۸۱۲۳۲۸
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز این کمیسیون برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، گفت که در این لایحه نرخ ارز برای کالاهای اساسی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان پیش بینی شده است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز این کمیسیون برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، گفت که در این لایحه نرخ ارز برای کالاهای اساسی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان پیش بینی شده است.

محمدمهدی مفتح با اشاره به نشست عصر امروز(سه‌شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه که با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونین وی برگزار شد، گفت: براساس گزارش ارائه شده بودجه سال آینده در ۲ سقف اعتباری تنظیم شده است، در سقف اول ۴۰۷ هزار میلیارد تومان دیده شده است و در صورتی که برخی از درآمدها حاصل شود این سقف به ۴۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می کند.

وی افزود: همچنین از نظر مصارف لایحه بودجه در سقف اول ۴۰۷ هزار میلیارد تومان، اعتبارات جاری در سال ۹۸ حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان دیده شده است، که نسبت به قانون بودجه سال ۹۷، بالغ بر ۹ درصد رشد دارد. علاوه بر این اعتبارات عمرانی ۶۲ هزار میلیارد تومان دیده شده که معادل قانون بودجه سال ۹۷ است و اعتبارات تملک دارایی مالی ۲۵ هزار میلیارد تومان است که ۱۸ درصد کمتر از قانون بودجه سال ۹۷ خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه گفت: اگر درآمدهای کشور افزایش یابد و به سقف دوم بودجه برسد، اعتبارات مالی از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان به ۳۵۱ هزارمیلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند، اعتبارات عمرانی از ۶۲ هزارمیلیارد تومان به ۶۳.۸ هزار میلیارد تومان داریم، تملک مالی دارایی از ۲۵ هزارمیلیارد تومان به ۳۲.۷ هزارمیلیاد تومان افزایش می‌یابد. این نکته حایز اهمیت است که این ارقام متناسب با افزایش بودجه تحقق می‌یابد اما سقف تحقق این ارقام است.

مفتح با اشاره به منابع درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ اضافه کرد: درآمدهای مالیاتی ۱۲۶.۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که این رقم در سال جاری ۱۱۴ هزار میلیارد تومان بوده، ۱۱ درصد رشد دارد به این معنا نیست ما مالیات اضافه‌تر می گیریم بلکه پایه مالیاتی رشد پیدا می‌کند، وقتی به طور مثال حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند طبیعتا درآمد مالیاتی به نسبت سال گذشته افزایش می‌یابد. همچنین برداشت از صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد پیش بینی شده و نرخ ارز برای کالاهای اساسی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده های کشاورزی در نظر گرفته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دلار 4200تومان فقط برای رانت خواریی وچپاول عده ای خاص میباشد که دراین دولت وتیم اقتصادی پست دارند وبه اسم کالاهای اساسی متاسفانه مشغول خوردن وچپاول بیت المال هستند وگرنه متاسفانه قبمت کالاهای اساسی امروز دراین اوضاع اسفناک اقتصادی وبا این وضعیت اشتغال وکسب کار دقیقا بیشتر از دلار بازار ازاد به مردم فروخت میشود ایکاش جناب اقای روحانی اگر خودش در کرات اسمانی زندگی میکند حداقل تا این حد با گفتن این دروغ به شعور ملت بزرگ ایران توهین نمیکرد امروز شما مردم عزیز دیدید که جناب روحانی دردفاع از عمل کرد دولتش در مورد تورم وگرانی وتولید اشتغال متاسفانه طبق معمول فقط گفتار درمانی کردودرمورد مشکلات موجود مقصر اصلی ترانپ وملت عزیز کشورمان را معرفی کردن واززمان شروع شدن مشکل را وخروج امریکا ازبرجام برد وگره زد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این کالاهای اساسی چی هستن با ارز دولتی که ما هیچوقت تو بازار نمیبینیمشون آها فهمیدم احتمالا خونه های لوکس وماشینای گرون قیمت و سفرهای لاکچری خارجی آقازاده هارو میگن

    • شهروند1

      چه فایده ارز4200 میگیرند وبا قیمت آزاد بمردم میفروشند این تاجران بی وجدان وبی شرف الان برنج پاکستانی با ارز دولتی باید 80 هزارتومان باشه در فروشگاهای زنجیره ای یا پیدا نمیشه واگرهم باشه 118 هزارتومان است

    • شهروند1

      مسئولین اخبار داغ شما را به وجدانتان قسم میدم لااقل انتقادهای بحق مردم را نشر بدهید

    • بدون نام

      کدوم 4200 ملت اینا عمرن ادم بشو نیستن انقلاب کردیم

    • بدون نام

      قدرت خرید این مردم و شرایط این کشور و تولید و اقتصاد و نیز وضعیت زندگی و بدبختی مردم و همچنین آسمان و زمین و هر چیزی که در مغز کوچک دلالان بتواند بگنجد دیگر توان و اجازه بالا رفتن ارز را نمیدهد بیخود دست و پا نزنید به سقف رسیده.چه دلال آزاد چه دولتی مطمئن باش تورم از این بالاتر برابر است با اضمحلال کلی.

    • بدون نام

      ملتو فدای خودتون نکنین متکی به شعار قدیمی نشوید نفتا بفروش همه نوع کالا مخصوصن لواز خانگی اینقدر وار کنید تا تولید کننده ایرانی به در ک واصل بشه تولید کنند اگه قیرت و شرف داشته باشه تولیدشا چند برابر میکنه با سود ده درصد تا همه استفاده کنن چون نمیکنه حقش مردنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج