جاباما
۷۹۹۷۵۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ردپای آلودگی هوا در تهران!

 پدیده آلودگی هوای تهران چندین سال است است که تهران را درگیر کرده و در چندین سال گذشته با ورود به فصل سرد و زمستان پایتخت نشینان را با معضل جدی رو به رو می‌کند.

خبرگزاری میزان: پدیده آلودگی هوای تهران چندین سال است است که تهران را درگیر کرده و در چندین سال گذشته با ورود به فصل سرد و زمستان پایتخت نشینان را با معضل جدی رو به رو می‌کند و با وجود تمام اقدامات انجام شده برای ورود این مهمان ناخوانده، با ورود به نیمه دوم سال باید باز هم شاهد هوای ناسالم در پایتخت بود.

مقایسه تعداد روز‌های سالم و ناسالم سال گذشته و امسال تاکنون نشان می‌دهد که امسال پایتخت ۳۲ روز هوای ناسالم داشته که به نسبت سال پیش که این عدد ۴۴ بوده است،

در زمینه روز‌های ناسالم کاهش را شاهد هستیم، اما به نظر می‌رسد نظر به اجرای طرح‌های متعدد برای جلوگیری از آلودگی هوا امسال دیگر یک ماه مانده به فصل زمستان شاهد هوای ناسالم در پایتخت نباشیم اما در روز‌های منتهی به آخرین ماه پاییز (هفته گذشته) دوباره رد پای آلودگی هوا به تهران باز شد به طوری که هوا در چند روز گذشته برای گروه های حساس ناسالم بود.

ردپای آلودگی هوا در تهران!

ردپای آلودگی هوا در تهران!

محمد رستگاری معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران درباره وضعیت و چگونگی عوامل آلاینده هوای پایتخت منابع متحرک را عامل ۸۰ درصد آلاینده‌های هوای تهران دانسته است و تصریح می کند: عوامل اقلیمی و میزان انتشار آلاینده‌ها در آلوده کردن هوای تهران تاثیرگذار هستند؛

بطوریکه ۸۰ درصد این آلودگی ناشی از منابع متحرک شامل خودرو‌ها و موتورسیلکت‌ها است و بخش کمی شامل هواپیما و راه‌آهن و ۲۰ درصد ناشی از منابع ساکن است. متاسفانه توپوگرافی تهران کار را برای کاهش میزان آلودگی هوا بسیار سخت می‌کند چرا که در شمال و شرق تهران کوه است و باد از سمت غرب می‌وزد و آلودگی را در شهر پراکنده می‌کند.

بنا بر این گزارش، گرچه شاخص کیفیت هوای پایتخت نظر به ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور و متاثر شدن هوا از آن، در حالی که در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۰۲ و ناسالم برای گروه‌های حساس بود،

اما امروز پنج شنبه اول آذر ۱۳۹۷ به عدد ۶۴ و وضعیت سالم برگشت اما نظر به در پیش بودن فصل زمستان و سکون هوا و پدیده وارونگی هوا به نظر می رسد باید طرح‌هایی که در این زمینه وجود دارند جدی تر دنبال شوند تا دوباره به وضعیت گذشته و تعطیلات زمستانی مدارس و مهد کودک‌ها جهت پشت سر گذاشتن آلودگی هوای تهران که گویی امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد! برنگردیم.

گزارش از زهرا قاسمی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج