adexo3
۸۴۷۵۷
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

استعفا درجمهوری اسلامی بی‌معنا است!

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امیدواریم با تامین منابع بودجه سال ۹۳ و اجرای طرح های در دست اجرا بتوانیم اقتصاد کشور را از وضعیت رکودی خارج کنیم.

ایرنا: علی طیب نیا روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی که در محل ریاست جمهوری برگزار شد، در خصوص این پرسش که آیا بودجه سال ۹۳ نفتی تر شده است، افزود: اگر به شاخص های کمی مراجعه کنیم، نشان می دهد که سهم نفت از درآمدهای عمومی به هیچ وجه افزایش پیدا نکرده است، بنابراین سهم نفت بودجه سال آینده نسبت به سال جاری تغییری ندارد.

وی با بیان این که، بودجه سال ۹۳ در شرایط ویژه و غیرعادی نوشته و تنظیم شده است، به طوری که امکان پیش بینی آینده به صورت دقیق امکان پذیر نبود اضافه کرد: در سالهای گذشته در پیش بینی بودجه با مشکل مواجه بودیم، هم اکنون نیز در شرایط خاص قرار داریم، بنابراین لایحه بودجه سال ۹۳ با سه دیدگاه بدبینانه(شرایط بیرونی برای کشور بدتر شود)، خوشبینانه و ادامه روند شرایط فعلی تنظیم و ارایه شده است.

طیب نیا با بیان این که، دولت بودجه سال ۹۳ را با دید واقع بینانه و با فرض ادامه شرایط فعلی طراحی کرده است گفت: امیدواریم منابع پیش بینی شده در بودجه سال آینده به صورت کامل تامین شود تا تدابیری که در حوزه هزینه ها و طبقه بندی بودجه صورت گرفته است، بتواند در زمینه فعالیت های اقتصادی رونق بیشتری ایجاد کند.

وی با بیان اینکه، یکی از ویژگی های بارز بودجه سال ۹۳، طبقه بندی و تفکیک طرح های عمرانی است افزود: امیدواریم عمده بودجه برای طرح های عمرانی دارای توجیه فنی و اقتصادی و طرح هایی که اتمام آنها در سال ۹۳ امکان پذیر است، متمرکز شود تا مردم بتوانند از رفاه این طرح های عمرانی بهره مند شوند.

** استعفا در نظام جمهوری اسلامی بی معنا است

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره دریافت کارت زرد از مجلس شورای اسلامی گفت: به طور حتم استعفاء در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بی معنا است و بنده و سایر همکاران مادامی که بتوانیم در خدمت مردم باشیم و قدمی در حل مشکلات مردم برداریم، در خدمت آنان خواهیم بود.

وی با بیان این که، اگر مورد اعتماد مجلس به عنوان وزیر اقتصادی نباشم، به طور حتم قادر به انجام وظایف خود در این سمت نیستم افزود: سوالی که در مجلس مطرح شده بود، به هیچ وجه به حوزه وظایف قانونی وزارت اقتصادی و دارایی ارتباط نداشت و در عین حال جواب را به نمایندگان مجلس ارایه دادم که تعبیر آنان از پاسخ من این بود که به رغم اینکه، این سوال در حد وظایف این وزارتخانه نبوده است، اما پاسخ منطقی به مجلس ارایه داده ام.

وی تصریح کرد: به هر حال سئوال حق مسلم نمایندگان مجلس و پاسخگویی وظیفه وزرا است، بنابراین وزرای دولت آمادگی دارند در هر موردی که نمایندگان مجلس سوال داشته باشند، پاسخگو باشند.

طیب نیا اظهار داشت: از نمایندگان مجلس خواستم تا از این پس سوالات نمایندگان مربوط به حیطه وظایف قانونی وزیر و وزارت امور اقتصاد و امور دارایی باشد.

** منابع مالی بلوکه شده ایران در دست پیگیری

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به طور قطع موضوع منابع مالی بلوکه شده ایران در خارج از کشور دنبال می شود که گشایش های مناسبی در این زمینه صورت گرفته تا بتوانیم از منابع مالی خارجی خودمان برای اجرای پروژه های عمرانی استفاده کنیم.

وی افزود: دولت به صورت جدی این مسیر را دنبال می کند و توفیقات مناسبی نیز در این زمینه حاصل شده است.

** جلسات شورای گفت و گو به صورت جدی تداوم می یابد

طیب نیا گفت: به طور قطع نظر دولت این است که شورای گفت و گو به صورت فعال و موثر تشکیل شود و وزرا عضو این شورا علاقه مند هستند در جلسات این شورا شرکت کنند.

وی اضافه کرد: در دو جلسه اخیر، به دلیل تداخل برخی جلسات دیگر همچون جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصاد هیات وزیران که معمولا دوشنبه ها صبح تشکیل می شود و ضرورت تقدیم لایحه بودجه به مجلس و فوریت هایی که کمیسیون اقتصاد هیات وزیران با آن مواجهه بود، مجبور بودیم در آن جلسات شرکت کنیم.

طیب نیا ادامه داد: جلسه امروز شورای گفت و گو نیر با کمیسیون اقتصاد هیات دولت و شورای عالی مناطق آزاد تداخل پیدا کرد و قرار شد با تقسیم کار در این جلسات شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه، در جلسه امروز مسائل مهمی در دستور کار قرار داشت و تصمیم گیری های لازم اتخاذ شد، افزود: سعی داریم زمان جلسه را به شکلی تنظیم کنیم که امکان حضور بیشتر اعضاء هیات دولت امکان پذیر باشد، چرا که در جلسه امروز متاسفانه نمایندگان مجلس نیز به دلیل جلسه ویژه ای که در صحن علنی مجلس برگزار بود، حضور نداشتند.

وی تاکید کرد: به طور حتم نظر هیات دولت و مجلس این است که جلسات شورای گفت و گو به صورت جدی و با مشارکت کامل اعضا در آینده تشکیل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارگر

      صددرصد!استعفا براي چي!عضوگنديده رو بايد باجون ودل نگه داشت،بدردميخوره!!!!

    • کارگر

      البته فقط درمملکت عزيزما اينطوره!درباقي کشورها،نماينده ،وزير وياهرعضودولتي ديگه،وقتي خطا ميکنه،حداقل کاري که ميکنه،استعفاس!!!!

    • رضا

      بخور بخور هاي نماينده ها و پاداشها و كارتهاي هديه يادشون رفت !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج