اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۱۵۳۶
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

یارانه ۶۰۰ میلیونی برای یک روزنامه!

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه قطعا نگاه اقتصادی به فعالیت‌های فرهنگی نشان‌دهنده عقب ماندگی مدیران رسانه‌ای کشور است، گفت: روزنامه "خبر جنوب" برای ۶ ماه حدود ۶۴۰ میلیون تومان یارانه دریافت کرده است. ظاهرا روزنامه‌ای که با دولت همراه باشد، مورد توجه است. قطعا به این موضوع رسیدگی می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نمایندگان مجلس قطعا به موضوع نحوه اختصاص یارانه به روزنامه‌ها ورود می‌کنند. وزارت ارشاد برای اختصاص یارانه بیشتر روزنامه‌های منتقد را مورد توجه قرار می‌دهد

بیژن نوباوه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از نحوه اختصاص یارانه به روزنامه‌های کشور در لایحه بودجه سال آینده، گفت: متأسفانه وزارت ارشاد در سال جاری برای اختصاص یارانه به روزنامه‌ها الگوی مناسبی را در نظر نگرفته است.

وی افزود: متاسفانه وزارت ارشاد برای اختصاص یارانه به روزنامه‌ها میزان وزن یک روزنامه را مبنا قرار داده است. با توجه به این اقدام وزارت ارشاد، قطعا برخی روزنامه‌ها مانند جام‌جم و همشهری از میزان یارانه بالاتری در قیاس با روزنامه‌های کم وزن‌تر برخوردار می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه قطعا نگاه اقتصادی به فعالیت‌های فرهنگی نشان‌دهنده عقب ماندگی مدیران رسانه‌ای کشور است، تأکید کرد: روزنامه "خبر جنوب" برای ۶ ماه حدود ۶۴۰ میلیون تومان یارانه دریافت کرده است. ظاهرا روزنامه‌ای که با دولت همراه باشد، مورد توجه است. قطعا به این موضوع رسیدگی می‌شود.

نوباوه با اشاره به اینکه به "جنتی" وزیر ارشاد و "انتظامی" معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تذکر داده‌ایم، افزود: هیئت مدیره "خبر آنلاین"، روزنامه‌های"خبر ورزشی" و "خبر" که قرار است منتشر شود، دارای هیات مدیره‌ای نزدیک به برخی آقایان هستند که باید مسئولان در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد برای اختصاص یارانه بیشتر روزنامه‌های منتقد را مورد توجه قرار می‌دهد، گفت: متاسفأنه در این حوزه نگاهی به مقوله کارآفرینی نشده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، تأکید کرد: نمایندگان مجلس قطعا به موضوع نحوه اختصاص یارانه به روزنامه‌ها ورود می‌کنند. تا آنجایی که ما می‌دانیم، جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکرات را به مدیران مربوطه برای اصلاح نواقص داده، اما اگر اقدامی در این حوزه صورت نگیرد، قطعا نمایندگان در بودجه سال ۹۳ این موضوعات را مورد توجه قرار می‌دهند.

نوباوه در پایان با اشاره به برگزاری نشست مشترک با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، خاطرنشان کرد: نمایندگان در آن نشست تذکراتی را به وی دادند، از این رو قطعا مسئولان مربوطه در پرداخت یارانه مطبوعات و روزنامه‌ها باید مساوات را رعایت کنند، در غیر این صورت نمایندگان از ابزارهای قانونی برای حل این مشکل استفاده می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانیال

      تو رو خدا کیهان چقدره ؟؟؟
      لطفا
      لطفا
      لطفا
      لطفا
      لطفا
      لطفا

    • من دیگه رفتم

      فکر کنم کیهان و (اطلاعات یا جمهوری اسلامی) حسابشون با بقیه روزنامه ها جداست

    • پوری

      احتمالا کیهان و .... 600 میلیارد توان میگیرند شایدم بیشتر !!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج