۷۹۶۸۱۸
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

ممنوعیت تبلیغ پفک، چیپس، سوسیس و کالباس

مدتهاست که پزشکان و افرادی که به نوعی نگران سلامت افراد جامعه هستند، به تبلیغات کالاهای مضرّ در برخی آگهی های تلویزیونی معترضند. اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته بود. بانی فیلم هم در گزارشی به این موضوع به طور کامل پرداخت.

بانی فیلم: گرچه صداوسیما به دلیل مشکلات مالی که چند سالی است به آن دچار است، ناچار است از تبلیغ هر کالایی در رسانه خود استقبال کند. چه بسا در برخی از این آگهی ها شاهد تبلیغ کالاهای بسیار مضرّ برای کودکان هستیم. اما سرانجام سید حسن هاشمی وزیر بهداشت دست به کار شده و نامه ای خطاب به صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین علی عسگری رییس سازمان صداوسیما درباره ممنوعیت تبلیغات برخی اقلام مضرّ در تمام رسانه ها نوشته است.

ممنوعیت تبلیغ پفک، چیپس، سوسیس و کالباس

ضمن اینکه کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو هم درباره نامه مذکور سخن گفته بود و اولویت بندی فهرست کالاهایی که قرار است حذف شوند.

او در این نامه از ۳۶ کالا نام برده که با نگاهی به این اقلام قطعا صداوسیما دچار بحران مالی شدیدی خواهد شد؛ مگر اینکه به نوعی با رایزنی ها برخی کالاها را از این لیست معاف کند! چرا که بخش مهمی از اقتصاد این سازمان بر پایه تبلیغات است و با توجه به تعدد آگهی های بازرگانی در این رسانه چه به صورت زیرنویس و چه تیزرهای تبلیغاتی قطعا با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد.

گرچه با گذشت دو روز همچنان تبلیغ برخی کالاهای نام برده در این لیست از شبکه های مختلف تلویزیون پخش می شوند، اما با نگاهی به اقلام مذکور در این لیست از جمله: انواع روغن سرخ کردنی، انواع نوشیدنی ها، سوسیس و کالباس و چیپس و پفک می توان نتیجه گرفت که اگر این اقدام در زمینه حذف تبلیغات کالاهای مضرّ از تلویزیون صورت بگیرد، صرفا تبلیغات فرش و شرکت های مخابراتی و موسسه های آموزشی اجازه پخش آگهی دارند.

گرچه تا به امروز هم این شرکت ها چنان قدرتی در تبلیغات دارند که به جرات می توان گفت تلویزیون را در تسخیر خود درآورده اند. این را می توان در همان ستاره مربع معروف و قرعه کشی های میلیونی مشاهده کرد که در همه برنامه های این رسانه نفوذ کرده اند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      این یه ترفنده برای گرفتن بودجه بیشتر برای سال آینده . این خبر رسانه ای میشه . بودجه افزایش پیدا می‌کنه و سپس روز از نو روزی از نو !

    • بدون نام

      صدا و سیما که از بودجه عمومی یعنی از جیب ملت هزینه هاشو میگیره. چقدر به دنبال پوله که از تبلیغ پفک نمکی هم نمیگذره

    • بدون نام

      این کنترل ماهواره می‌باشد و‌ این تصویر حرام است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج