۸۱۲۵۷۸
۷ نظر
۵۰۳۹
۷ نظر
۵۰۳۹
پ

بیانیه حوزه علمیه قم درباره سخنان رحیم پور ازغدی

شورای عالی حوزه علمیه قم در واکنش به سخنان رحیم پور ازغدی در نماز جمعه تهران بیانیه ای صادر کرد.

جماران: شورای عالی حوزه علمیه قم در واکنش به سخنان رحیم پور ازغدی در نماز جمعه تهران بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه شورای عالی حوزه های علمیه این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

حوزه و روحانیت در طول تاریخ پر افتخار خود همواره حافظ اسلام و ارزش‌های دینی، معنوی، اخلاقی و در کنار مردم و محرومان و مهد پیدایش و پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده و خواهد بود و در مسیر دفاع از اسلام عزیز و مردم شریف همواره خطرها و سختی‌ها را تحمّل نموده است و همچنان بر این عهد استوار خواهد بود؛ حوزه‌های علمیه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی برای پاسخ به نیازهای دنیای معاصر و نظام اسلامی گام‌های بلندی برداشته است.

از یکسو در قلمرو فقه معاصر و مسائل نوپدید، درس‌های خارج متعدد از سوی مراجع عظام و اساتید عالی‌مقام شکل گرفته است و نگارش صدها کتاب، مجله، مقالات و تحقیقات گسترده در این زمینه شاهد این رشد و تعالی است، از سوی دیگر در زمینه علوم عقلی و کلام، حوزه‌های علمیه تجربه گرانباری انباشته و در بررسی مسائل و پرسش‌های جدید و پاسخ‌گویی به نیازها، تولیدات انبوهی به وجود آورده است.

همین‌طور در عرصه قرآن و تفسیر و علوم قرآن، دستاوردهای عظیمی به جامعه علمی و نسل جدید تقدیم کرده است و در قلمرو علوم انسانی، اجتماعی و اسلامی گام‌های مهمی برداشته، چند هزار اثر در این زمینه تولید کرده است و تربیت خیل عظیم مُبلغّان و نیروهای شایسته برای تأمین نیاز فرهنگی و دینی جامعه اسلامی و عرصه بین‌الملل و نیز نهادهای گوناگون نظام اسلامی برگی دیگر از این کتاب قطور است، و به فضل الهی این مسیر را با هوشمندی و قوّت ادامه خواهد داد.

نهاد مرجعیت، رکن استوار حوزه‌های علمیه و تکیه‌گاه همة این تحولات است و این نهاد الهی همواره در کنار ملّت شریف و غمخوار محرومان و مستضعفان بوده است و امام راحل(قدّس‌سرّه) و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بر عظمت و اهمیّت این نهاد عظیم تأکید داشته‌اند و اینک وظیفه همه حوزویان و نخبگان و عموم جامعه، صیانت از این جایگاه رفیع است.

آنچه برشمرده شد، برخی از برکات مراجع عظام و حوزه‌های علمیه است و البته این همه به معنای نادیده گرفتن برخی از کاستی‌ها یا چشم پوشیدن از نقد‌ها نیست، چرا که حوزه‌های علمیه مهد نقد و مباحثه و پرسش و پاسخ و گفت وگوی علمی بوده است و اکنون نیز شنوای نقد ناصحان است، اما در برابر برخی از نسبت‌ها و گفته‌های بی‌مبنای اخیر باید تصریح نماییم که هویت و منطق حوزه‌های علمیه هیچ نسبتی با سکولاریزم و بی تفاوتی در برابر نیازهای جامعه و نظام ندارد و برخی از این سخنان ناشی از عدم اطلاع کافی از تحولات و دستاوردهای حوزه‌های علمیه است و تضعیف منزلت والای مرجعیت پسندیده نیست.

شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن حمایت از مقام والای مرجعیت و استقبال از گفتگو و نقد سازنده،‌ دفاع و صیانت از نهاد‌های تاریخ‌ساز حوزه علمیه و مراجع عظیم‌الشأن و رهبر معظم انقلاب اسلامی(دامت برکاتهم) را وظیفه خود می‌داند و همه نخبگان و مردم و مسئولان را به رعایت رهنمودها و نصایح آنان فرا می‌خواند.

والسّلامُ علیکُم‌ و رحمةالله.

شورای عالی حوزه‌های علمیه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امثال ازغدی باید تو راس این نظام باشن تا مملکت بره به سمت جلو....
      حیف

    • بدون نام

      بابا حوزه علمیه قم حوزه علمیه است علمیه علمیه علمیه

    • بدون نام

      با توجه به نصایح دلسوزانه اقای رحیم پور بایستی واقع بینانه بامسایل برخورد کرد .احساس می شود درحال حاضر روحانیت به یک ارزیابی عملکرد در همه زمینه ها نیاز دارد .ما نباید هر نقد دلسوزانه را رد کنیم ..مثلا چرا جوانهای ما رغبتی به نماز جمعه نشان نمی دهند ...وسوالات متعدد دیگر .......

    • بدون نام

      درود وسلام به استاد ازغدی مالک اشتر زمانه چرا آقایان حوزه حالا که تیغ تیز انتقادات به حق مردم که از لسان استاد ازغدی جاری است مقابل این عدالتخواهی ایستاده اند. چرا روحانیون سلاح مبارزه با اشرافی گری و تهاجم فرهنگی و ضدیت با دین و اعتقادات و آرمان‌های امام ورهبری و انقلاب بر دوش نمی‌گیرند

      پاسخ ها

      • hassan.h

        غلو نفرمائید رحیم پور ازغدی خوبست و با سواد ولی فکر کنید چی دارید می گید
        آری حوزه علمیه باید در فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیشقدم شود

      • ناشناس

        خود ازغدی یکی به میخ میزنه یکی به نعل تکلیفش با خودش معلوم نیس مصادیق حرفاش همه حکومته اخرش میگه مردم باید این حرفا دیگه چیه مالک اشتر زمانه........

    • بدون نام

      حرف حق تلخ است,

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج