adexo3
۸۳۷۲۵۹
۲۱ نظر
۵۰۰۴
۲۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رئیس FATF: ایران حامی تروریسم است

رئیس گروه ویژه اقدام مالی FATF گفته است: ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. آنها به تامین مالی گروه‌هایی مانند حزب الله، حماس و رژیم سوریه که مردم خود را می‌کشند ادامه می‌دهد و همزمان برنامه موشکی خود و بی‌ثبات‌سازی منطقه را پیش می‌برند.

خبرگزاری فارس: دولت اعلام کرده است که هدف از تصویب لوایح مرتبط با FATF مانند لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون CFT که الزامات مورد تاکید FATF است، بهبود وضعیت مبادلات مالی و ارزی بانک‌های ایران و بانک‌ها خارجی و بهبود وضعیت ایران در حوزه بین‌الملل است.

مسئولان دولت در قبال نقدهایی که به متن کنوانسیون‌‌ها به‌ویژه کنوانسیون CFT وارد می‌شود، بحث حق تحفظ و در نظر گرفتن تعریف ایران تروریسم و دسته‌بندی و چارچوب‌بندی ارائه اطلاعات به FATF را مطرح می‌کنند.

این در حالی است که اساسا این کنوانسیون‌ها و FATF برای ایران علاوه بر مشکلات متعددی که در حوزه‌های سیاست خارجی و مسائل بین‌المللی به وجود می‌آورد، راه را برای تحریم ایران از سوی آمریکا تسهیل‌ می‌‌کند.

در حاشیه این موارد بارها مسئولان دولتی تصریح کرده‌اند که FATF نیروهای مقاومت را در منطقه مطابق با قرائت آمریکا سازمان‌های تروریستی قلمداد نمی‌کنند. چنانکه عباس عراقچی معاون وزیر امرو خارجه صراحتا در مجلس اظهار داشت که FATF حزب‌الله را به عنوان گروه تروریستی معرفی نکرده است و جرای الزامات فتف امنیت ایران را تهدید نمی‌کند.

اما اظهارات مارشال بیلینگزلی رئیس گروه ویژه اقدام مالی (FATF) درباره ایران در شهریور ماه ۹۷ صراحتا عکس ادعای عراقچی است. بیلینگزلی گفته است: «ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. آنها به تامین مالی گروه‌هایی مانند حزب الله، حماس و رژیم سوریه که مردم خود را می‌کشند ادامه می‌دهد و همزمان برنامه موشکی خود و بی‌ثبات‌سازی منطقه را پیش می‌برند.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته بود: «تلاش‌های ما همراه با سوء مدیریت و فساد در اقتصاد ایران هم اکنون به نتایجی دست یافته است و من امروز به کنگره یکی از مهمترین شاخص های اقتصادی این روزهای ایران را نشان می‌دهم و این شاخص، ارزش ریال نسبت به دلار آمریکاست.

در طول تاریخ تحریم های ایران ما چنین افتی را در ارزش ریال ندیده ایم. ریال ایران اکنون به اندازه یک صد و چهل هزارم دلار معامله می شود (یک دلار معادل ۱۴۰ هزار ریال است) و دو سوم ارزش خود را از دست داده است.»

این اظهارات نشان می‌دهد برخلاف تصور عمومی، مشکل اصلی الزامات FATF نه در بخش حمایت از مقاومت بلکه در دقیق‌تر کردن تحریم‌ها و افزایش فشار روی مردم ایران از این مسیر نهفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      fatfتصویب
      به نفع عوام جامع وبه زیان.خواص هست،به همین علت به تصویب نخواهد رسید

    • alireza

      مردم همیشه در صف ایران هم که خودشون یه پای ثابت فشار به خودشون هستن
      وگرنه کجای تاریخ این مملکت مردمی به نادونی و تیشه به زیشه زن وجود داشتن
      هر مصیبتی هست زیر سر خود ما ملته
      کار به جایی رسیده منوتو راه نشون ملت میده
      تا خود ما ملت ادم نشیم وضعمون هر روز بد تر از دیروز میشه کسی هم چه داخلی چه خارجی نمیتونه ازمون سواری بگیره

    • بدون نام

      اون وقت این ظریف و روحانی میگه باید جز شون شیم ...

    • بدون نام

      اف ای تی اف یک سازوکار پولی بین المللی برهبری امریکاست ورود به ان مشکلی را حل نمیکند و عکس ان میتواند مشکلاتی بوجود بیاورد ملت ای ان خوب میداند این ابزار سیاستی دوگانه در برخورد با کشورهای مختلف دارد دوست باشید یا بهتر است بگوییم مطیع تفسیر خود را دارد و عکس ان متضاد

    • بدون نام

      همه آنها دروغ می گویند فقط ما راست میگیم!!!

    • بدون نام

      دارید چرن میگی اگر ما مشکلی نداریم ما هم مثل 180 کشور جهان که به این لایحه پیوستند

    • پیچپیچک

      حسن کلید تحویل بگیر هنوز عضو نشدید گیر می دهند اگر عضو بشوید که واویلا علی برکت الله

    • بی سرزمین

      این قانون برا مبارزه با پولشویی فساده به نفع مردمه یکی نمیاد توضیح بده برا همه که FAtF چه نکات منفی مثبتی داره

    • بدون نام

      به خاطرهمین دولت وطرفداراش دنبال تصویب این هستن

    • بدون نام

      شما حرف حسابی این مقام را در مورد aftf وارزش ریال در برابر دلار توجه کنید نه نظرش درمورد حماس وغیره

    • بدون نام

      غلط کردی پدر سوخته مغرض ایران خود قربانی تروریسم است

    • بدون نام

      توهین نکنید ایران کی حامی تروریسم بوده مسوولان ودولتمردان ایران فقط حامی مردم و مشکلاتشون هستند و اجازه نمیدن خاری به پای ماوارد بشه هم وغمشون ماییم حرف دهنتون روبفهمید

    • کارگر

      متاسفانه موضوع اینه که اگه تصویب نشه جدای از خوب یا بد بودن دلار بالا و عملا بدبختتر میشیم اگه تصویب بشه بازم یا بگفته مخالفان تحریمها دقیقتر و بدبختتر و اگه خوب باشه همون عده که الان مخالفن بازم تمام تلاششون میکنن که اوضاع خرابتر بشه (مثل برجام) تا حرفشون درست در بیاد.این داستان همیشگی مردم مظلوم ایرانه

    • لیلا

      غلط کردی بیشعور

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        لیلا عصبی نشو سیبیلت میریزه

    • بدون نام

      تو که جانشین وزیر خزانه داری امریکا هستی با پولهای خزانه خودتان که با خر کردن تعدادی از روسای عرب بدست میاورید مولد تروریست هستید نه ما ماحامی انسانهایی هستیم که به دستور ایه وکلام خدا که در قران یاد شده،حاضر هستند برای رضای خداوند در راه مبارزه با کفر وشیطان مبارزه کنند،لذا بیخود فرهنگ غیر غنی خودتان را با دستورات دینی ما مقایسته نکنید،ما از ایین نامه هایی که از زبان یک انسان بیشرف وهرزه وقمارباز،وادم کش خارج میشود اهمیتی نمیدهیم،در پایان به شما باید گفت تا دنیا هست مبارزه هست وتا اسلام هست،مردان الهی برای به زیر کشیدن شما اقدام خواهند کرد.

    • بدون نام

      توغلط کردی مردک عوضی

    • خرمشهر

      خدا لعنت کنه باعث بانی این لایحه ی مزخرف ( خودیها رو عرض میکنم )

    • ناشناس

      والا منم دارم شک میکنم به کشورمون نکنه واقعا از تروریسم حمایت می‌کنه که این لوایح رو تصویب نمیکنه و عده ای باهاش مخالفت می‌کنند ، چه برسه به رئیس اف ای تی اف
      لطفاً بدید کارشناسانه روش کار بشه تا اینه بدون کارشناسی مخالفت بشه و یا اینکه به رفراندوم بذارید البته اگر نمیترسید

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      نگران نبشید fatafتصویب میشه اولش این اقایون برجام را هم امضا نمی کردن ولی امضا کردند مجبورند اینو هم امضا کنند چاره ای ندارند سمبه پر زوره منشور هفتم میاد سراغشون اگه امضا نکنند مجبور ند که امضا کنند مجبور علی برکتالله‌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج