adexo3
۸۳۸۸۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

آیا ترامپ برکنار و نتانیاهو بازداشت می‌شود؟

دموکرات‌های آمریکا رئیس‌جمهوری این کشور را به سوء‌استفاده از قدرت، فساد و ایجاد مانع در مسیر اجرای عدالت متهم کرده‌اند که در صورت اثبات آن قادر به برکناری وی از این منصب خواهند بود. در همین حال نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز محکوم به رشوه و فساد است و با این اتهامات مشخص نیست که چگونه می‌خواهد با رقبای خود برای پیروزی در انتخابات آینده این رژیم رقابت کند.

خبرگزاری ایسنا: دموکرات‌های آمریکا رئیس‌جمهوری این کشور را به سوء‌استفاده از قدرت، فساد و ایجاد مانع در مسیر اجرای عدالت متهم کرده‌اند که در صورت اثبات آن قادر به برکناری وی از این منصب خواهند بود. در همین حال نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز محکوم به رشوه و فساد است و با این اتهامات مشخص نیست که چگونه می‌خواهد با رقبای خود برای پیروزی در انتخابات آینده این رژیم رقابت کند.

سایت النشره لبنان در گزارشی به قلم عباس ظاهر به سرنوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته است: آنطور که از شواهد و قرائن در آمریکا پیداست "دولت عمیق" این کشور تمامی مسؤولیت‌های مادی، معنوی و دولتی و ملی خود را کنار گذاشته و برای شدیدترین حمله سیاسی به ترامپ آماده می‌شود.

هدف دولت عمیق آمریکا از حمله مذکور؛ برکناری ترامپ از اداره کاخ سفید و ممانعت از ادامه ریاست‌جمهوری وی در آمریکاست. البته این مسأله چندان هم آسان نیست، چراکه ترامپ به طیفی از مردم تکیه دارد و آنها نیز از وی حمایت می‌کنند و نه تنها در شبکه‌های اجتماعی بلکه در خیابان‌ها برای دفاع از رئیس جمهوری آمریکا آماده درگیری‌های خیابانی می‌شوند.

پس این سؤال مطرح می‌شود که آیا آمریکایی‌ها وارد جنگ داخلی میان "ترامپی‌ها" و "دولت عمیق" می‌شوند یا خیر؟

به دلیل وجود دموکراسی در عرصه داخلی آمریکا پاسخ به این سوال عجیب و بعید به نظر می‌رسد، چراکه دموکراسی مذکور هجمه، محکومیت، دفاع و درگیری سیاسی میان تمامی مراکز و احزاب ازجمله رئیس‌جمهوری آمریکا را می‌پذیرد.

طبق دو گزارش منتشر شده در روزنامه "واشنگتن پست" و شبکه "سی ان ان"، در حال حاضر تحرکات جدی در جریان است که حاکی از نزدیک شدن آغاز اقدامات برای برکناری دونالد ترامپ از مقام ریاست‌جمهوری آمریکا است و دموکرات‌ها وی را به زیرپا گذاشتن عدالت متهم می‌کنند و این اتهام، اتهامی است که در صورت اثبات، طبق قانون اساسی آمریکا به آنها (دموکرات‌ها) اختیار برکناری ترامپ را می‌دهد.

تحولات قابل‌ توجهی طی ساعات گذشته در این باره رخ داده است که مهمترین آنها گسترش دامنه تحقیقات درباره مؤسسه ترامپ، خانواده و شرکت‌های وی است تا بدین وسیله شواهدی را درباره تخلفات رئیس‌جمهوری آمریکا به دست بیاورند.

علی رغم روابط تیره ترامپ و رسانه‌های آمریکایی، نمی‌توان گزارش سی ان ان را نادیده گرفت. این شبکه پیشتر در گزارشی تاکید کرده بود که برکناری ترامپ دیگر تنها یک مسأله نظری نیست و مخالفان وی منتظر مطرح شدن موضوع برکناری ترامپ در کنگره هستند تا به کار وی خاتمه دهند.

این درحالی است رئیس‌جمهوری آمریکا با تاکید بر بی‌گناهی و سیاسی جلوه دادن مسائل مطرح شده درباره خود، مردم را ترغیب می‌کند و این مسأله بیانگر آن است که وی قصد دارد تا مردم را برای دفاع از خود و ممانعت از برکناری از منصب ریاست جمهوری بشوراند.

از آن سو، آویخای مندلبلیت، دادستان کل اسرائیل نیز رسما نتانیاهو را به فساد، گرفتن رشوه و خیانت در امانت متهم کرده است. پس از این موضوع سوالاتی در رسانه‌های عبری زبان مطرح شد که چنین فردی با لیست اتهامات این‌چنینی، چگونه می‌تواند برای تصدی پست نخست‌وزیری با دیگر رقبا رقابت کند؟

نتانیاهو به دنبال پیروزی در انتخابات از طریق ائتلافی است که به وی اجازه تصدی دوباره منصب نخست‌وزیری را می‌دهد. وی در همین راستا، پیاده کردن قانون فرانسه در شکل و ظاهر اسرائیلی را مطرح کرد که طبق این قانون تا زمانی که نخست‌وزیر در منصب خود فعالیت می‌کند امکان محاکمه وی وجود ندارد. نتانیاهو بر فرمول مذکور برای فرار از محاکمه سختی که در انتظارش است، حساب باز می‌کند.

اینگونه به نظر نمی‌رسد که انتخابات اسرائیل آسان و گذرا باشد، چراکه تمامی احزاب در نبرد "شکستن استخوان" برای سرنگونی طرف‌های دیگر مشارکت می‌کنند و از الان تا نهم آوریل خط مشی‌های سیاسی اسرائیلی از طریق نظرسنجی‌ها مشخص خواهد شد، نظرسنجی‌هایی که تا بدین لحظه به نتانیاهو اطمینان خاطر نداده‌اند.

همچنین طبق نظرسنجی‌های انجام شده این احتمال وجود دارد که نیمه دوم آوریل پیش رو همراه با مسائل غافلگیرکننده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر توانستیم روحانی را که خودمنشا کذب وبی مبالاتی و ناتوانی ایران بوده برکنارکنند او دوتا هم میشه برکنارکنند مگر درمورد روحانی عدالت اجرا شده است

      پاسخ ها

      • مهربون

        مموتی چطور

      • AAAAAAAAAAA

        ترامپ بر کنار شود کار ایران تمام است پس دعا کنید بماند،
        ترامپ آدمی عاقبت اندیش است او آمده تا آمریکا را دگرگون کند حقوق ترامپ طبق نظر خودش ماهی یک دلار است.

    • بدون نام

      خداکنه ترامپ کسافت برکنار بشه

    • سخن کو از سر اندیشه ناید نوشتن را و گفتن را نشاید

      اینها که شما نوشتید درسته که تیترخبرش صحت داره ولی الباقی نوشتتون که سرنوشت اونها چه میشه تحلیل وبرداشت نویسنده است وبا واقعیت خیلی فاصله داره درخوشبینانه ترین حالت میشه گفت خیلی خیلی مشکله که اینکار انجام بشه

    • بدون نام

      خخخخ اره. منتظر باشبن لاکپشتها هم میخان پرواز کنن

    • محمد

      دوزار بده آش به همین خیال باش

    • بدون نام

      کاربر ۱۵۱۰ مطمعنی فقط روحانی مقصره؟؟

    • بدون نام

      بزک نمیر بهار میاد انشاالاه کوبزه با خیار میاد انشاالاه چون به ملت خودشون خدمت میکنند ماآنهارا کنار میگذاریم

    • بی نام

      برید پیش فالگیر ...

    • بدون نام

      ۱۵۱۷ مکه ترامپ پولت نداد

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • وانک علا خلق عظیم

      هر ریس جمهوری که به ضرر ملتش کار میکند درغگو بی غیرت غمار باز باشد باید إخراج وبازداشت شود حالا ترامپ باشد یانتنیاهو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج