adexo3
۸۴۲۱۷۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

آخرین اخبار از تعیین دستمزد سال ۹۸ کارگران

در حالی که جلسه اخیر شورای عالی کار برای تصمیم گیری درباره میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده، نتیجه ای در خصوص درصد و میزان افزایش در بر نداشت اما خبرها حکایت از پیشنهاد افزایش ترکیبی حقوق در سال آینده از سوی نمایندگان کارگری دارد. این پیشنهاد با مخالفت نمایندگان کارفرمایی و استقبال دولت مواجه شده است.

خراسان نوشت: در حالی که جلسه اخیر شورای عالی کار برای تصمیم گیری درباره میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده، نتیجه ای در خصوص درصد و میزان افزایش در بر نداشت اما خبرها حکایت از پیشنهاد افزایش ترکیبی حقوق در سال آینده از سوی نمایندگان کارگری دارد. این پیشنهاد با مخالفت نمایندگان کارفرمایی و استقبال دولت مواجه شده است.

گفتنی است پیش از این نیز با تصمیم مجلس، حقوق کارکنان دولت به صورت ترکیبی (۴۰۰ هزار تومان ثابت و تا ۱۰ درصد رشد) افزایش یافته بود. بنابراین احتمال تکرار چنین سناریویی درباره کارگران بخش خصوصی نیز وجود داشت. اکنون با طرح موضوع در جلسه و مخصوصا موافقت نماینده دولت احتمال این موضوع افزایش یافته است. گفتنی است طی امسال نیز رشد حقوق کارگران به صورت ترکیبی انجام شده بود به این ترتیب که به حقوق حداقل بگیران ماهانه ۸۴ هزار تومان و ۱۰.۴ درصد افزوده شد. البته امسال مقدار ثابت باید به مراتب بیشتر از این رقم باشد.

درباره کم و کیف جلسه اخیر شورای عالی کار که سه شنبه شب با حضور نمایندگان دولت، کارگری و کارفرمایی برگزار شد، خبرگزاری مهر گزارش کرد که تنها تصمیم گرفته شده در جلسه رد پیشنهاد تعیین منطقه ای مزد و تعیین یک نرخ واحد برابر سراسر کشور به صورت ملی بوده است. بر این اساس، در جلسه مذکور، پیشنهاد نمایندگان کارگری افزایش دستمزد به صورت ترکیبی از «رقم ثابت به اضافه درصد» بود.

در عین حال، نمایندگان کارفرمایی پیشنهاد افزایش دستمزد به روش درصدی ثابت را مطرح کردند که مورد پذیرش نمایندگان کارگری قرار نگرفت. اما ظاهراً پیشنهاد نمایندگان کارگری مبنی بر افزایش ترکیبی مزد از سوی وزیر کار به عنوان یکی از نمایندگان دولتی شورای عالی کار نیز مورد پذیرش بود اما به دلیل اختلاف نظر اعضا در نهایت توافقی در این زمینه حاصل نشد.

همچنین در این نشست با استعلام از وزارت اقتصاد در خصوص میزان تورم اسفندماه، تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۷ بیش از ۳۰ درصد اعلام شد. قرار است نشست بعدی شورای عالی کار دوشنبه هفته آینده ۲۷ اسفند برای تصمیم گیری نهایی درباره حداقل دستمزد برگزار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      مستمری بگیرتامین اجتماعی هستم باسابقه سی سال اندی بادریافنی یک مالیون سیصد هزارتومان اگرعدالت این است حق باشمااست

    • بدون نام

      واقعا چه کار سختی هستش این تعیین دستمزد هر سال چند نفر سیاه لشکر بعنوان نمایند کار گر که معلوم نیست که چطور شدندنمایند کارگران جمع میشن و ۱۰۰ یا ۲۰۰ تومان میزارن رو حقوق کارگر وبعد میرن

    • امین

      به کسانی که در وزارت اقتصاد تورم رو 30٪ محاسبه کردن باید جایزه نوبل اقتصاد رو بدن ! وزیر اقتصاد هم باید مادام العمر مدیریت اقتصاد جهان رو در دست بگیره ! قیمت همه چیز بیشتر از سیصد درصد و به عبارتی سه برابر افزایش یافته ! فکر کنم از این آمار یک صفر رو حذف کردن که شده 30٪ ! ثروتمندها هر روز ثروتمندتر میشن و فقیران هر روز فقیرتر ! اونهائی که مزدثابت میگیرن هر روز متضرر تر میشن و هیچ کس هم به فکرشون نیست !

    • جواد

      سال اینده توقعی از کارگران نداشته باشید هر کاری بکنید باسوبانیش خودتونید با این مبلغ افزایش انتظار نداشته باشید کارگران خفه بشن چیزی نگن

    • اسکندری

      آخرش به نفع کارفرمارای میدن،کارگرهمیشه موردظلم بوده وخواهدبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول و آخر نداره داداش... همیشه ما را دست به سر کرده اند...این بی وجدانها همشون یکی اند اصلأ نیت خیری ندارند که آخرش خوب شه...

    • کارگری از پتروشیمی تندگویان

      خجالت بکشید...من خوب می دونم هر سه نماینده کارگر و کارفرما و دولت الکی تو سر هم می زنید آخر سر هم با افزایش ماهانه ۱۰ درصد تمومش می کنید می ره پی کارش.....خجالت آوره که من امسال برای بچه هام هیچی نتونستم بخرم....متاسفم برای این دولت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفی برای دولت یا برای حقوق بگیر بد بخت دولت که ککشم نمیگزه وعین خیالش هم نیست

    • .

      لعنت ب خودتون و عدالتتون آخرش سرکارگرو میبرید آخرش چیزی ک خودتون میخوای .نماینده های کارگریم با پول میخرن

    • علی

      واقعا دروغ تاکی اگه صد درصد هم اضافه بکنید بازهم میشه دومیلیون سیصد که با تورم سیصد درصد هیچی نمیشه

    • فردوس

      بدبخت فقط کارگر؛ریدین تو مملکت ول کن نیستین به دوهزارتومن بزارین رو حقوق زورتون میاد

    • م.ر.ا

      قسم به فاطمه الزهرا(ع) که این قوم ازمعاویه ستمکارتر هستن
      حق مظلوم نمیدن

    • بدون نام

      تلافی دستمزد پایین و تبیض سر کیفیت کالا و خدمات در میاریم

    • babak zabayehi

      بخدا که همش فیلم و دروغه بیشتر از ۲۰۰ تومن افزایش نمیدن.
      لعنت بر قوم ظالمین.مظلوم تر از قشر کارگر دیگه وجود نداره

    • بدون نام

      واله بقول رفیقمون باید هر سال به بچه هامون دروغ بگیم که حتما سال اینده حقوقامون زیاد میشه ولی همش دروغ دروغ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج