۸۳۹۰۱۱
۱۵ نظر
۵۰۱۵
۱۵ نظر
۵۰۱۵
پ

سریال «گرگ و میش»، کُند و قابل پیش‌بینی

زمانی که سریال «لحظه گرگ و میش» در مرحله تصویربرداری بود، خبر حضور فاطمه معتمد آریا در این سریال باعث شد نام این مجموعه بر سر زبان‌ها بیفتد اما مدتی بعد، اعلام شد که او به دلیل طولانی بودن تصویربرداری و درگیری در پروژه‌های دیگر، این سریال را همراهی نخواهد کرد.

روزنامه خراسان: زمانی که سریال «لحظه گرگ و میش» در مرحله تصویربرداری بود، خبر حضور فاطمه معتمد آریا در این سریال باعث شد نام این مجموعه بر سر زبان‌ها بیفتد اما مدتی بعد، اعلام شد که او به دلیل طولانی بودن تصویربرداری و درگیری در پروژه‌های دیگر، این سریال را همراهی نخواهد کرد.

سریال «گرگ و میش»، کُند و قابل پیش‌بینی

این که فاطمه معتمد آریا پیشنهاد بازی در سریالی را پذیرفته بود، انگیزه کافی برای تماشای آن را در مخاطبان ایجاد کرده بود، اما حالا با گذشت 27 قسمت از سریال، «لحظه گرگ و میش» نتوانسته مانند اثر قبلی همایون اسعدیان یعنی «راه بی‌پایان»، مورد استقبال و توجه قرار بگیرد.

زندگی در دهه ۶۰، به سبک دهه ۸۰

اگرچه خانواده «وحدت» جزو طبقه مرفه و تحصیل کرده جامعه به حساب می‌آیند و وجود یک سری تفاوت‌ها در این خانواده با دیگران طبیعی به نظر می‌رسد اما مثلا حفظ احترام در خانواده، مسئله‌ای است که در دهه 60، در بسیاری از خانواده‌ها پررنگ بود. در حالی که در سکانسی از سریال می‌بینیم «یاسمن» برای انتخاب همسر در برابر عمه‌اش می‌ایستد و می‌گوید خودش برای زندگی‌اش تصمیم می‌گیرد! روابط عاشقانه شخصیت‌های دختر و پسر قصه هم شباهت زیادی به دهه 60 ندارد و بسیار امروزی است. مثلا اواسط سریال دیدیم که «حنانه» و «یوسف» با یکدیگر دو نفری غذا می‌خورند و بعد «یوسف» خودش به «حنانه» پیشنهاد ازدواج می‌دهد.

چهره‌هایی تا همیشه جوان

سریال «لحظه گرگ و میش» جزو آن دسته از سریال‌هایی است که گذر زمان روی چهره شخصیت‌هایش تاثیر خاصی نگذاشته است. «یاسمن» نیز همچنان شبیه همان دختر 20 و چند ساله ای است که در ابتدای سریال دیدیم و تنها تغییری که در چهره او دیده می‌شود روشن شدن رنگ ابروهایش است که کمکی به بالا رفتن سن او نکرده! یا وقتی «حامد» بعد از 9 سال از اسارت برگشت، آثاری از سفیدی در ریش و سبیلش دیده می‌شد اما موهایش کاملا مشکی بود و ظاهرش چندان به فردی که سا‌ل‌ها در غربت اسیر بوده، شبیه نبود. گریم شخصیت‌های دیگر مانند «هادی» و «یوسف» هم اوضاع بهتری ندارد.

چرخه کُند مرگ، ازدواج و تول

«لحظه گرگ و میش» می‌خواهد چالش‌ها و اتفاقاتی که چند خانواده از زمان جنگ تا دو دهه بعد با آن درگیر هستند و تاثیر آن روزگار بر خانواده را نشان دهد، اما این روند بسیار کند و یکنواخت روایت شده است، به همین دلیل هیجان خاصی در قصه وجود ندارد. از ابتدای داستان، از هر خانواده‌ای یک نفر فوت می کند، بعد از مدتی عزاداری، ازدواج و تولدی اتفاق می افتد و بعد دوباره مرگ و ازدواج و تولد! حالا تعدادی اتفاق قابل پیش‌بینی را هم به این چرخه کُند اضافه کنید.

تکرار کلیشه قصه‌های عاشقانه

قصه «لحظه گرگ و میش» از الگوی کلیشه‌ای و تکراری بیشتر قصه‌های عاشقانه پیروی می‌کند. از همان زمانی که همسر «سروش» فوت کرد و «یاسمن» بعد از مرگ او از فرزند «سروش» مراقبت می‌کرد، مثل روز برای مخاطب روشن بود که این دو با یکدیگر ازدواج می‌کنند. بعد حامد برمی‌گردد و شاهد زندگی جدید عشق ازدست‌رفته‌اش است! یا وقتی لیلا بلوکات وارد قصه شد، اتفاق قابل پیش‌بینی بعدی جدایی «یاسمن» و «سروش» و ازدواج «حامد» و «یاسمن» بود که این شب‌ها شاهد آن هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      مزخرف ! جالب جایی بود که این دو نقش حامد و یاسمن مرتب همو زیر نظر داشتندولی برای اینکه ماجرا به شکل خیانت رسمی نباشه هی قصه رو کش دادن !! ...

    • بدون نام

      جنگ و جبهه تمومی نداره داغ برادرم را تازه میکنید با این سریالهال آشغالتون

    • بدون نام

      دوست داری الکی از یه سریال درست وحسابی ایرادبگیری،بگیر،ولی از ارزشهای یه کار خوب چیزی کم نمیشه

    • بدون نام

      کاملا درست و اضافه کنید توی این سریال فقط بچه ها هستن که بزرگ میشن :) :) :

    • بدون نام

      نقد غیرمنصفانه ای بود در ضمن قطعا اگر فاطمه معتمدآریا حضور داشت همین تعداد تماشاگر را هم از دست میداد چون مدتهاست که قابلیتهای بازیگری را از دست داده است.

      پاسخ ها

      • فرناز

        واقعا داری در مورد خانم معتمد آریا حرف میزنی!!؟؟؟
        ایشون هیچوقت تموم نمیشن

    • بدون نام

      فیلم چرت حیف پولی که خرجش شد

    • فریبا

      نه بابا! مسخره ها عزاهاشو کش میدن به عقد و عروسیش که میرسه میپرن 10 سال بعد!! اصلا تعادل ندارن.... دیگه نمیبینمش!!

    • علی

      گریم این سریال بسیار ضعیف و غیر حرفه ای است، داستان همه سریال های ایرانی شبیه هم شدند.

    • بدون نام

      خیلی هم سریال خوبی هست
      حداقل مضمونش جدید است
      بهتر از خیلی از سریالهای تلویزون که قبلا پخش شده

    • بدون نام

      این چند قسمت آخر ش واقعا کشک شد

    • بدون نام

      با تشکر از عوامل وبازیکنان حرفه ای این سریال دستتان درد نکند

    • mehdi

      هیچ هیجانی ندارد بی خرج ترین سریال نه عروسی نشون میده نه عزا مثل تائتر همش تو دو تا خونه بازی میکنند. داستان فیلم هم قابل پیش بینی است. سوتی که فراوان اتوموبیل های دو سال پیشم تو فیلم میبینیم.

    • mehdi

      به شخصه به جز سریال های صحت و مدیری هیچ سریالی از تلویزیون نگاه نمیکنم صدا و سیمای جمهوری اسلامی خیلی وقته مرده فقط داره دست و پا می زنه این سریال ها همش خاله زنکی ؛ کند ، مزخرف ، بی روح و بی هیچ هدفی هستن فقط واسه مخاطبان شصت هفتادسال خوبن نه نسل جوان و حتی میان سال

    • بدون نام

      خوبه که معتمد اریا توش نیست
      به نظرم گریمش عالیه چون آدم توی ده سال مثلا از بیست نا سی سالگی تغییر زیادی نمیکنه اگه قبول ندارین برین عکسای خودتونو ببینین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج