۸۴۱۷۴۵
۱۴ نظر
۵۰۱۱
۱۴ نظر
۵۰۱۱
پ

سناریوی افزایش ترکیبی دستمزد کارگران روی میز

سناریوی افزایش دستمزد کارگران به صورت ترکیبی از «رقم ثابت به اضافه درصد» مانند روش افزایش حقوق کارمندان دولت یکی از پیشنهادات ارائه شده در مذاکرات دیروز عصر شورای عالی کار بود.

خبرگزاری مهر: نشست ۶ ساعته شورای عالی کار برای دستمزد ۹۸ شب گذشته پس از چانه زنی نمایندگان کارگری و کارفرمایی بدون نتیجه ماند تا بررسی دستمزد سال آینده به نشست هفته آینده این شورا موکول شود.

در نشست سه جانبه دولتی، کارگری و کارفرمایی روز گذشته نمایندگان کارفرمایی و کارگری هر یک پیشنهادات خود را برای افزایش مزد ارائه دادند به نحوی که پیشنهاد نمایندگان کارگری افزایش دستمزد به صورت ترکیبی از «رقم ثابت به اضافه درصد» بود. در عین حال، نمایندگان کارفرمایی پیشنهاد افزایش دستمزد به روش درصدی ثابت را مطرح کردند که مورد پذیرش نمایندگان کارگری قرار نگرفت.

اما ظاهراً پیشنهاد نمایندگان کارگری مبنی بر افزایش ترکیبی مزد از سوی وزیر کار به عنوان یکی از نمایندگان دولتی شورای عالی کار نیز مورد پذیرش بود اما به دلیل اختلاف نظر اعضا در نهایت توافقی در این زمینه حاصل نشد.

همچنین در این نشست با استعلام از وزارت اقتصاد در خصوص میزان تورم اسفندماه، تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ۹۷ بیش از ۳۰ درصد اعلام شد.

با توجه به اینکه دستمزد سال جاری کارگران نیز به صورت ترکیبی از رقم ثابت و درصد افزایش یافت و در نشست روز گذشته نیز پیشنهاد این روش افزایش دستمزد، مورد توافق وزیر کار هم بود، به نظر می‌رسد سناریوی افزایش دستمزد ۹۸ به صورت ترکیبی باشد.

از سوی دیگر، افزایش ترکیبی حقوق کارکنان دولتی و دستگاه‌های اجرایی برای سال آینده به میزان «۴۰۰ هزار تومان به اضافه تا ۱۰ درصد» احتمال افزایش ترکیبی دستمزد کارگران را بیشتر می‌کند.

قرار است نشست بعدی شورای عالی کار دوشنبه هفته آینده ۲۷ اسفند برای تصمیم گیری نهایی درباره حداقل دستمزد برگزار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نماینده کارفرما و این مزخرفات یعنی چه؟
      حقوق کارگران باید 5 میلیون تومان باشد
      اگر ما را گول بزنید آنوقت...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز 5 میلون هم امروزه کفاف زندگی ساده را نمیده

      • عامو

        به همه دوستان و عزیزان بگم که با این چانه زنی بر سر حقوق کارگران که میگویند بر روی میز است، (این جمله گزینه ها بر روی میز است) الگو برداری از آن رییس جمهور سیه چرده آمریکای جهان خوار است، حال که جملات آن استکبار که برای حمله به ایران، الانه سیاست گذاران و مجلسیان ما برای کاربرهای کشور بکار می برند به صراحت هیچ امیدی به دولت و مجلس و حاکمان ما نیست تمام چون جمله استکبار برایشان الگوست،

    • بدون نام

      حساسیت جامعه کارگری بسیار بالاست و نقش تعیین کننده در جامعه دارد ، لطفا طوری عمل نمائید که نه حقوق کارگران ضایع شود و نه جامعه ملتهب.

    • بدون نام

      واقعا باید شرم کنید و برید زنده زنده خودتون را دفن کنید . بی انصافها ، مرفهان بیدرد ای نابودکنندگان بیت المال فقط اجناس خوراکی مردم 400 درصد گرون شده اونوقت دولت و مجلس بی کفایت 10 درصد افزایش حقوق در نظر میگیرن اونم با منت . ننگ بر وطنفروش

    • بدون نام

      تو این چند ساله تمام بیت المال که حق مردم بوده ریختید تو حلقوم خارجیها . فقط برا مردم پول و بودجه نیست . انگار بیت المال ارثیه باباها تون هستش

    • بدون نام

      بخدا قسم این پولهای که به مردم میدید و خرج کشور مبکنید را همش از جیب همین مردم در میارید . هر جا میری باید پول بدی . حتی وقتی میری توی ی اطاق کارمند دولت سلام کنی اول پول میگیرن بعد جواب سلام میدن

      پاسخ ها

      • بی نام‌

        برای یک حصرووراثت تا یکصد هزار تومان از من نگرفتند به از بیش از دوماه رفت وامد برگه را ندادند

    • ناشناس

      چه دستنزدکارگرافزایش داشته باشه چه نداشته باشه جنسا همینجورروزبه روز میره بالا پس بهتره حقوق کارگرها افزایش طبق نرخ واقعی تورم که دویست درصدهست داشته باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی توقع پایین است ۲۰۰٪آفرین بهترنیست که درآمد ایران را بدن به کارگرا حقوق کارمندان ۱۰٪ افزایش داره چطور حقوق کارگر بیشتر افزایش پیدا کنه الان کارگر با ماشین میاد سر کار اگر حقوق وعیدی کارگر خرابه پس آن ماشین از کجا آمد مطمئن باش اگر حقوق بیش از اندازه افزایش یابه کار فرما مجبوره تعدیل نیرو انجام بده وتعدادی کارگر اخراج بشه پس شکر گذار خدا باشید واینقدر جامعه کارگری حریص نباشید که تعدادی کارگر بیکار بشه که به تعدادی مبلغ اضافه بشه

    • بدون نام

      فیلم تکرارییه کارگران عزیز زیاد کنجکاو نشید فیلم هرساله است که تکرار میشه مگر یادتان رفته هرسال این برنامه را میکشن تا شب عید بعد عید میگن امسال زیادزیادش 20درصده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی نیست به این اربابان ما بگه مگه کارگر چی چی داره که گزینه ها براش روی میز باشه، آخه شما که همه هم و غم تان ادای آمریکا درآوردن و کپی گیری از آمریکاست، کارگر با جیب و سفره خالی چرا باید گزینه ها براش روی میز باشه، لااقل یک نفر آدم درست و حقیقت پیدا نميشه این را از صاحبان ظلم بپرسه تروریست!!!

      • بدون نام

        کسی نیست به این اربابان ما بگه مگه کارگر چی چی داره که گزینه ها براش روی میز باشه، آخه شما که همه هم و غم تان ادای آمریکا درآوردن و کپی گیری از آمریکاست، کارگر با جیب و سفره خالی چرا باید گزینه ها براش روی میز باشه، لااقل یک نفر آدم درست و حقیقت پیدا نميشه این را از صاحبان ظلم بپرسه تروریست!!!

    • بی‌نام

      با‌این‌‌تورمی‌که‌به‌وجود‌او‌مده‌حقوق‌‌ده‌میلیونی‌همجواب‌نمیده‌گو‌شت‌کیلویی‌۱۱۰‌‌هزار‌تومان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج