adexo3
۸۲۶۵۴۵
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

سکه باز هم ارزان می‌شود؟

روند تخلیه حباب قیمت سکه تمام نشده است. یکی از علت‌های ایجاد این حباب، عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار طلا و به خصوص سکه است.

پارسینه نوشت: روند تخلیه حباب قیمت سکه تمام نشده است. یکی از علت‌های ایجاد این حباب، عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار طلا و به خصوص سکه است.

بازار سکه مدتی بود که روزهای خوشی به خود می‌دید، قیمت سکه طرح جدید از مدار ۴ میلیون تومان خارج و تا ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم پایین آمد. پیش از این محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر بارها و بارها گفته بود نرخ ۴ میلیون تومانی سکه بهار آزادی حباب دارد و حتی در برخی مقاطع میزان این حباب را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تخمین زده بود.

حالا دوباره بازار سکه روزهای گرانی را به خود می‌بیند. قیمت سکه دوباره از ۴ میلیون تومان عبور کرده و به نظر می‌رسد همه چیز دوباره به حالت پیش از کاهش قیمت‌ها برگشته. محمد کشتی‌آرای درباره نوسان‌های تازه بازار سکه و طلا به پول نیوز می‌گوید: روند تخلیه حباب قیمت سکه تمام نشده است. یکی از علت‌های ایجاد این حباب، عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار طلا و به خصوص سکه است.

کشتی آرای تاکید می‌کند: تنها ارگان متولی توزیع و در اختیار گذاشتن سکه بانک مرکزی است. در گذشته که گفتیم قطعا حباب قیمتی سکه تخلیه خواهد شد، این ادعا ریشه در پیش‌فروش‌های بانک مرکزی داشت. اگر به خاطر داشته باشید، بعد از اینکه این سکه‌ها با یک سوم قیمت فروخته شد، قسمتی از آن‌ها وارد بازار شد.

او ادامه می‌دهد: یک نوبت دیگر واگذاری هم باقی مانده که بهمن به دست مشتریان خواهد رسید. در مقطعی که سر رسید آن‌ها برسد دوباره قسمت پایانی این سکه‌های پیش‌فروش شده وارد بازار خواهد شد و طبیعتا این عرضه موجب کاهش قیمت در بازار خواهد شد و بخشی از این حباب در ماه جاری تخلیه خواهد شد. البته اگر دریافت کنندگان سکه اقدام به فروش سکه‌های خود کنند.

این فعال حوزه طلا می‌افزاید: مورد بعدی این است که در ماه‌های پایانی سال، مثل بهمن و اسفند تقاضای طبیعی بازار بالا می‌رود که این خود باز می‌تواند اندکی به قیمت‌ها فاز افزایشی دهد. اگرچه گرانی ۳ برابر شاید موجب شود دیگر کمتر برای عیدی و هدیه مردم سراغ بازار سکه بروند، اما به هر حال ماه‌های پایانی سال عموما ماه‌های افزایش تقاضا در همه اصناف و بازارهاست که تقابل این دو عامل پیش‌بینی بازار را مشکل و شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

در پایان او تاکید می‌کند: فراموش نکنید اگر دریافت کنندگان سکه در بهمن ماه اقدام به فروش نکنند حتی ممکن است که حباب قیمتی سکه بزرگ‌تر شده و باز هم افزایش قیمت در این بازار را تجربه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ارزش واقعی سکه در ایران 750 هزار تومن است و اضافه بر آن به جیب دولت رانت خوار میرود؟! چرا؟ برای اینکه در ده سال گذشته ارزش پول ملی 1200درصد کاهش یافته و بر حقوق افراد مجموعا 155 درصد افزوده شده است. و این وسط تنها دولت است که بیشترین سود را میبرد. بنده با حقوق خودم در سال 87 میتوانستم 4 سکه کامل امامی بخرم اما حالا یک سکه هم نمیتوانم خرید کنم علیرغم اینکه 150 درصد بر حقوقم افزوده شده است. حتی افرادی هم که پیش خرید سکه انجام دادند هم نمی توانند ارزش دارایی خود را با رشد تورم جبران کنند؟! آیا مردم را... نلقی کرده اید؟!

    • بدون نام

      حباب سازی کار خود مسئولان دولتی است به مردم ربطی اصلا نداره .

    • بدون نام

      راست میگه شک ندارم ارزان میشه
      ۵۰۰هزارتومن گرون میشه ۲۰۰۰ارزون میشه

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      همین هم شریکه در فروش سکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخ خوب گفتی ،دمت گرم

    • بدون نام

      سکه3600 دوران خوش بود یادلار 10تومنی؟ آیا قرار بود واقعا این قيمتها رو تثبیت کنید!

    • بدون نام

      همه چیز حباب داره ، گوشت ، لبنیات ، حبوبات ،البسه ، سبزیجات ، قطعه یدکی ، مسکن ، خودرو ، گیر نیامدن شغل ، فقر ، ازدواج ، فساد و رشوه ، رانت ، مدیریت کیلویی ، بخش خصولتی ، شهریه ، قبوض ، عوارض زوج و فرد ، رای دیوان عدالت کشک و آمار مرکز آمار و بانک مرکزی ، فقط حقوق شاغل و بازنشسته و درآمد مردم که هر روز حبابش داره آب میشه و کلا نیست میشه .....

    • شکیبه

      صبر کنید مفت میشه

    • بدون نام

      حرف درستی زده!
      چند صد دلاری یکمرتبه میرود بالا
      چند ریالی یکدفعه افت میکند!

    • pooria

      بشین تا ارزون بشه.

    • بدون نام

      مگه ارزون شده بود ک میگن باز گرون شده؟؟!!!!

    • امید

      هربلایی سر مردم بیاد حقشونه

    • آخوند

      شنبه شب دوباره دلار 12000 هزار تومان شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج