adexo3
۸۱۹۹۴۱
۱۷ نظر
۵۰۰۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
پ

کدام بازار یک ساله ۲۷۰ درصد سود داد؟

رشد قیمت ها از آبان سال گذشته تا آذر ماه امسال بسیار زیاد بوده به طوری که در همین بازه سکه ۲۷۰ درصد، طلا ۲۵۶ درصد، ارز ۲۲۰ درصد، مسکن ۹۲ درصد، خودرو ۶۰ درصد رشد داشته اند.

تسنیم نوشت: رشد قیمت ها از آبان سال گذشته تا آذر ماه امسال بسیار زیاد بوده به طوری که در همین بازه سکه ۲۷۰ درصد، طلا ۲۵۶ درصد، ارز ۲۲۰ درصد، مسکن ۹۲ درصد، خودرو ۶۰ درصد رشد داشته اند.

احمد قدسی کارشناس اقتصادی شب گذشته با حضور در برنامه پایش و در مورد تحلیل بازارها گفت: در یک سال اخیر شاهد افزایش قیمت های سنگینی در بازارهای مختلف بودیم، رشد قیمت ها از آبان سال گذشته تا آذر ماه امسال بسیار زیاد بوده به طوری که در همین بازه سکه ۲۷۰ درصد، طلا ۲۵۶ درصد، ارز ۲۲۰ درصد، مسکن ۹۲ درصد، خودرو ۶۰ درصد رشد داشته اند.

این کارشناس اقتصادی افزود: بر اساس آمار بانک مرکزی نیز تورم عمومی در این مدت ۳۴ درصد رشد داشته است. بررسی قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار در یک سال اخیر نشان می دهد از دی ماه ۹۶ هر گرم طلا از ۱۴۰ هزار تومان اکنون به ۳۵۷ هزار تومان رسیده است، در بیست روز اخیر نیز شاهد افزایش ۵۷ هزار تومانی هر گرم طلا بوده ایم که ناشی از رشد قیمت جهانی طلا و ارز بوده است.

قدسی افزود: متوسط رشد سالانه قیمت خودروهای داخلی در بازار ۱۰۰ درصد بوده است، این رشد در کارخانه بین ۳۰ تا ۹۰ درصد بوده ، یعنی قیمت کارخانه خودروهای داخلی این مقدار افزایش پیدا کرده است. در پیش امروز هم فکر نمی کنم که تاثیری بر بازار داشته باشد چونکه قرار است فقط ۱۰۰ خودرو به صورت قطعی به فروش برسد و مابقی خودروها بصورت پیش فروش خواهد بود.

وی تصریح کرد: قیمت هر متر مربع مسکن در تهران آذر ماه سال گذشته ۵ میلیون بوده که اکنون به ۹.۵ میلیون تومان رسیده این در حالی است که در شش ماه گذشته تعداد معاملات مسکن از ۳۶ هزار و ۶۴۷ معامله به ۱۹ هزار و ۴۵۸ معامله رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه مردم طلا ندارند همه مردم مسکن ندارند همه مردم خیلی چیزها ندارند و لیکن هزینه های 300درصدی از آبان پارسال دارند ...

    • بدون نام

      این سوالی است که باید دولت محترم جواب بده

    • بدون نام

      اگه مثل کشورهای پیشرفته مالیات برعایدی سرمایه اجرامی شد .هیچی گرون نمی شد.فکرکنم منافع کثیف بعضی هاایجاب می کنه که اجرانشه.

    • بدون نام

      یعنی کثیف‌ترین اقتصاد را در سال ۹۷ تجربه کردیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نجس تراز ۹۷سال ۹۸

    • محمد

      خدا لعنت کنه دولت ظالم و خیانت کار ما رو که با بالا بردن قیمت طلا و دلار زندگی مردم رو به لجن کشید تا سرمایه از دست رفته بانک مرکزی خودشو جبران کرد
      لطفا بذارید پست منو که مردم بدونن چقدر ما مردم بدبختی هستیم

    • رضا

      همه بارگرانی روی دوش حقوق بگیران بدبخت است .چون وقتی اجناس وخدمات گران میشودهمه به تناسب گرانی اجناس وخدمات خودراگران میکنندولی این حقوق بگیربیچاره است که هرروزسفره اش کوچکتروجیبش خالی ترمیشود.دولت برای کمبودبودجه دست توی جیب مردم میکند .خداازتون نگذره ..به حق پنج تن ...

    • محمد

      ماشین خارجی با تعرفه بالای 300درصد رفته

    • رسولی

      دولت تدبیر وامید و *#* یعنی همین خلایق انچه لایق%

    • بدون نام

      بهترین دولت و اقتصاد رو داریم علی برکت الله
      این ملت چون قدر دکتر رو نفهمیدن باید بدتر از اینا سرشون بیاد
      دکتر محمودم را آرزوست

    • علی

      سکه ۲۷۰ درصد، طلا ۲۵۶ درصد، ارز ۲۲۰ درصد، مسکن ۹۲ درصد، خودرو ۶۰ درصد رشد داشته اند.
      بر اساس آمار بانک مرکزی نیز تورم عمومی در این مدت ۳۴ درصد رشد داشته است .!!!!!!!!!!!! چطور ایطور شد؟؟؟؟؟

    • کارگر

      دولت تدبیر ، قبل از بیرون رفتن آمریکا از برجام حظّ وافری برد و از ناتوانی در کنترل بازار و کمبود ارز و سایر گرانی ها وبالا رفتن دلار ، برای خود قبایی شایسته بر تن کرد و کسری بودجه را جبران کرد .حالا من کارگر که چهار ماهم هست که بیکار هم شدم باید با گرونی دست و پنجه نرم کنم . طلا و مسکن و خودرو کجا بود ؟؟؟من که ندارم

    • کامران

      ۹۰٪گرانی داخلی است و۱۰٪مربوط به ترامپ است اسمش بهتر بود بگویند تبخیر امید!؟

    • بدون نام

      بازا کفن درست کردن این روزها از بس مردم خوش هستند بهشون شوک وارد میشه می میرند

    • بدون نام

      تو هم مثل چوپان دروغگویی افرایش قیمتها امثال درماه اردیبهشت به بعد افزایش داشته ماه تا این ماه هیچ مشکل افزایش نداشتیم.بعضی از این دلواپسان و مخالفان برجام که گفتن تحریم هیچ اثری ندارد خیلی خیلی دروغگو هستند ار تحریم شروع شد .البته سود این نوع افراد بیخاصیت در تحریم است که ما را به نابودی کشانده است خدا ازتان نگذاردآن دنیا اه ابن مردم فقیر و بدبخت گرفتارتان کند.

    • بدون نام

      بعدیه سری احمق ساده ازمجریان وهنرمندان ملوچک وپولکی خاین ومسولین ایران باغرب واروپامقایسه میکنن اخه کجاش میخوراقتصادواجتماعی رفاه زیادش برنامه ریزی مفید...وبرای هرخرابکاری غرب اروپارومثال میزنن ومقایسه میکنن به نفع خودشون باعوام فریبی

    • بدون نام

      اکثر مردم فهيم ما دو مثقال طلا دارن خودرو دارن اسمش خودرو هستش جاداره هزار برابر دیگه گرون بشه نميدونين چقد حال ميکنن خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج