۸۲۰۰۶۲
۲۹ نظر
۵۰۱۰
۲۹ نظر
۵۰۱۰
پ

قاچاق دام زنده ۴.۵ برابر شد

یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به رشد۴.۵ برابری قاچاق دام زنده تاکید کرد: وزارتخانه‌ مرتبط با این موضوع با پنج معاونت تا به حال برای بررسی این موضوع دور هم جمع نشدند.

خبرگزاری ایلنا: یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به رشد۴.۵ برابری قاچاق دام زنده تاکید کرد: وزارتخانه‌ مرتبط با این موضوع با پنج معاونت تا به حال برای بررسی این موضوع دور هم جمع نشدند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا در تشریح جزییات این خبر گفت: میزان قاچاق دام در هشت ماهه سال ۹۶ به میزان ۱۶۶ هزار و ۳۹۴ راس بود که این میزان در هشت ماهه ابتدایی سال ۹۷ با رشد ۴.۵ برابری مواجه شده و به میزان ۹۲۶ هزار و ۴۷۷ راس دام رسیده است.

وی ادامه داد: قبلاً قاچاق دام به صورت ورودی بود و لحاظ نشدن ضوابط بهداشتی دام مورد توجه قرار می‌گرفت. این در حالیست که حالا شرایط عوض شده و دام جزو کالاهای مشمول قاچاق خروجی شده است.

مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه هم‌‌اکنون بیشترین قاچاق دام به کشورهای همسایه از جمله عراق صورت می‌گیرد، به پیچیدگی‌های تثبیت دام قاچاق اشاره کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال صاحب دام آن را به لب مرز برده و رها می‌کند و این دام به آن سوی مرز می‌رود. حالا چه کسی باید دستگیر شود؟ و چه ضابطه‌ای باید در این خصوص اعمال شود؟

دهقانی‌نیا افزود: از سوی دیگر دلالان وارد کار می‌شوند و با عشایر ارتباط گرفته و آن‌ها را وسوسه به پرداخت بهایی گزاف می‌کنند. در این حالت نیز عشایر مسیر خود را طی کرده و دام را در جایی رها کرده و باقی ماجرا را به دلال محول می‌کند که تمام این‌ها پیچیدگی‌های مقابله با قاچاق دام را مشخص می‌کند.

وی اضافه کرد: تمام این مشکلات به دلیل بی‌‌‌هویتی دام عشایر است که باید مسیرهای کوچ آنها مشخص و از سوی دیگر دامشان نیز هویت‌‌دار شود.

مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در همین راستا نیز کارگروهی در معاونت پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا تشکیل و همه دستگاه‌های ذیربط ضمن حضور در این کارگروه تمام جوانب مبارزه با قاچاق دام را بررسی کردند.

وی افزود: یکی از وزارتخانه‌های مرتبط با این موضوع با پنج معاونت و ادارات کل، تا به حال برای بررسی آن دور هم جمع نشده بودند که این کارگروه همه این ارکان را گردهم آورد. ماحصل این نشست تصویب شیوه‌‌نامه ضوابط خرید و فروش و حمل و نگهداری دام شد که این شیوه‌‌نامه برای ابلاغ به وزیر کشور ارسال شد.

مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: بر اساس این شیوه‌‌نامه از این به بعد تنها دامی می‌تواند خرید و فروش شود که دارای پلاک هویت باشد که این پلاک هویت باید از سامانه هویت وزارت جهاد برای تمامی دام‌ها تهیه شود.

دهقانی‌نیا ادامه داد: این پلاک شناسه‌ای ۱۵ رقمی و قابل رویت است که روی گوش دام نصب می‌شود و همه دام‌ها باید این پلاک را داشته باشند و صاحب دام با مراجعه به پنجره واحد کشاورزی باید ضمن ثبت دام خود این پلاک را نیز ثبت کند که دامدار برای دامی که تازه متولد می‌شود ۵ روز فرصت دارد که این پلاک هویتی را دریافت کند.

وی افزود: از این پس خرید و فروش دام نیز در سامانه وزارت جهاد ثبت می‌شود و بدون انجام این روند خرید و فروش دام غیر قانونی است.

مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به ضوابط حمل و نقل دام‌ها اضافه کرد: براساس شیوه‌‌نامه جدید حمل دام تنها از جانب شرکت‌های حمل و نقل که حامل گواهی بارنامه از سامانه برخط سازمان راهداری هستند، مجاز است و برای این کار نیز شرکت حمل و نقل باید استعلام گواهی بهداشتی و حمل دام را از پنجره واحد جهاد کشاورزی انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      پیگیری بشه یا آقازاده اند یا فامیلای مسئولان

      پاسخ ها

      • مملی

        کار خودشونه آمارشم دارن

    • بدون نام

      بی لیاقترین وزیر کابینه روحانی همین وزیر کشاورزی است نمیدونم چرا مجلس هیچ کاری نمیکنه

    • بدون نام

      به هیچ کس مربوط نیست که ما دامداران دامهایمان را چطور میفروشیم.اگه راست مگیه این دولت بره جلوی دزدی هاشو بگیره. همه چیز تو ایران گران شده وفقط گوشت نشه؟ اگه راست میگه دامداران رو حمایت بکنه بعد بیاد رئیس بازی در بیاره سرمون..گیر دادن به گوشت قرمز گرون شده پس بقیه چیزها که گرون شدن چی؟جلو گرانی ماشین بگیره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام ،اخر به شما از این افزایش قیمت جی میرسه همش گیر دلال میاد بعد شما از گرونی گوشت خوشحالی ،متاسفم برای تفکر جنابعالی

      • بدون نام

        اگر به شما خوراک دام داده نشه باز هم همین حرف رو میزنی؟؟؟ جای دولت بودم امثال تورو شناسایی میکردم و میگفتم به ما هم ربط نداره دامهاتون رو چطور سیر میکنید.

      • بدون نام

        چ ربطی به تفکر من داره. یعنی چی مث این میمونه حرف شما به طلا فروش بگی طلا گرون بشه تو چ سودی میرسه. یا به ماشین فروش بگی ماشین گرون بشه به تو چ

      • بدون نام

        تو مثلا چی فکر کردی؟دولت داره خوراک دام عشایر آماده میکنه؟تقصیرت نیست شما چ میدونید از بدبختی عشایر

    • بدون نام

      به داد عشایر برسید.هیچ کمکی به قشر عشایر نمیشه فریادددددددد.فقط هر کمکی باشه مال کمیته وبهزیستی هستش. عدالتتتتتت کجاست. آهای آقای دهقان نژاد اول به داد عشایر برسید بعد نقشه بکشیدفریاددددددد عشایر بدبختن

    • بدون نام

      خب برای گوسفندان هم کارت سوخت درست کنید تاازقاچاق اونا جلوگیری بشه

    • بدون نام

      یه باره برا کوسفند و شتر و گاو و.. شناسنامه و کارت ملی. پاسپرت بدین از اونام عوارض خروج 400 تومنی بگیرن تا یه چیزی دستتونو بگیره.برادر جان با این کارا نمیشه خودتونو اصلاح کنین

    • بدون نام

      جای خیلی تاسف واسه یه مملکته که قشنگ آمار قاچاقو میدونن ولی جلوشو نمیگیرن ...

    • اریایی

      یعنی اینقدر مسعولان بی عرضه هستن که نمیتونن جلوی قاچاق دامو بگیرن ...شما ک خیلی شعار می‌دین در همه عرصه های کشور موفق بودین

    • بدون نام

      شما ها که نمی تونیدجلوی خروج غیرقانونی و قاچاق دام رابگیریدچه انتظاری دیگری ازشما هاست که جلوی ورودموادمخدروخانمانسوزبه داخل کشوررابگیرید....دروغگوها
      .

      پاسخ ها

      • وانک علا خلق عظیم

        عمو وزیر کشاورزی گران گران نکن شما کی آمدی کمکی علوفه وام به این دامداران بدبخت تواین سالهای خشکسالی باهزار بدبختی دارو علوفه گوسفند فراهم میکردن باقیمت های باورنکردنی الان آمده آمار دقیق هم میگیره از قاچاق پس چرا آمار دقیق از دامداران ندارید بیسوادها وکمکی به زحمتکشان بدهید که گوشت مایحتاج کشور فراهم کنند ماهم وزیر داریم فقط آمار قاچاق وقبمت دانه مرغی داره علی برکه الله

    • بدون نام

      آخه چرادام صادرمیکنیدکه بعدمجبوربشین لاشه گوسفندباهواپیماواردکنید؟آخه مگه اختلاف قیمت دلاری چقدرارزش داره ؟به قیمت چندتاهواپیماوخلبان می ارزه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چونکه یکبار پول صادرات به جیب دلالها میره و یکبار هم پول واردات
        دولت دلال پرور

    • بدون نام

      .. يعنى يکى نيست جلوشونوبگيره مگراينکه کارخودشون باشه

    • بدون نام

      قاچاق آدمهایی که می خوان از کشور فرار کنند چند برابر شده است؟

    • حامی

      اگر دام های بلا صاحب که در مرز رها می‌شوند جمع آوری و ذبح شده به دست مردم برسه دیگه اون دامدار بی شرف و بی‌غیرت نمیره کالای ضروری ملت را به خارجی بفروشه
      البته عراقی های زخم خورده با تعصب جاهلانه خود از مردم ما انتقام میگیرن و فکر میکنند عامل جنگ و خشونت در کشورشان ما بودیم ولی به خون های جوانا ن ملکه در آن کشور ریخته شد اهمیتی نمی دهند

    • همراه

      آیا دستهای بیگانه در کارند ؟

    • کامران

      این مسئولان بی عرضه وپلیس راه چطور ماشین های دام ازجلوشان رد می شوند ونمی بینند!؟هرکی باج می گیره اعدام کنید.
      وقتی دولت جلو گاو وگوسفند رانمی توانه بگیره!جلوی الاغی مثل ترامپ می خواهدبگیره!!!!!؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خاک بر سر این ملت نفهم دولت داخلی گران میکنه که خودش از خارج بیاره بامردم معامله کنه داخلی برده با همین سیاست ها بالا که توان خرید نداشته باشیم یخ زده خارجی که سگ نمیخوره مابخریم کیلوی 20 تومان ارزونتر علی برکت الله

    • بدون نام

      پس مسولین دولت اصلاحات چکاره اند ؟؟؟؟؟؟؟. چرا جلو قاچاق دام را نمی گیرند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      دم مرزبان هامون گرم که اینهمه قاچاق رونمیبینن ولی امارشون رودارن

    • بدون نام

      اگه بخاند جلوش را می گیرند اگه

    • بدون نام

      ایناخودشون،نمیخان،کاربکنن،وگرنه،جلوی قاچاق روگرفتن،کاری،نداره،واسشون

    • رضا

      جالبه شما یک ادم زنده رو نمیتونی به راحتی از مرز رد کنی بعد هزاران حیوان دسته دسته از مرز رد میشن
      ...
      ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج