۸۴۵۹۰۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ارتباط مهاجم کرایست چرچ با افراطیون اتریشی

خبرگزاری رویترز گزارش داد: &#۰۳۹;سباستین کرتز&#۰۳۹; صدراعظم اتریش روز چهارشنبه وجود رابطه مالی میان مهاجم مسجد کرایست چرچ با جریان راست افراطی هویت طلبان در اتریش را تایید کرد.

ایرنا: خبرگزاری رویترز گزارش داد: 'سباستین کرتز' صدراعظم اتریش روز چهارشنبه وجود رابطه مالی میان مهاجم مسجد کرایست چرچ با جریان راست افراطی هویت طلبان در اتریش را تایید کرد.

به نقل از رویترز، 'مارتین سلنر' رهبر جنبش هویت طلبان اتریش که شعارش حفظ هویت اروپاست، در اوایل سال ۲۰۱۸ (۹۷-۱۳۹۶) یک هزار و ۶۹۰ دلار از مردی با نام مشابه فردی که به حمله به مسجد کرایست چرچ در نیوزیلند متهم شده، کمک مالی دریافت کرده است.

کورتز در این باره گفت: «اکنون می توانیم وجود حمایت مالی و رابطه میان مهاجم نیوزیلند و جنبش هویت طلبان در اتریش را تایید کنیم.»

ارتباط مهاجم کرایست چرچ با افراطیون اتریشی

سلنر با انتشار ویدئویی در یوتیوب گفت که از مهاجم کرایست چرچ کمک مالی دریافت کرده است و نیروهای پلیس برای بررسی ارتباط احتمالی وی با این مرد، به خانه اش ریخته اند.

او در این ویدئو می گوید که «من عضو یک سازمان تروریستی نیستم. جز این که به طور منفعلانه از او کمک مالی دریافت کرده ام، کاری با این مرد ندارم.»
به گزارش رویترز، وزارت کشور اتریش از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

کورتز در ادامه با بیان این که اتریش در پی منحل کردن جریان هویت طلبان در این کشور است، گفت: «موضع ما در این باره خیلی روشن است. هیچ نوع از افراط گرایی - خواه از سوی اسلامگرایان رادیکال و یا طرفداران راست افراطی- در جامعه ما جایی ندارد.»

کورتز روز سه شنبه در پیامی توییتری گفته بود که هرگونه ارتباط میان مهاجم کرایست چرچ و اعضای جنبش هویت طلبان در اتریش باید به طور کامل شفاف سازی شود.

به گزارش ایرنا، درحمله به دو مسجد «نور» و «لینوود» در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند که روز (جمعه) ۲۴ اسفنده ماه رخ داد، ۵۰ نمازگزار کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

مظنون اصلی'برنتون هریسون تَرنت' ۲۸ ساله اهل استرالیاست که پیشتر بارها در صفحات مجازی خود با انتشار پیام های نژادپرستانه از حضور مهاجران مسلمان در سرزمین‌های اروپایی ابراز خشم کرده بود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته با انکار انگیزه های نژادپرستانه در حمله تروریستی نیوزیلند مدعی شد که که ملی گرایی افراطی و برتری طلبی سفید پوستان را معضلی رو به گسترش نمی‌داند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج