!!! اگه بحث اجازه و رضایت و تور باشه هیچ فرقی نداره و در ضمن در زندگی زناشویی اعتماد طرفین حرف اول رو میزنه

      پاسخ ها

      • مرادبیگ

        آخه ابله ها اگه شوهری از زنش خبر نداشته باشه که شب کجاست دیگه شوهر نیست لولو سرخرمنه مگه اینکه شوهره اصلا تو اون شهر نباشه که اینجوری هم زنه از کجا ازش رضایت نامه بگیره بعدم زنی اگه بخواد خیانت کنه اگه تو زندان آلکاتراس هم تحت الحفظ بزاریش اخری با یکی از نگهبانها کار خودشو میکنه در ضمن مردم گذرنامه جعل میکنن رضایت نامه که دیگه کاری نداره مگه اینکه محضری باشه !!!

    • بدون نام

      فساد های گسترده را انجام میدهند....گیر دادن به خانمها که مسئله را کمرنگ کنند...

      پاسخ ها

      • احد صالح

        بيراه نرو
        هيئت کوهنوردي استان خراسان در چهار چوب اداري خود مشکلاتي داشته و اين بخشنامه را به واحد هاي تابعه خود در استان صادر کرده همين
        فاجعه وقتي است که وقتي بايد سکوت کني اظهار نظر مي کني

      • بدون نام

        این همه جنایت و ضلم و تجاوز داره میشه اونوقت شما گیر دادید به کوه رفتن خانومها کسی اگه بخواد کاری کنه که تو شیشه بکنیدش انجام میده برید به دزدی و اختلاص و گرونی برسبد

      • بدون نام

        درست اصل مطلب رو گفتی...

    • بدون نام

      آیا اگر اذن همسر و پدر را داشته باشند دیگر بی بند و باری و خلاف شرع نمیکنند؟؟؟ کسی که درست تربیت شده باشد و درست زندگی کرده باشد، بی بند و بار نمیشود و کسی هم که لا ابالی و بی بند و بار باشد رضایتنامه مانعش نمیشود، با این قانونها فقط مقابله و لجاجت جوانها بر انگیخته می‌شود

    • قلی

      مردبه دلیل سرپرست بودن باید اجازه بده تا زن بتونه ازخانه خارج بشه چه برسه به کوه بره

    • کریمی

      اره این هم بخشنامه بشه خوبه واقعا شورش درآوردند یه عده

    • بدون نام

      زن ها،عامل فساد جامعه هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم فکر کنم خودتورم یه زن به دنیا آورده

      • ش حیدری

        اگر مردها بعضی از مرده هرزه نباشند از عهده خام ها کاری برنمی آید ,بهتر است از خودمان شروع کنیم, هرزه نباشیم ..

    • بدون نام

      این قوانین داعش را دراندیشه به یادمیآورد ماباید فرزندانمان را درست وبااعتماد به نفس تربیت کنیم که برای خودش ارزش قائل باشد .این قوانین برای جامعه امروز مناسب نیست درضمن درخانواده های خیلی سنتی وسختگیر اتفاقات به مراتب بدتری پیش میاد

    • بدون نام

      و همچنان ادامه داره... لگدمال کردن حقوق زنها و تشویق خشونت علیه زنان تو این کشور. چرا کسی به دادمون نمیرسه؟ کی میخواد این کشور مثل بقیه کشورا حقوق اولیه مردم و رعابت کنه؟ مشکل از مردمه که حقوقشونو نمیدونن

    • بدون نام

      کسی که موافق این بخشنامه ست، خودش یک بیمار جنسی، منحرف وروانی هستش
      کوه نورد، یک ورزشکاره ، وکوه نوردی را بخاطر علاقه و سلامتیش انجام میده
      انسان هرزه،، چه زن و چه مرد،، برای هرزگیش لازم نیست بره کوه
      یه نگاه عمیق در جامعه بندازین ، متوجه میشین

      افکار داعشی تون رو ببرین جایی که خریدار داره،، تاکی عقب افتادگی و فرق گذاشتن بین جنس زن و مرد؟!!

    • بدون نام

      قانون همیشه خوبه ولی بنظرم این باید دوسویه باشه تازن هم بتونه مردش کنترل کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج