اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۹۸۳۹
۱۸ نظر
۵۰۰۹
۱۸ نظر
۵۰۰۹
پ

نیاز جنسی جوانان را به رسمیت بشناسیم

رئیس مؤسسه معارف وحی و خرد با اشاره به اینکه نتیجه عدم توجه لازم به نیاز جنسی این می شود که این جوانانی که آمار سن ازدواجشان را از ۲۷ سال به بالا ذکر می کند چه راه حلی برای ارضای نیاز جنسی اشان اندیشیده ایم گفت: باید نیاز جنسی جوانان را به رسمیت بشناسیم.

خبرگزاری مهر: رئیس مؤسسه معارف وحی و خرد با اشاره به اینکه نتیجه عدم توجه لازم به نیاز جنسی این می شود که این جوانانی که آمار سن ازدواجشان را از ۲۷ سال به بالا ذکر می کند چه راه حلی برای ارضای نیاز جنسی اشان اندیشیده ایم گفت: باید نیاز جنسی جوانان را به رسمیت بشناسیم.

حجت الاسلام "علی نصیری" رئیس مؤسسه معارف وحی در مورد اینکه راهکار مقابله با انحرافات جنسی از منظر قرآن و روایات چیست گفت: مسئله غرایز جنسی را باید حداقل از سه منظر مورد توجه قرار داد. یکی بُعد تکوینی آن است یعنی اساساً چرا چنین میلی در انسان وجود دارد . از آموزه های دینی و واقعیت های عینی بدست می آید که حداقل دو مسئله اصلی در اصل پیش بینی این غریزه در وجود انسان مطرح بوده است.

وی افزود: یکی بقای نسل است و یکی اینکه خداوند یک زنگ تفریحی را در زندگی همه ما قرار داده است. در فرمایش امام صادق(ع) است که خداوند غریزه جنسی را به عنوان لذت بخش ترین لحظات ساعت عمر گذاشته که زندگی برای انسان لذت بخش باشد. البته حکمت های دیگری هم است. یک جهتی که همه می دانیم این است که اصل پیش بینی این مسئله در انسان کار حکیمانه و درستی بوده است.

رئیس مؤسسه معارف وحی و خرد تصریح کرد: منظر دوم دامن زدن به پدیده غرایز است که در دوره مدرنیته اتفاق افتاد. بزرگترین بحرانی که بعد از مدرنیته اتفاق افتاد نظریه زیگموند فروید بود که البته خودش هم آلودگی های جنسی داشت. ایشان آمد به عنوان روانکاوی که مدعی شد صاحب تجارب و بررسی های علمی است ناگهان این نظریه نادرست و غلط را مطرح کرد که همه ناکامی ها و رنجها و آلام و دغدغه های بشری مربوط به ناکامی جنسی است. خب گفتند چو دزد با چراغ آید گزیده تر برد کالا، بک متفکر و فیلسوفی وقتی این حرف را بزند بشر هم منتظر یک چراغ سبز بوده معلوم است دیگر چه اتفاقاتی در جهان غرب افتاد.

نصیری اظهار کرد: اخیراً در انگلستان یک محققی کتابی با عنوان انقلابات جنسی نوشته است در آن می گوید تا سده ۱۸ در خود انگلستان برای مسائل جنسی و فحشا حتی مجازات اعدام در نظر گرفته می شد اینقدر مسئله جدی گرفته می شد اگر کسی هم به سمت انحرافات جنسی می رفت مخفی و پنهان بود. بعد می گوید چه اتفاقاتی افتاد که چنین شد که او به انقلاب جنسی از آن یاد می کند. او می گوید شهر لندنی که ۴۰ هزار نفر جمعیت داشت ناگهان به یک میلیون نفر رسید یعنی زندگی پیچیده شهری که از بروندادها و نتایج مدرنیته بود باعث این وضعیت شد.

وی افزود: اما نکته دومی که به خوبی به آن اشاره می کند این است که می گوید کتاب مقدس و آموزه های اخلاقی متافیزیکی از چشم ها افتاد. یعنی وقتی فلاسفه غربی مثل هیوم، بنتام، برتراند راسل و نیچه به ریشه دین تبر زدند و رابطه انسان را با آسمان قطع کردند و گفتند العاذه بالله عصر مرگ خدا فراررسیده آن نویسنده انگلیسی به درستی اشاره می کند که این مسئله آن ضربه دوم را زد و راه را برای همه آلودگی ها فراهم کرد.

این بستری است که از سده ۱۸ به این طرف در غرب پیدا شد که نشان می دهد موج انحرافات جنسی در غرب به چه میزان است، واقعاً نمی شود برایش حد و نصاب قائل شد تا آنجایی که پدیده همجنس گرایی بعنوان یکی از آلوده ترین انحرافات جنسی که کتاب مقدس بسیار بر عمل زشت بودن آن تأکید کرده و داستان قوم لوط را مفصل در کتاب عهد عتیق بیان کرده الان در مهمترین کشورهای اروپایی در کنگره و پارلمانهایشان به رسمیت شناخته شده است و اخیراً هم آمریکا اعلام حمایت از آن کرده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه علوم اسلامی یادآور شد: این بعد دوم این قضیه است که حالا پدیده ای مثل زندگی مشترک زنان و مردان یا دختران و پسران که بدون اینکه ازدواج کنند صاحب فرزند بشوند. درباره آقای اولاند رئیس جمهور فرانسه گفته می شود که چند فرزند دارد بدون اینکه ازدواج کرده باشد با وزیر امور خارجه آلمان که همجنس گرای معروفی است و اینها خیلی عملی می گویند ما اینطوری هستیم.

نصیری تصریح کرد: منظر سومی که باید به آن توجه کنیم آن چیزی است که در کشور ما وجود دارد. کشور ما یک ریشه چند هزار ساله از نظر دین و فرهنگ و رشد و تعالی فکری دارد از ۱۵۰۰ سال پیش هم اسلام بر آن رشد و تعالی فکری افزود آنوقت چه شد که الان آسیب ها و صدماتی را هر روزه در خبرها می شنویم. یک بخشی از این انحرافات و کژی ها که در سطوح مختلف جامعه و بویژه در جوانان رخ می دهد مربوط به پدیده جهانی شدن است، یعنی عوارض عصر مدرنیته است که برای آن باید فکری کرد. جریاناتی که بر اثر فضای سایبری، ماهواره و اینترنت در نوجوان و جوانان ما پیش می آید و آنها را آلوده می کند.

رئیس مؤسسه معارف وحی و خرد تصریح کرد: اما بعد دیگری که ما از آن غفلت کرده ایم این است که اصلاً این نیاز را به درستی به رسمیت نمی شناسیم. شما ببینید قرآن کریم وقتی سوره یوسف را مطرح می کند بخشی از آن به انحرافات جنسی توجه دارد اینکه زنی شوهر دارد در هوس جوانی می افتد. پس خدا این مسئله را به رسمیت می شناسد در آیات و روایات داریم در فقه خانواده چقدر مسائل ریز زندگی زناشویی مطرح شده و تا برخورد دو نوجوان دو خواهر و برادر ۶و ۷ ساله در خانه، برخورد پدر با دختر و مادر با پسر و امثال اینها، بنابراین اسلام این مسئله را کاملاً به رسمیت شناخته بعداً برایش فکری کرده است.

نصیری اظهار کرد: پدیده ای که بعد از انقلاب ما تا الان هم وجود دارد این است که انگار ما این مسئله را در حاشیه برده ایم. یعنی حاضر نیستیم بپذیریم که این واقعیت وجود دارد نوجوان دختر و یا حتی پسر کمی از ده سال که عبور کند این مسئله درونش ایجاد می شود. نتیجه عدم توجه لازم به نیاز جنسی این می شود که این جوانانی که آمار سن ازدواجشان را از ۲۷ سال به بالا ذکر می کند چه راه حلی برای ارضای نیاز جنسی اشان اندیشیده ایم.

وی افزود: اسلام بهترین پاسخش ازدواج است. ازدواج از شروعش تا اینکه صاحب خانه بشوند چقدر برای جوانان ما مهیا است. برای این مسئله باید یک فکری اساسی کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزه علوم اسلامی یادآور شد : یعنی جامعه ایرانی با آن ریشه دینی و فرهنگی اش و با آن قدرت ایمان مردمش و با این مردم پاک سرشت مثل این است که یک مسئله اساسی مثل تغذیه را در نظر نگیریم و آنها را به یک معنا گرسنه نگه داریم. نیاز را ببینیم و یک فکر اساسی برای آن کنیم. در این چند سال در ارتباط با جوانان شعار زیاد داده شده است اما فاصله با وضعیت مطلوب بسیار زیاد است.

نصیری تصریح کرد: چرا قرآن که به ازدواج می رسد می گوید وَأَنكِحُوا الْأَيَامَى مِنكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِن يَكُونُوا فُقَرَاء يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ خطاب به خود جوانان نیست بلکه به والدین و مدیران جامعه است که شما دست به کار شوید. بنابراین مسئولیت برای خانواده ها و مدیران و مسئولان برای ازدواج جوانها بسیار بالا است. یک کاری نکنیم که زمینه گناه جوانان فراهم شود شاید فردا در قیامت نتوانیم جواب پس بدهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این سر خط پیدا کردن راه حل و درک کردن مسئله است تا بتوانیم آسیب ها را کم و جلوگیری از آسیب کنیم.

    • بابك

      قربون چاك دهنتون... به اين ميگن حرف حساب

    • بدون نام

      در اسلام برای این شرايط به شدت صیغه تجویز شده. بايد خانه های عفاف در دسترس باشد تا علاوه بر این تعداد روز افزون تجاوز جنسی در ایران کاهش پیدا کنه ( که از موضوع این پست بسیار مهم تره ).
      مسولین فکر بکنند شاید یک مرد لبریز از هوس ( اغلب به دلیل عدم توانایی در تشکیل خانواده ) با جای اینکه در یک خانه عفاف با پرداخت هزینه معقول و رعایت بهداشت جنسی تخلیه بشه و امنیت بیشتر به جامعه برگرده ، به ناموسشون تجاوز کنه. به خدا حتی فکر کردن بهش دیونه کننده است.
      به خدا دیگه جرات نمی کنيم همسر و دختر و ... رو با تاکسی خطی و یا حتی آژانس سفر کنند.

      پاسخ ها

      • اسما

        شما دخترت رو میفرستی خانه عفاف؟چرا فکر نمیکنید که دخترا هم غریزه دارن؟به نظر من با درست شدن خانه عفاف پسرها کمــــــتر میل به ازدواج پیدا میکنن چون با برطرف شدن نیاز جنسیشون دلیلی برای ازدواج ندارن .

      • محسن

        اسما جان همون خانومایی که الان دارن تن فروشی میکنن، به خانه عفاف هم میرن. در ضمن اجباری برای هیچ خانم یا آقایی نیست. هر خانم یا آقایی که تونست خودشو نگه میداره، هر کی نتونست میره اونجا. در ضمن کسی که به خاطر میل جنسی ازدواج کنه، بعد چند ماه از این قضیه زده میشه.

      • بدون نام

        در جواب اسما! نمیگم خانه عفاف خوبه اما ازدواج مبناش میل جنسیه؟؟ متاسفم برا جامعه‌ای که ازدواج رو راه حل ارضای میل جنسی میدون. همینه که به زن ها تنها به عنوان وسیله ارضا نگاه میکنن دیگه! تا زمانی که همچین تفکری دارید چرا دنبال حقوق برابر زن و مرد میگردید. البته در مورد خانه عفاف و صیغه و ... نظری ندارم و بنظرم اون هم درست نیست

    • babak

      بیچاره ما جوونهای مجرد که نه می تونن ازدواج کنن نه می تونن از خطوط قرمز دین و نظام و قانون این سی چهل ساله بگذرند، صیغه موقت یا ازدواج دائم نیاز به شرایطی داره که خیلی ها ندارن، وای برما

    • بدون نام

      حالا در غرب که همه چی ازاده این مشکل حل شده یا واویلاست؟

    • زهرا

      لطفا بگین گور ما دهه شصتی ها رو خیییییییییلی عمیق تر بکنن چون ما آرزوها و حسرتهای زیادی رو داریم با خودمون به گور می بریم که در خیلی هاش هیچ نقش و دخالتی نداشتیم، داشتن یه زندگی عاطفی و جنسی نرمال و طبیعی هم یکیش! کاش برای شغل و درآمدزایی جوانها کاری کنن بیشتر این نابهانجاری های رفتاری به خاطر عدم تأمین و عدم ثبات اقتصادی و اجتماعی هست وگرنه به جز عده معدودی بیمار روانی طبیعت همه جوانها به داشتن یه زندگی طبیعی و سالم و بدون استرس و ترس و حس گناه هست ولی وقتی ممکن نباشه چقدر تقوا و تا کی؟ حیف که در شرایط فعلی جامعه ما دائما رطب خورده منع رطب میکند!

    • باران

      امیدوارم مشکلات جامعه حل بشه و زمینه ازدواج برای همه محیا تا دیگه نیازی به خانه عفاف نباشه.همه شمایی که نظر دادید آقایید و به نیاز خودتون فکر کردید.آیا به اون زن بیچاره که بخاطر گذران زندگی مجبوره صیغه بشه و یا به قول شما توی خانه عفاف کارکنه هم فکر کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بنظرم بیشتر باید به حل مشکل اون زنای بیچاره اندیشید.به این فکر کنید که اون زن از خانواده شما بود.اونوقت چی؟؟؟بازم صیغه خوب و شرعی بود؟؟

    • بدون نام

      ازاین گفت وشنودها به جائی نمیرسیم .چاره کارزیادهم مشکل نیست پدران ومادران اگرواقعا فرزندانشان رادوست میدارندبه نیازجنسی انان بیش ازنیاز آنان به غذاولباس فکری کنندوهمه تقصیرهاراازدولتهاندانند.پیشینیان ما60و70سال پیش به ان طرف باساده ترین امکانات عروس به خانه می آوردندوسا لها درکنارهم زندگی میکردند

    • لیلا

      سلام خانواده داشتن یک لذت بسیار شیرینیه اگه قرار باشه با خانه عفاف اون جوانایی که به دنبال تشکیل خانواده نرن بزار نرن خانه و خانواده داشتن لیاقت میخواد مگه الان خانه عفاف نیست وضع خیلی خوبه ماچهارتا خواهریم با سواد مودب با کلاس روابط اجتماعی بالا خانواده بسیار آرام خونگرم به ترتیب 31-29-26-18 سال داریم ولی کو آدم نه خونه میخوایم نه ماشین فقط یه کار داشته باشه و با ایمان باشه همین اگه همچین آدمی دیدین سلام برسونید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما باشید تا دولتتان بدمد! مگه مغز خر خوردیم ما پسرا که همیشه کولی بدیم! میمونیم و زندگیمون رو میکنیم و با رفقا خوش میگذرونیم البته سالم :) بعد اگه حوصلمون سر رفت و سنمون از سه و پنج رد شد به شرایط و سی وی هاتون یه نگاهی میندازیم!! بله!

      • بدون نام

        الان خونه نمیخواین! روز بعد عقد که میخواین که! دیگه دمده شده این حرفا! دختر جماعت رو میخوای بشناسی باید بعد عقد بشناسی یا بعد یه رابطه‌ی آشنایی طولانی مدت! ازدواج شده کلاهبرداری. برا دخترا که دو سر برده. چ پسر خوب باشه چه بد میبرن! بد باشه مهریه و خوب باشه یه زندگی مجلل و شب و روز استراحت مطلق!! شما خونه پدر بمونید بهتره! زمانی که داشت بچه دار میشد باید به همچین چیزایی هم فکر میکرد. بله!

    • کیانا

      تو هر جامعه یه دستشویی لازم است .جامعه ما فساد داره غوغا میکنه ای کاش یه ذره مسئولین از خواب زمستونیشون بیان بیرون....

    • محسن

      لیلا خانم وقت کردی چند تا دیگه نوشابه واسه خودت بازکن. تو معلوم نیست اومدی نظر بدی یا از خودت تعریف کنی.

    • امیر

      نمیدونم چی بگم.همش شعار شعار شعار.این چیزا رو همه میدونن اما هیچکس کاری نمیکنه.داستان کار با در آمد مناسب که حقیقته.از اون طرف توقعات دختر و خانوادشه.مسئله مهریه که شری شده برای خودش.دوستی داشتم که سر 1000 سکه توافق کردن.یروز اومد گفت فلانی 200 سکه بهم تخفیف دادن.حالم گرفته شد از این دید خرید و فروشی که مردم دارن.از طرف دیگه خانواده ها بهم اعتماد ندارن.متاسفانه به علت بالا رفتن سن ازدواج غریزه جنسی تبدیل به عطش جنسی میشه و خیلی از جونا هوس رو با عشق اشتباه میگیرن.برای همین رفع عطش ازدواج میکنن بعد که آتیششون خوابید تازه میفهمن چه اشتباهی کردن.

    • arsh

      راجع به این موضوع بار ها و بار ها بحث شده و میشه اما هر بار بر میگردن سر خونه اول..تا وقتی که یک سری ذهن بسته و فاسد راس کار باشه همین اش و همین کاسه..وقتی یک نفر راجع به همه چیز نظر میده میشه همین ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج