۸۳۵۵۵۸
۱۹ نظر
۵۰۶۷
۱۹ نظر
۵۰۶۷
پ

مجازات خانم دکتر برای زایمان در مطب

زن معتاد که برای زایمان اضطراری به مطب یک خانم دکتر متخصص رفته بود بر اثر خونریزی شدید جان باخت.

روزنامه ایران: زن معتاد که برای زایمان اضطراری به مطب یک خانم دکتر متخصص رفته بود بر اثر خونریزی شدید جان باخت.

اواسط پاییز سال گذشته گزارش مرگ مشکوک زنی ۱۹ ساله به‌نام «نازنین» در یکی از بیمارستان‌های تهران به کلانتری ۱۲۹ جامی اعلام شد. با حضور مأموران در محل مشخص شد زن جوان به‌همراه یک متخصص زنان و زایمان و در حالی که وضعیت بحرانی و خونریزی شدید پس از زایمان داشته به بیمارستان منتقل شده بود.

کادر درمانی بیمارستان تلاش زیادی برای نجات او کردند اما به‌دلیل اعتیاد زن جوان و زایمان پرخطر در مطب پزشک به کما رفته و جان باخت. خانم دکتری که همراه بیمار به بیمارستان آمده بود در تشریح موضوع به مأموران گفت: «نزدیک ظهر بود که «نازنین» با مطب من تماس گرفت. او در ماه گذشته دو بار برای معاینه به مطب آمده بود. آن روز درد زایمان داشت، به او گفتم خودش را به بیمارستان برساند اما آنقدر اصرار کرد که پذیرفتم خودم معاینه‌اش کنم. «نازنین» با مرد جوانی آمده بود که می‌گفت همسرش است. هرلحظه احتمال وضع حمل وجود داشت.

به همین دلیل با همان امکانات کم داخل مطب دست به‌کار شدم و بالاخره او با سختی بسیار دخترش را به دنیا آورد. بچه سالم بود اما «نازنین» بعد از زایمان دچار خونریزی شدید شد. آنجا بود که از زبان همسرش شنیدم «نازنین» معتاد است. تلاش زیادی برای کنترل وضعیت او کردم اما تجهیزاتم در مطب کافی نبود. دقایقی بعد نیز همسرش ناگهان ناپدید شد. به‌همین دلیل با بیمارستان تماس گرفتم و درخواست آمبولانس کردم.»

با این اظهارات پرونده به دادسرای ناحیه ۱۹ تهران فرستاده شد و جسد با دستور بازپرس برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت. با توجه به اینکه هیچ آدرس و نشانی از «نازنین» در پرونده پزشکی او ثبت نشده بود، جست و جو برای یافتن خانواده‌اش در دستور کار مأموران قرار گرفت.

پشت پرده یک زندگی تلخ تحقیقات برای شناسایی خانواده «نازنین» ادامه داشت که مأموران حقایق تلخی را درباره این مادر جوان به دست آوردند. در حالی که هیچ خبری از همسر این زن و پدر نوزادش وجود نداشت، مأموران پس از چند ماه جست و جو توانستند پدر و مادر نازنین را پیدا کنند.

بررسی‌ها نشان می‌داد والدین «نازنین»سال ها قبل از هم طلاق گرفته‌اند. آنها پس از دعوت به دادسرا از خانم دکتر به‌خاطر زایمان غیرقانونی در مطب و از کادر بیمارستان برای اهمال در درمان تنها دخترشان شکایت کردند. پدرش به قاضی گفت: «من و همسرم چند سال قبل از هم جدا شدیم. در این سال‌ها من حتی یک بار هم دخترم را ندیدم و فکر می‌کردم پیش مادرش زندگی می‌کند. او هم هرگز سراغم را نگرفته بود و از شرایط زندگی‌اش خبر نداشتم. حالا هم از عاملان مرگ او شکایت دارم.»

مادر او نیز مدعی شد دخترش زندگی مستقلی داشته و از وضعیت او بی‌خبر بوده است.

این زن و شوهر که پیگیر پرونده مرگ دخترشان بودند، به‌دلیل شرایط خاص زندگی‌شان حاضر به نگهداری از نوه‌شان نشدند و نوزاد دختر تا پیدا شدن پدرش به پرورشگاه سپرده شد.

دردسر خانم دکتر پس از زایمان با شکایت والدین «نازنین» در دادسرا، پرونده به دستور بازپرس به کمیسیون پزشکی فرستاده شد. در نخستین جلسه که حدود ۶ ماه پس از مرگ «نازنین» تشکیل شد، سه کارشناس پس از شنیدن اظهارات خانم دکتر و کادر درمانی بیمارستان، وی را به‌دلیل بی‌توجهی به امکانات زایمانی در مطب، نادیده گرفتن احتمال زایمان پر خطر، پذیرش بیمار در مطب و اهمال در انتقال بیمار به نزدیک ترین مرکز درمانی به میزان ۳۰ درصد مقصر شناختند و از کادر درمانی بیمارستان نیز برائت گرفتند.

اعلام این نظریه، با اعتراض خانم دکتر همراه شد و در حالی که مدعی بود این کار را بدون هیچ چشمداشتی و فقط برای نجات جان زن باردار انجام داده، خواستار برگزاری دوباره کمیسیون پزشکی شد. اما اعتراض او با توجه به شواهد و مدارک رد شد.

به این ترتیب پرونده پس از صدور کیفرخواست با عنوان قتل غیرعمد ناشی از عدم رعایت موازین علمی و فنی، برای رسیدگی به شعبه ۱۰۴۳ دادگاه کیفری ۲(مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد. قاضی پس از بررسی مدارک، نظریه پزشکی قانونی و شنیدن اظهارات طرفین، خانم دکتر را به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی جایگزین، یک سال حبس از جنبه عمومی و پرداخت ۳۰ درصد دیه کامل زن مسلمان از جنبه ‌خصوصی محکوم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ننه باباش بعد از این همه سال بوی دیه به دماغشون خورده!!
      این همه سال کجا بودن که حالا برا پول گرفتن پیداشون شده؟

    • بدون نام

      پدر ومادر چه ادمهای مسخره ای بودن ..سالها از دخترشون خبر نداشتن حالا اومدن مدعی شدن وشکایت کردن ..واقعا مسخره است

    • پویان

      خیلی جالبه باید به پدر و مادر این دختر بخت برگشته جایزه بی مسئولیتی و بی وجدانی داد چون هردو از دخترشون بی خبربودن و از پذیرفتن بچه اش خودداری کردن ولی صحبت از دیه که پیش اومد شدن پدر مادر دلسوز و از پزشک خاطی شکایت کردن .

      پاسخ ها

      • ش ع

        اخه چ قانونیه که شکایت این پدر و مادر بی مسعولیت رو قبول کردن با توجه به قبول نکردن نوه خودشون

      • عسکری

        مریض که مریض بوده همراه مریض هم مریض بوده داداش همراه اگرمریض را به بیمارستان میبر باهمراه مریض خودش پدر نوزاد معرفی میکرد یک پدر نیاز دارد خانم دکتر ازهمرا مبلغ جر و جیلی دریافت داشته میخواسته خانم دکترمسعولیت هم
        راه کنه ووشو شده داداش وقتی مدیریت نداریم همین هست ووشو شده برای پول پول پول وخدالعنت کنه آ ملان

      • بدون نام

        جرت نگو پدرومادر جه کاره است آ ن آ دم که همراه مریض بوده میخواست غیر قانونی بجه بیاد خانم.از پول نگزشته خون مادر بجه همراه وخانم دکتر جواب بده اگر پول ما در وپدر نگیره توبگیری

      • ج

        باید پول دیه رابدن به همان موسسه ایکه ازنوزادنگهداری میکنه نه به پدر ومادرش

    • آرش

      جالبه پدر و مادر شاکی هم شدن پدر از وقتی که جداشده به گفته خودش اصلا سراغی از دخترش نگرفته و مادر هم اجازه داده که دختر ۱۹ساله که هنوز خوب و بد رو نمیفهمه تو این جامعه وحشتناک بره مستقل زندگی کنه! من فکر میکنم پدرمادر سرشون گرم یه عشق جدید بوده مگه میشه این همه بی مسئولیتی و بی تفاوتی باید جای دکتر پدرمادر رو محاکمه کنن به خصوص که بعد از بدبخت کردن دخترشون حاضر نیستن سرپرستی بچه ای که مشخص نیست پدرش کی هست رو به گردن بگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا...

    • آرش

      دکتر بیچاره هم گناهی نکرده که وقتی بیمار به حرف دکتر گوش نکرده و جای بیمارستان رفتن میره مطب دکتر و بچه درحال به دنیا اومدنه دکتر باید چیکار میکرده اومده خوبی کنه حالا گرفتار هم شده گناه اصلی تقصیر پدرومادر و خود دختر و اون مردی که همراهش بوده هست که یه بچه بدبخت رو به این دنیا وارد کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره.بیچاره دکتر

    • وطن پرست

      لعنت ب همچین پدر مادری ...خاک بر سرشان بیچاره خانم دکتر بیا و خوبی کن

    • وانک علا خلق عظیم

      من اگر جای قاضی محترم بودم اولین کاری که میکنم زندان کردن پدرومادر بی مسئولیت به اهمال دخترشان وهیچ شکایتی ازشون قبول نمیکردم وحکم خانم دکتر حکم دادگاه قابل قبول است

    • .....

      پدر و مادرش برا دیه شکایت کردند از قدیم گفتند تا اتفاقی افتاد صدتا صاحب پیدا میکنه

    • بدون نام

      همچین پدر مادری صد سال سیاه میخوام نباشن

    • بدون نام

      زمانیکه قانون ما اشکال داره اینجاست پدر ومادر فرزند را به حال خود رها کردند وحالا با بهانهای واهی برای گرفتن دیه شدند پدر ومادر دولت راست میگه دیه را همشو بزاره برای اون فرزند وبچه را بده بهزیستی بزرگ کنه واون پول براش زیر نظر بهزیستی پس اندز بشه این عین عدالته در غیر اینصورت باز مرتکب ظلم شدند در خق آن نوزاد

    • بدون نام

      مگه باعث مرگش اون دکتر نبوده نکنه تو قانون ما قصاص شامل دکترا نمیشه هر روز قصور پزشکی باز هم ماس مالی کردن

    • بدون نام

      موافقم با بچه ها پدر ومادره چه ریلکس اومدن دنبال دیه ! یه تحقیق میکردید اگر مسبوق به سابقه نبوده مطب خانم دکتر ویا خوشنام هست که تاکنون زایمانی و یا سقط ...در مطب نداشته میتونه حرفش درست باشه جریمه کنید ولی پول ندید به والدین ؛ نوه شونو قبول نکردن !! پول نده

    • بدون نام

      انها برای پول شکایت کردند نه جان دخترشان !! جامعه پر عاطفه ی ایران به کجا رسیده..!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج