۸۱۲۸۹۶
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

هوای اصفهان در وضعیت قرمز قرار گرفت

هوای شهر اصفهان که نخستین روز این هفته مصادف با اول دی ماه را با هوای سالم آغاز کرده بود و روز یکشنبه هم وضعیت سالمی داشت، از امروز صبح با میانگین شاخص کیفی ۱۵۶ در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد.

خبرگزاری فارس: هوای شهر اصفهان که نخستین روز این هفته مصادف با اول دی ماه را با وضعیتی سالم آغاز کرده بود و روز یکشنبه هم هوای سالمی داشت، از امروز صبح در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد.

روز اول و دوم دی ماه میانگین شاخص کیفی هوا با عدد ۵۶ و ۸۳ در محدوده هوای سالم قرار داشت و از روز سوم وارد محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس شد و به طور متوالی ۳ روز را با هوای ناسالم سپری کرد که میانگین شاخص کیفی هوا در این روزها ۱۱۴، ۱۰۱ و ۱۳۸ بود، اما امروز با میانگین شاخص کیفی ۱۵۶ وضعیت قرمز را تجربه می‌کند.

بزرگراه خرازی با شاخص ۱۶۵ آلوده‌ترین ایستگاه شهر اصفهان است، خیابان پروین که روز گذشته هم وضعیت قرمز داشت امروز شاخص ۱۵۶ را تجربه می‌کند، میدان احمدآباد و چهارباغ خواجو با شاخص ۱۵۵ و خیابان دانشگاه با شاخص ۱۵۲ نیز همگی در وضعیت قرمز قرار دارند.

اما وضعیت کیفی هوا در شهرستان‌های استان نیز کم از کلان شهر اصفهان ندارد و هوا در ۳ شهرستان نجف‌آباد با شاخص ۱۳۳، شاهین‌شهر با شاخص ۱۰۶ و مبارکه با شاخص ۱۰۲ در وضعیت نارنجی قرار دارد و فقط کاشان با شاخص ۷۵ هوای سالم را تجربه می‌کند.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نشان می‌دهد.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الودگی مال تجمع کارخانجات صنعتی هست که همه در استان هستند پخش کنید بین استانها الودگی برطرف میشود یا ژیان و دوچرخه را احیا کنند الودگی برطرف میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج