۸۴۷۱
۲ نظر
۵۰۱۹
۲ نظر
۵۰۱۹
پ

هجدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه

محسنی اژه ای: آب بازی جرم نیست و هیچ کس تحت تعقیب قرار نمی گیرد

البته در این مورد مشخص است که یک پشتوانه بیرونی و هدایتگر خارجی نیز وجود دارد. باید دید کدام رسانه ها فراخوان داده و جوانان را به انجام آب پاشی تبلیغ می کنند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در هجدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در مورد برخورد پلیس با افرادی که در برخی بوستانهای پایتخت اقدام به آب بازی کرده اند اظهار داشت: آب بازی جرم نیست و کسی به خاطر این کار تحت تعقیب قرار نمی گیرد چرا که قانون و جامعه اجازه نمی دهد که کاری برخلاف قانون انجام شود اما با افرادی که با عنوان آب بازی مرتکب خلاف شرع و عفت عمومی شوند و نظم جامعه را مختل کنند برخورد می شود. البته در این مورد مشخص است که یک پشتوانه بیرونی و هدایتگر خارجی نیز وجود دارد. باید دید کدام رسانه ها فراخوان داده و جوانان را به انجام آب پاشی تبلیغ می کنند.

وی ادامه داد: البته برخی از افرادی که گول رسانه ها را خورده بودند نه بازداشت شده ونه تعحت تعقیب قرار گرفتند اما با افرادی که با فراخوان جریان ضد انقلاب آمده بودند برخورد قانونی شد . نیروی انتظامی نیز بر اساس وظیفه قانونی باید با جرم مشهود و سازمان یافته برخورد کند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به سالروز ترور آیت الله قدوسی نخستین دادستان کشور پس از انقلاب اسلامی افزود: این شهید به دست تروریست ها به شهادت رسید. تروریست هایی که هزاران نفر از مردم، علما، دانشمندان و پیر و جوان را ترور و شهید کردند و امروز با حمایت مدعیان دروغین مبارزه با تروریست به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی در ادامه به عفو عمومی متهمان اشاره کرد و گفت: به مناسبت عید فطر، تعدادی از مجرمان را همانند سالهای گذشته با موافقت مقام معظم رهبری عفو کردیم. در اسلام و قوانین جمهوری اسلامی جرم و جنایت علیه نفوس، ناموس، امنیت و جان مردم بسیار حائز اهمیت است و هر فردی مرتکب آن شود مجازات خواهد شد. البته همین اسلام که علیه این امور سخت گیری کرده است ما را سفارش می کند که هر گاه فرد مجرمی توبه کرد و در مقام جبران مافات برآمد مشمول رحمت الهی و عفو قرار گیرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای تصریح کرد: در قوانین ما اگر فردی قبل از اینکه تحت تعقیب قرار گیرد در محکمه حاضر و توبه کند مجازات نمی شود.

تشدید مجازات افرادی که پس از عفو مرتکب جرم شوند
سخنگوی قوه قضائیه از تشدید مجازات افرادی که پس از عفو مرتکب جرم شوند خبر داد و تاکید کرد: کسانی که مشمول عفو شده اند اگر دوباره وسوسه و مرتکب همان جرم یا جرم مشابه شوند مجازاتشان تشدید می شود. به مجرمانی که عفو شده اند توصیه می کنم تا در دام شیطان قرار نگیرند.

وی با اشاره به تغییر آئین نامه زندانها و عفو تصریح کرد: در سال 88 و 89 بر اساس درخواست مردم، قوه قضائیه آئین نامه زندانها و عفو را ارزیابی و تغییر داد. بر این اساس افرادی که آزاد شده یا عفو می شوند روی آنها کار کارشناسی و مراقبتی انجام می شود. رفتار آنها در طول حبس ، رفتار با خانواده و عملکرد آنها امتیازاتی را برای زندانی به همراه دارد که اگر به حد نصاب امتیاز لازم برسد به مرخصی رفته یا با آزادی مشروط او موافقت می شود.

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: همچنین به مردم توصیه می کنم که اگر فردی مرتکب جرم شد او را همیشه به عنوان فردی مجرم و زندان رفته نبینیم و فرصت جبران و زندگی دوباره به او دهیم.

رسیدگی بدون نوبت به پرونده های جرایم خشن
وی به افرادی اشاره کرد که شامل این عفو نمی شوند و افزود: افرادی که ورود دوباره آنها به جامعه خطرناک بود و مرتکب جرایمی همانند سرقت مسلحانه، قتل و تجاوز می شود مشمول عفو نیستند. ضمن اینکه قوه قضائیه بدون نوبت پرونده های جرایم خشن را رسیدگی می کند.

منبع : مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

محسنی اژه ای: آب بازی جرم نیست و هیچ کس تحت تعقیب قرار نمی گیرد




پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ...

      سلام

    • سهیلا

      این آن ور آبی ها هم با این دخالت هایشان عرصه را برای جوانان داخل وطن تنگ کرده اند . بابا بگذار زندگیمان را بکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج