adexo3
۸۱۲۶۰۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

جزئیات سومین مرحله عرضه نفت خام در بورس

بیش از یک ماه از آخرین عرضه نفت خام در بورس که در دو مرحله صورت گرفت، می‌گذرد و آخرین اخبار حاکی است که احتمالا هفته آینده بورس برای بار سوم، میزبان نفت خام می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: بیش از یک ماه از آخرین عرضه نفت خام در بورس که در دو مرحله صورت گرفت، می‌گذرد و آخرین اخبار حاکی است که احتمالا هفته آینده بورس برای بار سوم، میزبان نفت خام می‌شود.

ششم آبان‌ماه امسال، برای نخستین بار یک میلیون بشکه نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد که درنهایت سه خریدار ۲۸۰ هزار بشکه نفت به قیمت هر بشکه ۷۴ دلار و ۸۵ سنت را معامله کردند.

دومین عرضه اما در بیستم آبان‌ماه صورت گرفت و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام سبک ایران، به قیمت هر بشکه ۶۴.۹۷ دلار به فروش رسید .اتفاقی که پای بخش خصوصی را به فروش نفت باز کرد و نفتی‌ها رضایت خود را از این اتفاق ابراز و اعلام کردند که این فرآیند ادامه‌دار خواهد بود. از سوی دیگر بورسی‌ها نیز اعلام کردند این عرضه‌ها به‌طور منظم انجام می‌شود که با این کار بخش خصوصی بتواند وارد معاملات نفت خام شود.

در این راستا، حدود ۱۰ روز پیش، شاپور محمدی - رئیس سازمان بورس اوراق بهادار - درباره احتمال عرضه مجدد نفت در بورس انرژی اعلام کرد که "با وزارت نفت در این مورد وارد مذاکره شده‌ایم که نفت به صورت کاملا ریالی در بورس عرضه شود. هر زمان که وزارت نفت بگوید ما آماده عرضه نفت در بورس هستیم".

محمدی درحالی از احتمال عرضه نفت خام در بورس خبر داد که امروز وزیر نفت، با بیان این‌که شاید هفته آینده عرضه مرحله سوم نفت در بورس رخ دهد، به خانه ملت گفته است: خریداران نفت در بورس توانسته‌اند طلای سیاه را صادر کنند و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

بیژن زنگنه با اشاره به فروش دو مرحله‌ای نفت در بورس، گفت: گزارش این دو مرحله فروش به شورای عالی اقتصادی قوای سه‌گانه ارائه و مجوز جدید از سران سه قوه برای مرحله جدید فروش نفت در بورس اخذ شد.

وزیر نفت هم‌چنین با بیان این‌که به زودی اطلاعیه‌ای درباره مرحله سوم فروش نفت در بورس صادر می‌شود که شاید هفته آینده این عرضه رخ دهد، افزود: در این راستا مجوز لازم از سران سه قوه اخذ شده که ۳ میلیون بشکه نفت در بورس به‌صورت ۱۰۰ درصد ریالی با ارز سنا به فروش برسد. اگر فردی به خرید ارزی نفت در بورس تمایل داشت نفت به صورت ارزی به این شخص ارائه و اگر فردی به خرید ریالی نفت تمایل داشت عرضه به صورت ریالی انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودشون به خودشون میفروشند و اون شخص سوم به خارجیا میفروشه!
      بعد پول نفت، میشه شمش طلا و دلار که با کانتینر مرزترکیه گرفته میشه ، ترکیه طلا ودلارو ضبط میکنه وارد بانکش میکنه و هیچوقت اسمی از صادرکننده برده نمیشه!!
      یا
      بعداز ۴ سال ، یکی مثل بابک زنجانی رو میگیرند و دادگاهی میکنن!

      شیرتوشیری این مملکت !!
      بیخود نیست خیلی ها از تحریم شدن خوشحال میشن و تو دلشون قند آب میشه!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج