اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۳۸۴۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مشکل پیش‌ آمده برای «قانون» چیست؟

روزنامه‌ی «قانون» یکم دی‌ماه در صفحه‌ی حقوقی و قضایی خود با انتشار گفت‌وگویی با یک حقوقدان به نقد جایگاه قضایی شهادت زنان پرداخت. انتشار این مطلب در روزهای بعد با حاشیه‌هایی مواجه شد.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه‌ی «قانون» یکم دی‌ماه در صفحه‌ی حقوقی و قضایی خود با انتشار گفت‌وگویی با یک حقوقدان به نقد جایگاه قضایی شهادت زنان پرداخت. انتشار این مطلب در روزهای بعد با حاشیه‌هایی مواجه شد.

مسعود کاظمی - مدیر سایت قانون آنلاین و دبیر تحریریه‌ی روزنامه‌ی قانون - درباره‌ی این حاشیه‌ها توضیح داد: روزنامه‌ی «قانون» تنها روزنامه‌ای است که یک صفحه‌ی تخصصی «حقوقی و قضایی» دارد و در آن بحث‌های تخصصی حقوقی مطرح می‌شود. مطلب منتشرشده در روز اول دی‌ماه نیز مصاحبه‌ای بود با یکی از حقوقدان‌ها که در آن به نقد اعتبار شهادت زنان پرداخته شده و در حقیقت، یک بحث کاملا حقوقی بود.

او با تأکید بر این‌که مطلب یادشده کاملا جنبه‌ی حقوقی و قضایی داشت اظهار کرد: چند کتاب درباره‌ی همین موضوع در کشور ما به چاپ رسیده است. آقای آخوندی، حقوقدان برجسته‌ای است که در کتابی به نقد همین موضوع در قانون مجازات اسلامی پرداخته و آقای محمود کاشانی نیز یکی از بخش‌های کتاب خود را به همین موضوع اختصاص داده است. بنابراین چنین موضوعی، بحث تازه‌ای نیست.

وی تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما، با بحث‌های حقوقی برخوردهای سیاسی می‌شود و البته چند روزی است که برخی رسانه‌ها با دقت، مطالب روزنامه‌ی «قانون» را بررسی می‌کنند تا بتوانند مچ‌گیری کنند.

او افزود: ما هیچ‌گونه بحث فقهی را در این زمینه مطرح نکردیم و صرفا یک موضوع حقوقی را طرح و با صراحت، از مطلبی که چاپ کردیم دفاع خواهیم کرد. البته این حق را برای هیئت نظارت بر مطبوعات قائل می‌شویم که بخواهد به بررسی مطلب ما بپردازد.

علاءالدین ظهوریان - دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات - نیز در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه ایسنا در این‌باره توضیح داد: بحث بررسی کیفیت محتوای روزنامه‌ها صرفا به روزنامه‌ی «قانون» محدود نمی‌شود و هیئت نظارت بر مطبوعات همان‌گونه که وظیفه‌ی رسیدگی به مجوز نشریات را دارد می‌تواند نسبت به کم و کیف محتوای نشریات نیز نظر دهد.

او در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر هیئت نظارت بر مطبوعات موضع‌گیری خاصی نسبت به روزنامه‌ی «قانون» دارد‌ تأکید کرد: هنوز هیئت نظارت بر مطبوعات جلسه‌ای تشکیل نداده است که بخواهد نسبت به این موضوع موضع‌گیری داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج