جاباما
۸۴۷۸۰۹
۱۱ نظر
۵۰۱۱
۱۱ نظر
۵۰۱۱
پ

لاریجانی: افزایش ارتفاع سد دز جزو اولویت‌ها است

رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش ارتفاع سد دز گفت: این موضوع یک مساله مهم است که مدت‌ها روی آن فکر شده و جزو اولویت‌هایی است که باید آن را پیگیری و منابع کافی برای اجرای آن در نظر بگیریم.

ایسنا: رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش ارتفاع سد دز گفت: این موضوع یک مساله مهم است که مدت‌ها روی آن فکر شده و جزو اولویت‌هایی است که باید آن را پیگیری و منابع کافی برای اجرای آن در نظر بگیریم.

علی لاریجانی امروز (پنج‌شنبه) در حاشیه بازدید از روستا‌های زاویه دزفول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیلی که امسال در کشور شاهد آن بودیم کم سابقه بود و این مساله باعث شد تا شرایط متفاوت‌تر از همیشه باشد و به این دلیل مسوولان با سفر به مناطق سیل زده در حال بررسی شرایط هستند.

لاریجانی: افزایش ارتفاع سد دز جزو اولویت‌ها است

وی افزود: با توجه به خشکسالی‌هایی که در سال‌های گذشته داشتیم، پیش بینی نمی‌شد که با چنین شرایطی در کشور مواجه شویم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال بارش نزولات آسمانی غیر متعارف بود و به این دلیل حجم زیادی از آب، وارد سد‌های خوزستان شد.

لاریجانی ادامه داد: پیش بینی‌های گذشته بر اساس شرایط نرمال بود، اما امسال شرایط متفاوت شد و همه در تلاش هستیم تا به کمک سیل بند‌ها جلوی خسارت‌ها را بگیریم.

وی عنوان کرد: اینکه بخواهیم سیل بند‌هایی سنگ چین و دانه بندی شده احداث کنیم، در چنین شرایطی کار زمان بری است و با توجه به فوریت ممکن باید به دنبال جلوگیری از ورود خسارت باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در سیلاب‌های اخیر اگر خسارتی به کشاورزان و دامداران وارد شود، حتما آن را جبران می‌کنیم.

لاریجانی ادامه داد: سیل مساله‌ای است که برای مردم به وجود آمده و در این زمینه دو راه بود که یا باید آب در پشت سد نگه داشته می‌شد و به سد خسارت وارد می‌شد و در نهایت عارضه بزرگتری در پایین دست به وجود می‌آمد و یا اینکه آب را در دشت‌ها پخش کرد تا نهایتا کشت زار‌ها از بین برود.

وی عنوان کرد: اگر به محصولات کشاورزی و کشت‌ها آسیبی وارد شود، قطعا برای جبران خسارات تصمیم گیری خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال دارد‌تر سالی‌ها ادامه پیدا کند، گفت: در این زمینه بحث‌هایی در حال انجام است تا چه تمهیداتی برای ساخت سد‌ها اقدام شود تا بتوانیم آب را در پشت سد‌ها ذخیره کنیم.

وی ادامه داد: مساله دیگر نیز احداث سیل بند‌های اصولی‌تر است تا بتوانیم با جمع بندی که به آن دست پیدا خواهیم کرد، در آینده نسبت به ساخت این سیل بند‌ها اقدام کنیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: باید از این شرایط اضطراری به شکلی عبور کنیم که این حجم آب خسارت کمتری به مردم و شهر‌ها وارد کند و سپس در خصوص برنامه‌های بلندمدت تصمیم گیری کنیم.

وی در خصوص افزایش ارتفاع سد دز گفت: این موضوع یک مساله مهم است که مدت‌ها روی آن فکر شده و جزو اولویت‌هایی است که باید آن را پیگیری و منابع کافی برای اجرای آن در نظر بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      آفرین ،این بحث کاملأ فنی اه !!!

    • سید حسن

      لاریجانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خسارات سال ۹۵ چی شد (سیل)

    • بدون نام

      جناب اقای لاریجانی اقای رفسنجانی قدم جلو گذاشت وچندسدوابنددرست کردوبعدازان مملکت کارهای عمرانی راتعطیل کردوعیچ اعتباری ازطرف مجلسی که شما رییس ان هستیدبرای تعمیرجاده هاوپلها اختصاص نیافت وسالیان است که شریانهای حیاتی مملکت رها شده وپول مملکت خرج بلندپروازی شده حالا نتیجه ندانم کاری وبله قربان وچشم قربان کورکورانه راببین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا چند ماه پیش که کل خشک سالی و بی بارونی ها به خاطر سازی های احمدی نژاد بود حالا که سد خوب شد پای بقیه وسط امد.

    • بدون نام

      یعنی میخواهید با افزایش آب در پشت سد دز باعث شکستگی آن و ورود میلیاردها متر مکعب آب به خوزستان شوید؟ احسنت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ..دوباره خبر رو بخوون!!!

      • بدون نام

        دوباره خواندم. میگه میخواهیم ارتفاعش رو افزایش بدیم تا آب بیشتری پشتش جمع بشه. چون طراحی سد برای ارتفاع فعلی بوده، پس قطعا می‌شکنه و مردم خوزستان و آب می‌بره. منظورت از دوباره بخون چیه؟

    • بدون نام

      افزایش ارتفاع سد باید طبق محاسبات فنی انجام بشه.کاری نکنید که بخاطر درست کردن ابرو بزنید چشمشو ......

    • مسعود. الف

      خیلی ممنون، لطف کنید ازاین ایده های شخصی و بدون کارشناسی مطرح نکنید. تنها سد مطمئن کشور درحال حاضرهمین سد دز هست که مطمئنا با دستکاری شما ضریب ایمنی اونهم بشدت پایین خواهد اومد. خواهشا قبل از هرکاری با4نفر کارشناس مطمئن مشورت کنید.

    • ن

      ارزش اظهار نظر ندارید نظرهای قوی ومتفاوت را چاپ نمی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج