اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۳۳۷۵
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

نماینده زن: ما با مردها دست میدهیم اما...

یک عضو پارلمان اروپا که اخیرا به تهران سفر کرده بود با اشاره به اینکه احترام به یکدیگر باید دوطرفه باشد گفت: هنگامی که ما وارد تهران شدیم آنها ما را مجبور کردند که روسری سر کنیم.

خبرگزاری فارس: ماریچا اسخاکا، عضو هیات پارلمان اروپا که به تهران سفر کرده بود در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی در پاسخ به این سوال آیا دیدار شما با نسرین ستوده و جعفر پناهی از قبل برنامه ریزی شده بود گفت: به عنوان یک سیاستمدار من وارد جزئیات نمی‌شوم اما من شخصا خانم ستوده را برای دریافت جایزه ساخاروف نامزد کردم که آن جایزه را تصاحب کند. این جایزه معتبرترین جایزه‌ای است که پارلمان اروپا به افراد می‌دهد و خانم ستوده شایسته و سزاوار این جایزه بود.

اسخاکا درباره اینکه منتقدان در ایران می‌گویند که شما رفتید در خاک ایران با ۲ چهره منتقد دولت دیدار کردید و به آنها جایزه دادید و در واقع از این سفر سوء استفاده کردید نیز گفت: این استفاده سیاسی نیست و چرا که آقای پناهی چهره سیاسی نیست و یک چهره هنری است. ما در طول سفر به ایران با افراد مختلفی از طیفهای سیاسی مختلف از جمله آقای هاشمی و آقای لاریجانی ملاقات کردیم. ما در صحبتهای خود با افراد مختلف که از طیفهای سیاسی مختلف بودند هیچ مشکلی نداشتیم.

وی در پاسخ به این سوال عده ای میگویند در دیدار با آقای هاشمی عرف دیپلماتیک را رعایت نکردید نیز گفت: برای اینکه صاقانه بگویم واقعا وقت تلف کردن است که بخواهیم درباره این مسائل صحبت کنیم.

وی درباره بی احترامی رئیس این گروه به آیت الله هاشمی گفت: ما در فرهنگ خود برای نشان دادن احترام به طرف مقابل به مردها دست می‌دهیم اما در فرهنگ ایرانی‌ها این موضوع رایج نیست و ما نمی‌توانستیم با مقامات ایرانی دست بدهیم اما راههای متفاوتی برای نشان دادن احترام وجود دارد.

وی با اشاره به این موضوع گفت: باید بگویم که در احترام من و گروهی که به ایران رفته بودیم به آقای هاشمی رفسنجانی هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه احترام به یکدیگر باید دوطرفه باشد گفت: هنگامی که ما وارد تهران شدیم آنها ما را مجبور کردند که روسری سر کنیم. و زمانیکه من در مجلس ایران می‌خواستم چیزی را نشان دهم که در پارلمان اروپا چگونه درباره رنج مردم ایران از تحریم‌های دارویی صحبت کرده بودم شگفت زده شدم چرا که من حتی نمی‌توانستم از اینترنت آنجا به وبسایت خودم دسترسی داشته باشم.

در جریان دیدار هیات پارلمانی اروپا با آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی که در روز دوشنبه ۲۵ آذر برگزار شد، «تاریا کرونبرگ» رئیس این هیات اروپایی هنگام برخورد با آقای هاشمی از روی صندلی خود بلند نشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تحلیلگر

      مجبور نبودید به ایران بیائید. ولی وقتی به اختیار می آئید باید هم حجاب را رعایت کنید. کسی مجبورتان نمی کند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم یه چیزی وجود داره به اسم پروتکل های تشریفاتی که قبل ازسفر باید با مهمان ها هماهنگ بشه

    • بدون نام

      اونهایی که چپ وراست ایراد میگیرن کار دیگه ای بلد نیستند یکی نیست بگه به جای این حرفها یه سوزن به خودتان بزنید یه جوالدوز به مردم!

    • kerza

      بنده فک می کنم که این رفتار حقش بود!!! ایشان در این 35سالی که از انقلاب می گذرد بارها از طرف غربی ها مورد بی احترامی قرار گرفته از گذاشتن نام ایشان در لیستهای مختلف و ربط دادن ایشان با حوادث تروریستی مختلفی در جهان و محکومیت ایشان در آن دادگاه ها که منجر به این شده که نمی تواند از کشور خارج بشود و ...... راست گفته اند یه مسلمان دوبار از یه سوراخ گزیده نمی شه !!!!!!
      البته ایشان بعداز فتنه 88روزه سکوت گرفته بودند!!! الان هم برای شکستنش با رفتن به سفرهای پرحاشیه و اینگونه ملاقات ها لازم است که نامش دوباره برسرزبانها بیافتد

    • پیام

      اصولا خانمی تو اون سن و سال به پای یک مرد بلند نمیشه.... بهتره یک کم عرف بین الملل رو بشناسیم..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو میشناسی بسه!!! بیچاره خانم کلینتون اگه عرف دیپلماتیک تو رو داشت همون روز اول سی چهل تا جنگ جدید راه افتاده بود!

      • رعد

        پیام جان اینا تا بفهمن من و تو پیر شدیم....

    • ایران

      این خانم می گوید که در بدو ورود به ایران به زور روسری به سرش کردند ، دارم فکر می کنم اگر وقتی خانمهای نماینده ما که پوشش چادر دارند اگر به کشور آنها رفته و در بدو ورود به آنها اعلام کنند باید چادر و روسریتان را بردارید و مثل خانمهای ما لباس بپوشید ما چه عکس العملی نشان خواهیم داد ؟؟؟!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج