۸۴۵۴۴۹
۷ نظر
۵۰۱۶
۷ نظر
۵۰۱۶
پ

استان‌های جنوبی کشور آماده سیل باشند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور هشدار داد و گفت: میزان بارش ۲۴ ساعت آینده خوزستان سه رقمی می‌شود و حتما با طغیان رودخانه‌های بزرگ این استان مواجه خواهیم بود.

ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیل در استان‌های جنوبی کشور هشدار داد و گفت: میزان بارش ۲۴ ساعت آینده خوزستان سه رقمی می‌شود و حتما با طغیان رودخانه‌های بزرگ این استان مواجه خواهیم بود.

از ابتدای بهار سال ۹۸ شاهد فعالیت چند سیستم بارشی در بخش‌های مختلف کشور هستیم که باعث بارش شدید و حتی وقوع سیلاب در استان‌های گلستان و مازندران شد. از بعدازظهر امروز (۵ فروردین) نیز شاهد سیلاب در شهر شیراز هستیم. بنا به گفته احد وظیفه استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و لرستان طی امروز و فردا وضعیت بحرانی دارند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کرد: سامانه بارشی که دیشب وارد کشور شده و با شدت بسیار فعال است تا فردا (۶ فروردین) وضعیت بحرانی را برای جنوب غرب و جنوب کشور ایجاد می‌کند که در اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های روزهای اخیر به این موارد اشاره شده بود.

استان‌های جنوبی کشور آماده سیل باشند

وظیفه تاکید کرد: امروز به‌طور نسبی بارش‌ها فروکش می‌کند و فردا صبح مجدداً بارش‌ها را با شدت خواهیم داشت تا اینکه فردا بعدازظهر (۶ فروردین)، بارش‌ها در بخش غرب و جنوب غرب کاهش پیدا می‌کند و تقریباً قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا بارش‌ها بیشتر رگباری خواهد بود، گفت: فردا در جنوب استان فارس، غرب کرمان و بخش‌های جنوبی بوشهر، بارش اوج می‌گیرد و قطعاً احتمال جاری شدن سیلاب وجود دارد. دراستان‌های لرستان و شمال و شرق خوزستان انتظار داریم که بارش‌های ۲۴ ساعت آینده سه رقمی شود و به حدود ۱۵۰ میلی‌متر برسد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: در خوزستان بارش سنگین است و رودخانه‌های بزرگ طغیان می‌کند، امیدواریم صدمات جانی به همراه نداشته باشد.

وظیفه در ادامه گفت: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه هم بارش خواهند داشت اما بیشترین نگرانی ما برای استان خوزستان است. چون سدها پر شده و حتی برخی سدها سرریز شده است و احتمال آبگرفتگی در دشت خوزستان وجود دارد و نگران هستیم که طغیان آب، دشت را به حالت غرقابی دربیاورند.

وی در مورد بارش‌های استان‌های شمالی با اشاره به اینکه امروز در گیلان و غرب مازندران بارش وجود دارد،گفت: از امشب تا فردا شرق استان‌های مازندران و گلستان نیز درگیر بارندگی خواهند شد البته از آنجا که سیستم بارشی جنوبی است، بارش در شمال کشور چندان شدید نیست و مشکل چندانی برای این منطقه ایجاد نمی‌کند و انتظار سیلاب نداریم اما با این وجود به مسافران توصیه می‌کنیم که نکات ایمنی را رعایت کنند و مراقب آبگرفتگی‌ها باشند.

تهران سیل می‌آید؟

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال وقوع سیلاب در تهران وجود دارد؟ با اشاره به اینکه بارش‌ها در استان‌های تهران، قم، قزوین، سمنان، مرکزی و اصفهان با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود،اظهارکرد: انتظار نداریم که در این استان‌ها وضع بارشی مشابه استان‌های جنوبی و سیل‌آسا باشد اما باید نهادهای متولی هوشیار باشند چون وقوع سیل تنها به میزان بارش وابسته نیست بلکه شرایط توپوگرافی و نحوه خروج آب از حوضه نیزمولفه‌های مهمی هستند. مخصوصا در رودخانه‌ها و حوضه‌های آبی که جلوی مسیر آب بسته شده، امکان وقوع سیل وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      عزیزان و هموطنان گرامی هشدارها را جدی بگیرند تا با مصیبت دیگری روبرو نشویم اوضاع بسیار وخیم هست که ستاد بحران دست به دامن پیامک زدن به مشترکان همراه شده است!!!

    • بدون نام

      آماده سیل باشیم ؟
      مثلا چکار کنیم ؟
      لعنت بر دولت بگیم تا بلا دفع بشه

    • آرمین نیک بین

      خدا رحم کنه جنوب کشور بخصوص خوزستان مردمش همیشه درگیر بدبختین حالا فردا قراره سیل بیاد سراغشون.فقط ارزو دارم مردم اسیب نبینن و کشتع نده جون ادم حال حاضر مهمتز از همه چیزه

    • بدون نام

      همه آماده هستند خیالتون راحت ...

    • بدون نام

      اینم ازنتیجه ی بارور سازی ابرها

    • بدون نام

      اینهامقصراصلی خانوم ابتکارریس محیط زیست که بارشوه وپول وبه همه اجازتغیرکاربری وساخت وسازدادوبایدمحامه بش چرااینکارهاروکردوباچه اجازه ای

    • بدون نام

      اینهامقصراصلی خانوم ابتکارریس محیط زیست که بارشوه وپول وبه همه اجازتغیرکاربری وساخت وسازدادوبایدمحامه بش چرااینکارهاروکردوباچه اجازه ای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج