اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۰۹۱۰۰
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

بانک‌های دولتی موافق کاهش نرخ بهره

رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی با بیان اینکه هنوز شورای پول و اعتبار دستور کاری برای تغییر نرخ سود تعیین نکرده است، گفت: بانکهای دولتی موافق کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی هستند.

خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی با بیان اینکه هنوز شورای پول و اعتبار دستور کاری برای تغییر نرخ سود تعیین نکرده است، گفت: بانکهای دولتی موافق کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی هستند.

محمدرضا حسین‌زاده در خصوص تغییر نرخ سود بانکی اظهار داشت: تا آنجا که اطلاع دارم تغییر نرخ سود بانکی فعلا مدنظر شورای پول و اعتبار نیست؛ هر چند ممکن است که بانک مرکزی برای این موضوع ملاحظاتی را مدنظر داشته باشد؛ اما آنچه که دورادور مطلع هستم، فعلا تغییر نرخ سود بانکی در دستور کار نیست.

رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی افزود: بر اساس اعلام رسمی شورای پول و اعتبار، همچنان نرخ سود بانکی برای سپرده‌ها ۱۵ درصد و برای تسهیلات ۱۸ درصد است که همین موضوع، ملاک عمل بانکهای دولتی قرار دارد.

وی تصریح کرد: بانکهای دولتی با افزایش سود بانکی موافق نیستند؛ چراکه این افزایش منجر به بالا رفتن نرخ سود تسهیلات نیز می‌شود که به همین دلیل، به نفع تولیدکنندگان و استفاده‌کنندگان از تسهیلات خرد بانکی نیست.

حسین‌زاده معتقد است که رابطه دو نرخ سود تسهیلات و سپرده باید معقول شود و برای سپرده‌گذاران نفع داشته باشد؛ ضمن اینکه به ضرر وام‌گیرندگان و استفاده‌کنندگان از تسهیلات بانکی هم نباشد؛ بنابراین باید خیلی مراقبت کرد که هر تصمیمی در حوزه نرخ سود، چه تبعات مثبت و منفی دارد؛ بر همین اساس است که برای تغییر در نرخ سود بانکی در شرایط کنونی، یک‌شبه نمی‌توان تصمیم گرفت و باید بررسی‌های اقتصادی کافی را در این زمینه صورت داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      باز سود بانکی رو دست بزنید پول بیاد سمت دلار و طلا

    • فرزند شهيد

      نرخ سود وام هاي بانكي بياريد پايين چرا فقط بلديد به مردم فشار بياريد لعنت خدا به مديران بي لياقت دولت بي وجود

    • فرزند شهيد

      نرخ سود وام هاي بانكي بياريد پايين چرا فقط بلديد به مردم فشار بياريد لعنت خدا به مديران بي لياقت دولت بي وجود

    • بدون نام

      جمع کنید

    • بدون نام

      کسی دیگه توی بانک پول نمیگذاره

    • بدون نام

      کسی دیگه توی بانک پول نمیگذاره

      پاسخ ها

      • حرف تو حرف

        بعضی از مردم پاداش بازنشتگی ویا ارثیه که به انها میرسه ووضع خوبی هم ندارند کمک خرجشان است اگر سود بانکی را کم کنید ان طبقه از مردم که کمم نیستند باید چکار کنند ؟

      • بدون نام

        وقتی سودپایین باشه کسی دیگه دربانک سپرده گذاری نمیکنه اگه مبلغ کمی داشت چندتاگاوبخره سال بعددوبرابرروشه واگه مبلغ زیادداشت زمین مسکونی بخره چهابرابرروشه

    • بدون نام

      جدی موافق دزدی های خودتون از ملت هستین ولی ها.نرخ سود وامها وکارمزد چی بره بالا لابد.بانکداری اسلامی در کشور اسلامی توسط انقلاب اسلامی

    • بی نام از اهواز

      در شرایط فعلی اصلا جایز نیست سود سپرده پایین بیاید.یکی از دلایلی که باعث شد قیمت ارز پایین بیاید تثبیت نرخ سود سپرده به 18 و 20 درصد بوده است.مطمئن باشید چنانچه سود سپرده پایین آورده شود مجددا نرخ ارز در کانال های بالاتر و بحرانی قرار خواهدگرفت.سود سپرده یک صنعت در این مملکت است نباید زیاد با آن بازی کرد.جهت توجه مجلس محترم نیز اعلام می شود اصلا وارد ریسک پایین کشیدن سود بانکی نشوید.قبلا این تجربه را اجرا کردید و با شکست سنگینی مواجه شدید.همینطور باقی بماند بهتر است.پایین کشیدن سود بانکی هیچ تاثیری در تولید ندارد.بلکه بحرانهلی جدیدی تولید میکند.متشکر.

    • بدون نام

      شما بارها تجربه کردید که کاهش نرخ سود، باعث همه قیمتها میشه! چرا باز هم بدنبال کاهش سود بانکی هستید؟!!! دیدین که کاهش نرخ سود، تاثیری در تولید نداشت و مردم پولشون رو برای خرید طلا و دلار و خودرو و خانه هزینه کردن و نه برای تولید!!! لطفا تجربیات تلخ رو دوباره تکرار نکنید و به مردم فشار نیارید! یادتون نره که به این مردم خیلی احتیاج دارید و به گفته خودتون، ولینعمت شما هستند!

    • احمد

      تورم 150 درصدی بعد 20 درصد فکر میکنید زیاده رو رو برم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیالتان راحت اگه سودبیادپایین بخدا پولمان برمی داریم

    • بدون نام

      واقعا وام که میدید سودش کم میکنید

    • ب

      واقعا. شما باز کم آوردین دنبال کاهش سود, هستین؟ الان نرخ تورم بالاتره یا سود, بانکی؟ میخوام صد, سال سیاه تولید کشور بهتر نشه, تازه دلار داره ثابت میشه. کمتر کرم بریزین

    • بدون نام

      ایشان تنها به نرخ سود و تسهیلات اشاره کرده است در صورتیکه نرخ سود بر اساس تورم محاسبه می شود

    • مهدی کریمی

      وقتی سود بیاد پایین مردم پولاشونو از بانک در میارن و باز میوفتن دنبال ارز و طلا و ...،یعنی اینو مسئولای نفهم نمیفهمن؟

    • بدون نام

      این بانک‌ها برای خودشان کت و شلوار می‌دوزند کدام وامی را برای گشایش گره مردم میدهند برو بانک اگرتونستی یه وام ۵میلیونی بگیری

    • بدون نام

      امریکا سلطان اقتصاد جهان داره برسی میکنه بهره سپرده رو بازم بالاتر بیاره اینا توچه فکرین لامصبا هرچی جاهل وبی سواد واحمق شده مدیرو وزیرو

    • بدون نام

      امریکا سلطان اقتصاد جهان داره برسی میکنه بهره سپرده رو بازم بالاتر بیاره اینا توچه فکرین لامصبا هرچی جاهل وبی سواد واحمق شده مدیرو وزیرو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج