۸۲۵۶۶۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

عوارض طرح زوج و فرد تعیین تکلیف می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اختلاف نظر به وجود آمده درخصوص موضوع عوارض محدوده طرح زوج و فرد در پایتخت اعلام کرد که جلسه ویژه ای با حضور اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا و مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اختلاف نظر به وجود آمده درخصوص موضوع عوارض محدوده طرح زوج و فرد در پایتخت اعلام کرد که جلسه ویژه ای با حضور اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا و مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برگزار می شود.

محسن هاشمی روز سه شنبه پیش از شروع جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه ویژه این موضوع بررسی و درباره آن تصمیم گیری می شود.

درحالی که مدیران شهرداری اعلام کرده اند اخذ عوارض برای ورود خودروها به محدوده زوج و فرد پایتخت قانونی است، مسئولان پلیس و نیز فرمانداری گفته اند که این کار غیرقانونی است.

معاون عمرانی فرمانداری تهران گفته است: ما اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد را تایید نکرده ایم؛ در مصوبه سال گذشته ضریب نیم را حذف کردیم و اخذ عوارض تنها برای محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده و تردد در محدوده زوج و فرد مثل سال های گذشته است.

این درحالی است که شهردار پایتخت دیروز اعلام کرد دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد قانونی است چون این طرح به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و فرمانداری هم با آن اعلام مخالفت نکرده است.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز دو روز پیش اعلام کرد که قرار است هفته جاری شورای ترافیک پایتخت درباره جایگزینی طرح زوج و فرد به حلقه دوم طرح ترافیک تصمیم بگیرد.

حتی در صورت تایید این طرح در شورای ترافیک، آن را شورای اسلامی شهر تهران باید تایید کند و به تایید فرمانداری نیز برسد.

اینک دو محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک در شهر تهران برای کنترل تردد خودروها وجود دارد که طرح ترافیک عمدتا مناطق مرکزی پایتخت را در بر می گیرد و تنها دارندگان مجوز درصورت پرداخت هزینه (عوارض) می توانند وارد آن شوند؛ طرح زوج و فرد مناطق دیگری از شهر و عمدتا در حوالی منطقه طرح ترافیک را شامل می شود که خودروها می توانند براساس رقم آخر پلاکشان در روزهای فرد و زوج وارد آن شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شب دراز است قلندر بیدار

      فعلا مدام روی اعصاب مردم راه بروید ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج