۸۴۷۸۸۰
۶ نظر
۵۰۳۰
۶ نظر
۵۰۳۰
پ

جشن عروسی؛ جریان زندگی در آق قلا و گمیشان

 نوروز گذشت و اهالی آق قلا و گمیشان در استان گلستان همچنان درگیر پدیده قهری سیل و روان آب ها هستند اما آنان امیدشان را از دست نداده اند و هر چند روز یک بار دستی بالا زده و با برگزاری جشن عروسی جوانان خود را به خانه بخت می فرستند.

ایرنا: نوروز گذشت و اهالی آق قلا و گمیشان در استان گلستان همچنان درگیر پدیده قهری سیل و روان آب ها هستند اما آنان امیدشان را از دست نداده اند و هر چند روز یک بار دستی بالا زده و با برگزاری جشن عروسی جوانان خود را به خانه بخت می فرستند.

علاوه بر خانواده ها و بستگان زوج های جوان، تشریک مساعی نیکوکاران، تشکل های مردم نهاد، هلال احمر و آستان قدس رضوی سبب شده جشن عروسی جوانان سیل زده در استان گلستان شور و حال بیشتری به خود گیرد.

در آخرین مورد شب گذشته ۳۵ زوج جوان که در بین آنها اقوام مختلف همچون ترکمن، سیستانی، فارس و... دیده می شد در محل اسکان اضطراری زندگی مشترک خود را آغاز کردند و گفته شده این روند همچنان ادامه دارد.

جشن عروسی؛ جریان زندگی در آق قلا و گمیشان

پیش از این نیز محل اسکان موقت سیل زدگان گلستان در محل نمایشگاه بین المللی گرگان شاهد جشن عروسی زوج های جوان بود.

سیل زدگان گلستان به ویژه در آق قلا و گمیشان همچنان که با اتحادی مثال زدنی از طریق حفر کانال، دیواره سازی با کیسه شن و نظایر آن شهرها و روستاهای خود را از تخریب بیشتر سیل نجات دادند، در تهیه پول، کالا و ایجاد سرپناه برای جوانان خود هم همتی مثال زدنی به جا گذاشتند؛ گویی امید و نشاط در خون آنها عجین شده و جریانی روان و ابدی دارد.

در جریان جشن شب گذشته زوج های جوان گلستان خبری از ریخت و پاش های مرسوم عروسی ها نبود. همه چیز در قرآن، یک کیک ساده، پرچم متبرک رضوی، شاخه های گل و تعدادی هدیه از طرف آستان قدس به رسم سرسلامتی خلاصه شده و خودنمایی می کرد. همه سور و سات عروسی این زوج های جوان همین است.

البته مهمانان هم متنوع اند، از مدیرعامل هلال احمر گلستان، مسوولان آستان قدس و فرماندار گرگان گرفته تا سایر مسوولان و امدادگران جوان با لباس جمعیت هلال احمر که گویا خودشان هم هنوز ازدواج نکرده اند و شاید به همین دلیل صدای سوت و کف زدنشان بیشتر از بقیه خودنمایی می کند.

حتی در این بین برخی ها مهمان ها با لباس راحتی آمده اند! احتمالا آنها دقایقی قبل در چادرها قیلوله یا مشغول استراحت و یا سرگرم کاری بوده اند.

ترکمن ها هم با آن لباس های رنگارنگشان در عین زیبایی سادگی را هم با خود برای زوج های جوان به ارمغان آورده اند؛ همچنانکه به رسم اجدادی در 'یورت' هایشان (خیمه) با حداقل امکانات؛ زندگی شیرینی داشته و در عین حال مهمان نواز هم هستند.

جشن عروسی حتما یکی از نشانه های شادی در زندگی بشر است اما در بهبوبه سیلی مهیب و بنیان افکن چه نامی می توان روی آن نهاد؟ شاید بهترین تعبیر برای جشن سیل زدگان گلستان؛ درماندگی سیل و مصیبت در مقابل امید و آرزوهای دور و دراز باشد.

سیل زدگان جوان سرپناهی ندارند اما با آغاز زندگی مشترک در چادرهای هلال احمر می خواهند دنیای جدیدی برای خود بسازند؛ دنیایی پر از شادی های خاطره انگیز که گام اولش اگر چه با ظاهری غیرمتعارف آغاز شد اما می تواند به پایانی شیرین مبدل گردد.

رویش جوانه های امید در میان سیل زدگان گلستان به زمان زیادی برای بارور شدن احتیاجی ندارد. آن ها که توانسته اند از دل سیل و مشکلات به خانه بخت بروند و عروسی بگیرند، حتما می توانند خانه آرزوهای خود را در دل ویرانه های سیل برپا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایــــــــــــرانی

      زندڱی جاریست
      مبارڪباد
      انشالله دیڱه سیل وخشڪسالی نبینند وزندڱیشون شیرین

    • 01

      آخی ، عزیزم ، امیدوارم خوشبخت بشن و بتونن از پس این همه مشکل بر بیان ، مثل جوونه ای که از دل سنگ بیرون میاد و آدمو شگفت زده میکنه

    • خوزستان

      مبارکشون باشه
      ولی مطمئن باشید اینا یا خونهاشون سیل نگرفته یا وضعشون خوبه دو ماهی ماه عسل میرن تا اوضاع خوب بشه وگرنه هیچ عاقلی عروسشو تو چادر مسافرتی و محیط عمومی نمیاره

      پاسخ ها

      • آق قلا

        درسته داش
        ولی نیتشون برای شادی مردمه

    • بدون نام

      صرفا جهت اطلاع...

    • بدون نام

      با آرزوی خوشبختی برای این زوج زیبا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج