adexo3
۸۲۹۸۵۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

اصفهان در وضعیت سالم قرار گرفت

شهر اصفهان که پایان هفته گذشته را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گذرانده بود از بعدازظهر روز جمعه دوباره به وضعیت هوای سالم رسید.

خبرگزاری فارس: شهر اصفهان که پایان هفته گذشته را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گذرانده بود از بعد از ظهر روز جمعه با آغاز فعالیت سامانه وارد شده به اصفهان، دوباره به وضعیت هوای سالم رسید و امروز نیز در محدوده هوای سالم به سر می‌برد؛ البته در جدول ارائه شده در سایت اداره کل هواشناسی استان اصفهان وضعیت کیفیت هوای روزهای جمعه و شنبه مشخص نشده است.

بر اساس نقشه تعیین شاخص کیفیت هوای اصفهان، در بین ایستگاه‌های پایش کیفی هوای شهر اصفهان طی ۱۲ ساعت گذشته با تأکید بر ۵ ساعت اخیر( شاخص هم اکنون)، ایستگاه خیابان پروین با شاخص ۴۷ پاک‌ترین ایستگاه و در محدوده هوای پاک است و پس از آن به ترتیب ایستگاه‌های چهارباغ خواجو با شاخص ۵۵، میدان احمدآباد با شاخص ۷۱، خیابان رودکی با شاخص ۷۲ و خیابان استانداری با شاخص ۸۰ در محدوده هوای سالم قرار دارند و برای ایستگاه بزرگراه خرازی شاخصی ثبت نشده است.

اصفهان در وضعیت سالم قرار گرفت

در بین شهرستان‌های استان نیز طی 12 ساعت گذشته با تأکید بر 5 ساعت اخیر( شاخص هم اکنون)، شهرستان سجزی با شاخص 43 و شهرستان شاهین‌شهر با شاخص 47 پاک‌ترین شهرستان‌های استان و در محدوده هوای پاک هستند و پس از آن‌ها به ترتیب شهرستان‌های زرین‌شهر با شاخص 64 و مبارکه با شاخص 73 در محدوده هوای سالم و شهرستان کاشان با شاخص 155 در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارند.

اصفهان در وضعیت سالم قرار گرفت

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نشان می‌دهد.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدارو شکر بچه های تهران اصیل اصفهان و دوست دارند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج