جاباما
۸۲۵۴۲۷
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

بحث فیلترینگ اینستاگرام را چه کسی مطرح کرد؟

«تلگرام باید فیلتر شود» «تلگرام و اینستاگرام به زودی فیلتر می‌شوند» « با کسانی که در تلگرام کانال ایجاد کنند، برخورد می‌کنیم» «معصیت فروپاشی خانواده‌ها به گردن مسئولی است که فیلترینگ انجام نمی‌دهد» این‌ها بخش کوچکی از اظهار نظرهای مختلفی است که در مدت اخیر درباره فیلترینگ مطرح شده است.

رویداد ۲۴: «تلگرام باید فیلتر شود» «تلگرام و اینستاگرام به زودی فیلتر می‌شوند» « با کسانی که در تلگرام کانال ایجاد کنند، برخورد می‌کنیم» «معصیت فروپاشی خانواده‌ها به گردن مسئولی است که فیلترینگ انجام نمی‌دهد» این‌ها بخش کوچکی از اظهار نظرهای مختلفی است که در مدت اخیر درباره فیلترینگ مطرح شده است.

کریمی قدوسی صبح امروز گفته بود «فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و وزیر ارتباطات به خود من گفت: به‌زودی انجامش می‌دهم» آذری جهرمی در پاسخ به کریمی قدوسی گفته بود «نظر یک نهاد، نظر حاکمیت نیست؛ هیچ امر حاکمیتی بر انسداد اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است.»

معلوم نیست بحث فیلترینگ اینستاگرام در دستور کدام نهاد کشور است، اما آنچه معلوم است اینکه سخنان آن از زبان نمایندگان اصولگرایی همچون کریمی قدوسی، مجتبی ذوالنوری، احمد سالک، نقوی حسینی شنیده می‌شود. معاون دادستان کل کشور نیز گفته بود «دادستانی منتظر اجماع‌ نظر برای فیلترینگ اینستاگرام است و درصورت نتیجه‌ندادن این موضوع، دستگاه قضایی تصمیم لازم را خواهد گرفت.»

اینکه کدام نهادها قرار است برای فیلترینگ اینستاگرام به اجماع برسند هم هنوز مشخص نشده است. آنگونه که معاون وزیر ارتباطات گفته «هیچ دستور کاری از سوی نهادهای حاکمیتی به وزارت ارتباطات نرسیده اما عده‌ای به‌شدت دنبال فیلترکردن اینستاگرام هستند.» احتمالا اشاره امیر ناظمی به افرادی است که از فیلترینگ اینستاگرام سخن گفته‌اند؛ چه آنکه آذری جهرمی نیز اعلام کرده بود این موارد موضع شخصی افراد است و دولت بنای فیلترینگ اینستاگرام را ندارد.

طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به رویداد۲۴ گفته حدود هفت سال پیش شورای عالی فضای مجازی شکل گرفت تا اتفاقاتی که در این حوزه می‌افتد را رصد کند و در این خصوص تصمیم‌گیری لازم را داشته باشد و اگر نیاز بود ضابط قضایی به موضوع ورود پیدا کند.

سیاوشی در پاسخ به اینکه فیلتر اینستاگرام چقدر جدی است، گفته: تصمیم‌گیری در رابطه با تلگرام که در نهایت منجر به فیلتر این شبکه اجتماعی شد در شرایطی بود که احساس شد امنیت کشور به خطر افتاده اما درباره اینستاگرام اصلاً چنین بحثی وجود ندارد. بحثی که در خصوص اینستاگرام مطرح می‌شود بیشتر حول محور مسائل غیراخلاقی است که در این فضا در حال انتشار است.

معلوم نیست بحث فیلتر اینستاگرام از کجا مطرح شد

عضو فراکسیون امید مجلس گفته است: نمی‌شود به خاطر برخی مطالب غیراخلاقی و امنیتی کل این فضا را از دسترس مردم خارج شود. امروز استفاده از این شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک مطالبه عمومی شده و مرتباً از طرف مردم برای ما نمایندگان پیامک می‌آید و توصیه می‌شود که این فضا‌های اجتماعی فیلتر نشوند.

سیاوشی می‌گوید: نمی‌دانم بحث فیلتر اینستاگرام از کجا مطرح شد. نظر شورای عالی فضای مجازی فیلتر نیست ولی در جامعه این حرف خیلی عنوان شد که احساس می‌شود مدتی است این موضوع که مرجع رسمی هم نداشت، فروکش کرد. این روز‌ها بحث بر سر این است که تلگرام و توئیتر رفع فیلتر شوند نه اینکه اینستاگرام هم به جمع فیلتر‌ها بپیوندد.

سیاوشی گفته با شرایط کنونی، اراد‌ه‌ای برای رفع فیلتر تلگرام نمی‌بینم، اما در خصوص اینستاگرام باید بگویم که تا این لحظه قرار نبوده این شبکه اجتماعی فیلتر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      این مملکت هیچ مشکلی دیگه ای نداره جز اینستا وتلگرام خدایا شکرت تو بهشت زندگی می کنیم.. .

    • ......

      ما ایرانیا باید از پیشرفت و فناوری دور باشیم ک مبادا دست بعضیا رو بشه.. بجای اینکه میگن اعراب جاهلیت.. باید این صفت رو به خودمون نسبت بدیم.

    • بدون نام

      هر کی که گفته خیر نبینه،به نظرم یهو بیاین داشتن گوشی هوشمند و اینترنت رو هم ممنوع کنین یه وقت خدایی نکرده از قند شکن استفاده نکنیم

    • بدون نام

      حالا مردمی که به اینا رای دادن تحویل بگیرن!! یادمه اون ۲۳ میلیون گفته بودن رئیسی بیاد دیوار میکشه و مجازی و فیلتر میکنه ولی بر عکسش شد و به کسی که رای دادن دیوار کشید و فیلتراسیون کرد!

    • بدون نام

      بازی جدید اقای روحانی برای سرگرم کردن مردم و فراموش شدن قیمت دلار و گوشت و تورم افسار گسیخته.

    • بدون نام

      عمه من

    • بدون نام

      عمه من شروع کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج